Atenție când cumpărați ouă! Cum vă dați seama care sunt vechi și, deci, foarte periculoase pentru sănătate

Publicat pe

Oul este un aliment complet, bogat și în proteine și în vitamine, motiv pentru care medicii îl recomandă în dieta oricui, însă cu măsură și aveți grijă să fie tot timpul proaspete. Studiile spun că pot apărea probleme la persoanele care mănâncă cel puțin trei ouă pe săptămână. Iar dacă sunt vechi devin extrem de periculoase!

CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE IULIE, GRATIS, AICI!

Unii specialiști spun că nu este bine să consumăm mai mult de trei ouă pe săptămână, în timp ce alții spun că nu este nicio problemă dacă mâncăm chiar și unul pe zi, dacă digestia ne permite acest lucru.

Are proteine de foarte bună calitate, așa că nu e de mirare că oul este considerat unul dintre cele mai sănătoase alimente. Însă procentajul mare de colesterol din componență ne poate îmbolnăvi, spun tot mai mulți cercetători. Se pare că un aport zilnic de 300 de miligrame de colesterol, care se poate obține din gălbenușul de la două ouă mari, mărește cu 17 la sută riscul de boli cardiovasculare.

Totuși, medicii nu ne recomandă să renunțăm la acest aliment, ci doar să consumăm cu moderație.

Un studiu publicat în The American Journal of Clinical Nutrition a arărat că un consum de cel puțin 12 ouă pe săptămână timp de trei luni nu a crescut factorii de risc cardiovascular pentru persoanele cu prediabet și diabet zaharat tip 2. Rezultatul a mers mână în mână cu o dietă sănătoasă concepută pentru a ajuta participanții la studiu să piardă în greutate.

În general, persoanele cu risc de boli de inimă, care au diabet sau care au suferit un atac de cord ar trebui să acorde o atenție deosebită cantității de colesterol din dieta lor

Cum alegi ouăle proaspete

Este foarte importantă calitatea ouălor. Cele mai bune sunt fără doar și poate cele de la țară, care sunt produsele găinilor crescute în libertatea cu hrană naturală. Oul de țară poate fi recunoscut după culoarea gălbenușului. Cu cât o găină mănâncă mai diversificat cu atât gălbenușul oului este mai închis la culoare și, ceea ce înseamnă că este mai hrănitor. 

Ca să vă dați seama dacă ouăle sunt vechi, puneți-le într-un vas cu apă. Dacă acestea sunt proaspete vor coborî pe fundul vasului, în timp ce acelea care au mai puțin de o săptămână vor coborî pe fundul vasului doar pe o parte, în timp ce cealaltă parte va rămâne ușor suspendată, potrivit antena3.ro. Ouăle mai vechi de o săptămână vor pluti complet și este recomndat să evitați consumarea acestora pentru că s-ar putea să vă creeze disconfort digestiv.

Ouă albe sau ouă maro?

Oul alb este făcut de găina albă, iar dacă coaja acestuia este una tare, înseamnă că găina este una tânără. Oul maroniu este făcut de găina brună/roșcată. Din când în când, aceasta poate face și ouă albe. Conform specialiștilor, ouăle maronii sunt mai bogate în acizi omega-3, deci acestea sunt cele mai bune.

Ouăle trebuie să fie refrigerate și să fie gătite complet, deoarece există un risc crescut de salmonela cu de la ouă crude. Modalitățile obișnuite de preparare a ouălor includ fierberea sau prăjirea (fără ulei), dar pot fi gătire și la aburi sau făcute și pe vatră. Evident, cele mai bune sunt cele fierte. 

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter