Daciana Sârbu și-a transformat pasiunea pentru dulciuri într-o afacere prosperă. Proprietara unui lanț de cofetării, afacerista se implică trup și suflet în fiecare detaliu, dar ține cont și de ideile creative ale fiicei ei. Irina i-a propus să conceapă un meniu complet de matcha, care a atras imediat atenția clienților.
CITEȘTE TOATĂ REVISTA VIVA DE SEPTEMBRIE, GRATIS, AICI
Cuprins
După retragerea din politică, Daciana Sârbu s-a dedicat unei afaceri cu prăjituri, care s-a extins în mai multe orașe din țară. Nu face rabat de la calitate, așa că și prețurile sunt pe măsură. Succesul de până acum arată că efortul și pasiunea dau întotdeauna roade.
Cuprins
Daciana Sârbu, ajutată în afaceri de Irina, fiica ei și a lui Victor Ponta
Daciana Sârbu a povestit cu mândrie cum, la insistențele fiicei sale Irina, a creat primul meniu complet de matcha din București, cu mult înainte ca această băutură verde să devină un adevărat fenomen. Fiica ei a avut fler și a ghicit trendul care urma să cucerească și cafenelele de la noi.
„Am fost prima locație din București care a avut un meniu complet de matcha. Erau în cafenele matcha latte, nu foarte populare, acum un an și ceva. Noi am făcut acest meniu, cumva puțin înaintea trendului european și internațional. Irina a simțit asta, ea fiind băutoare de matcha (..). Mi-a tot spus, o să vezi că o să ajungă și aici și o să fie așa o nebunie cu matcha. Trebuie să faci, mă bucur că am ascultat-o’, a declarat Daciana Sârbu pentru emisiunea „Puterea unui lider’.
„Ea a făcut meniul de matcha. (..) M-a ajutat Irina la partea cu matcha și m-ajută în continuare’, a mai spus Daciana.
„Chiar ieri m-a întrebat de ce oftez. Și am zis că trebuie să organizez ceva tot cu matcha și nu am timp și nu știu când și cum. Și a zis, da, lasă-mă pe mine că mă ocup eu. Și mi s-a părut așa că-și dorește’, a adăugat Daciana Sârbu.
Daciana Sârbu a închis una dintre cofetării
Daciana Sârbu s-a văzut nevoită să închidă una dintre cele trei cofetării, dar și să mărească prețurile în celalalte locații, din cauza creșterii costurilor cu materiile prime.
„Ne-am adaptat, reinventat, adaptat la schimbări, la situații, la faptul că prețul ingredientelor pentru prăjituri a tot crescut și deja au devenit un lux’, a mărturisit Daciana Sârbu.
În schimb, afacerista și-a extins activitatea către băuturi și înghețată pentru a atrage un public mai tânăr.
„Celebra matcha și celebra ciocolată caldă cu bezea. Și așa am adus și un public nou, un public mai tânăr’, a adăugat ea.
Un moment dificil a fost atunci când a pierdut o parte dintre clienți din cauza prețurilor mai mari.
„Am acceptat să mărim prețurile și, sigur, să pierdem o parte din clienți. (…) Doare mai ales că întotdeauna am privit business-ul ca pe ceva ce, în primul rând, doream să aducă bucurie. Să fie așa nu doar despre prăjitură, să fie despre atmosferă, despre cum te simți și cum îți dorești să pleci de acolo încărcat și mult mai bine. Și a fost un moment în care nu m-am împăcat cu ideea că oamenii nu își mai pot permite să vină să se simtă bine la noi. Și atunci am inventat băuturile și am avut succes’, a dezvăluit Daciana Sârbu în interviul acordat Irinei Gologan, la „Puterea unui lider’.
Daciana Sârbu ține pasul cu generația tânără
Daciana Sârbu spune că încearcă să țină pasul cu generația tânără, care este mult mai deschisă și curajoasă să încerce lucruri noi.
„Ei sunt foarte informați, foarte deschiși și se adaptează și încearcă lucruri noi. Sunt total diferiți de noi. Încerc să țin pasul (…) că altfel o să devin irelevantă și nu o să mai pot să dezvolt’, a concluzionat Daciana Sârbu.
Sursa foto: Facebook