Când spui Festivalul Mamaia, spui Octavian Ursulescu, având în vedere că celebrul amfitrion a prezentat timp de 13 ori competiția muzicală de la malul mării. Nu la fel de cunoscut a fost, se pare, pentru organizatorii din acest an, care l-au oprit pe Octavian Ursulescu la intrarea în incintă pentru că îi lipsea brățara de recunoaștere.
Vezi și acest video VIVA!:
CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE AUGUST, GRATIS, AICI!
Cuprins
Octavian Ursulescu a revenit la Festivalul Mamaia după o pauză de 28 de ani, însă a rămas cu un gust amar. Prezentatorul a criticat în numeroase rânduri organizatorii festivalului de anul acesta, atât pentru problemele de logistică, dar și pentru lipsa de respect la adresa artiștilor renumiți ai României.
Octavian Ursulescu, oprit la intrare, la Festivalul Mamaia
Octavian Ursulescu a prezentat de 13 ori Festivalul de la Mamaia, dar anul acesta, invitat fiind, s-a confruntat cu o situație penibilă, fiind oprit la intrare pentru că nu avea brățara de recunoaștere.
„Ne-am simțit tolerați, cei din altă generație, mă refer la cele 8 vedete autentice de la Mamaia invitate în recitalul lui Fuego. Veniți la repetiție, stăteam în soare, nu ne-a întâmpinat nimeni, doar freneticul reporter de la România TV a făcut interviuri în direct cu noi.
Eu însumi am fost oprit la intrare, cică n-aveam o brățară de recunoaștere. Noroc cu șoferul lui Fuego, mai cunoscut decât mine!', a declarat Octavian Ursulescu pentru Click!
A fost indignat că artista Sanda Ladoși nu este cunoscută de cei din tânăra generație, aflați în culise.
„M-am amuzat, desigur, la fel când o domnișoară, care umbla cu niște hârtii la semnat, întreba prin culise cum arată Sanda Ladoși… Sigur, e altă generație, dar din moment ce organizezi/produci un asemenea festival de anvergură, istoric la urma urmei, se cuvine să ai oameni competenți, care cunosc artiștii. Credeți că la Sanremo (doar am fost acolo) lui Pippo Baudo, Amadeus, Gianni Morandi sau Al Bano le cere cineva brățări de recunoaștere?', a mai spus Octavian Ursulescu.
„În seara de Gală au fost multe locuri goale”
Octavian Ursulescu a mai punctat și faptul că, în seara de Gală, au fost prea multe locuri goale în sală. Iată și explicația lui:
„Festivalul de la Mamaia, subliniez apăsat, este AL LOR, al interpreților, compozitorilor, textierilor, care și-au ilustrat talentul în numeroase ediții ale evenimentului, figurând în palmaresul acestuia, și nu al acelora care au pășit pe scenă aici, pentru prima oară, cu recitaluri generoase de aproape o oră, deși au puține piese proprii și oricum nu sunt foarte cunoscuți, dovadă că, pentru prima oară, în seara de Gală au fost multe locuri goale.
M-aș bucura dacă laureații ultimelor două ediții ar deveni la fel de îndrăgiți, de activi, cu multiple realizări ca aceia pe care-i voi numi mai jos. Cert este că trecerea la numele noi nu trebuie în nici un caz să excludă generația veche, ci să aibă loc armonios, așa cum s-a făcut, cu unele scăpări, la actuala ediție'.
Octavian Ursulescu: „Cum să-i ignori pe adevărații eroi ai festivalului?”
Octavian Ursulescu a comentat și absența lui Cătălin Crișan de pe scena Festivalului Mamaia.
„Cum să acorzi spații generoase unor soliști, care n-au trecut niciodată pe la Mamaia, și să-i ignori pe adevărații eroi ai festivalului? Alina Mavrodin a câștigat Trofeul concursului de interpretare în 1987, a lansat numeroase cântece și discuri, și-a ilustrat talentul la „Steaua fără nume' și este în prezent directoare artistică a celui mai longeviv festival din țară, „Crizantema de aur', de la Târgoviște, 57 de ediții fără întrerupere.
La aceeași ediție, din 1987, premiul I a fost acordat lui Cătălin Crișan, care a lansat atunci piesa lui Aurel Manolache „Vorbește marea', mare șlagăr, același compozitor încredințându-i în anul următor melodia „Mama'. De atunci, a devenit o vedetă autentică, de mare popularitate, cu zeci de compoziții (unele, foarte reușite, în duet cu Mirabela Dauer), o parte din ele reunite anul trecut pe 2 CD-uri la casa de discuri Eurostar, în frunte cu celebrul 'Dacă pleci'.
Cum să-i ignori pe acești artiști, ca și pe alții cu premii strălucitoare la Mamaia, cum ar fi, în ordine cronologică din 1985 (după 2000 nu prea au mai fost laureați care să se impună), Emilia Dițu, Marius Dragomir (cel cu 'Party în Transilvania'), Adrian Enache, Natalia Barbu, Mihai Trăistariu, Vlad Miriță sau Nicola?
Poate unii nu mai cântă, poate nu sunt interesați de festival (dar nu cumva este vina organizatorilor, care îi marginalizează?), în schimb „monștrii sacri' trebuie cinstiți, omagiați, onorați cum se cuvine, cu Trofee strălucitoare, proiecții pe ecran și prezențe în juriu', a mai menționat Octavian Ursulescu, exclusiv pentru Click!
Octavian Ursulescu, dezamăgit de organizarea Festivalului Mamaia în 2025
Octavian Ursulescu nu a fost prea impresionat nici de premiile Nostalgia, care au fost oferite interpreților din Generația de Aur. De asemenea, nu a trecut cu vederea nici absența unor nume mari din muzica românească, precum Elena Cârstea.
Prezentatorul de evenimente le recomandă producătorilor să asculte sfaturile celor cu experiență pentru a oferi ediții cât mai bune ale festivalului, de acum încolo, dar și pentru a evita greșelile pe viitor.
„Trofee trebuiau să primească din partea organizatorilor, în prima seară (noroc că a făcut-o Fuego, cu flori și diplome), vedetele care au scris istorie la festivalul de la Mamaia, cucerind lauri și premii la numeroase ediții. Dar noi toți am fost invitați nu de organizatori, ci de Fuego, care a gândit un recital absolut impresionant, cu tulburătoare aduceri aminte și cu refrene pe care admirabilul public nu le-a uitat.
:contrast(8):quality(75)/https://www.viva.ro/wp-content/uploads/2025/09/001-cover-13-scaled.jpg)
Pentru că acordând trofee ‘Nostalgia’ e ca și cum noi am fi niște pensionari ieșiți de multă vreme din uz și pe care publicul i-a uitat, deși, așa cum am spus înainte de a le admira prestațiile ‘live’ strălucite.
Aceste autentice vedete nu sunt doar niște nume din amintiri, ci ele înregistrează melodii noi, apar în concerte și la evenimente, lansează discuri, nemaivorbind că de cântat o fac mult mai bine decât mulți din noua generație, unii invitați și în acest an Iar dacă este Festivalul NAȚIONAL al muzicii ușoare (românești, adică), ar fi de dorit să fie invitați artiști care au legătură cu acest gen muzical, cu Mamaia și care să cânte totuși în limba strămoșească’, a mai spus Octavian Ursulescu.