Cum se obține pașaportul COVID, în 8 pași. Certificatul e gratuit

Publicat pe

E oficial, iar anunțul a fost făcut de Serviciul de Telecomunicații Speciale! Începând de joi urmează să fie activat portalul de unde se vor putea obține certificatele digitale UE privind COVID. Trebuie parcurși 8 pași pentru a se obține așa-numitul pașaport COVID, care poate fi utilizat la ieșirea din țară, nu doar printat, ci și în format digital. Accesul în cadrul platfomei este gratuit.

CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE IUNIE, GRATIS, AICI!

Persoanele care doresc să obțină un certificat pentru a călători în siguranță pe timpul pandemiei de COVID-19 au la dispoziție platforma https://certificat-covid.gov.ro, de unde pot obține pașaportul COVID.

Cum se obține pașaportul COVID, în 8 pași. Certificatul e gratuitCum se obține pașaportul COVID, în 8 pași. Certificatul e gratuit

8 pași pentru a obține pașaportul COVID

Pentru a se obține pașaportul COVID este necesar să se urmeze 8 pași, se arată într-un comunicat STS.

1. Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.

2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei.

3. Se accesează butonul verde „Certificat nou'.

4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.

5. Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul „CNP', urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui și tipul certificatului dorit. Cetățenii străini selectează opțiunea „Pașaport/Act de identitate' și completează câmpurile care cuprind: „Țara care a emis pașaportul', numărul „pașaportului sau al cărții de identitate', inițialele numelui și prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.

6. În funcție de categorie, se completează:
Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, județul în care a fost vaccinat și se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.
Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.
Pentru generarea certificatului de testare, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.

7. Se apasă butonul „Salvează', iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.

8. Ulterior, în secțiunea „Listă certificate' se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

Pașaportul COVID este gratuit

De asemenea, STS a ținut să amintească și alte aspecte importante, subliniind că pașaportul COVID este gratuit.

1. Certificatul este gratuit.

2. În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinților.

3. Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcție de numărul de solicitări.

4. În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail.

5 La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa și vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât și prin descărcarea efectivă, în format *pdf, a documentului, care se poate tipări.

Citește și: Ce este pașaportul COVID de care vom avea nevoie pentru a călători cu avionul

Citește și: Ce efecte secundare are vaccinul anti-COVID-19.Rezultatele unui studiu realizat pe voluntarii care l-au testat

Citește și: Când este finala Survivor România 2021

Citește și: Fulgy are din nou probleme cu legea.Poliția s-a autosesizat după ce a fost filmat la volan, fără permis

Certificatul poate fi obținut în format letric

Pentru suport în emiterea certificatelor sau obținerea altor informații privind utilizarea lor, a fost operaționalizat un Call Center la numărul de telefon 021.414.44.25. De asemenea, certificatul poate fi obținut în format letric prin intermediul primăriei în raza căreia își are domiciliul persoana, direcției de sănătate publică sau serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.

În situațiile în care apar inadvertențe între informațiile completate de o persoană și cele înregistrate în bazele de date conectate cu platformă trebuie realizate corecții de date. De aceea, solicitarea de eliberare a certificatelor de vaccinare trebuie realizată cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de momentul utilizării, iar pentru cele de testare cu cel puțin 12 sau 48 de ore, în funcție de tipul de test efectuat – rapid sau PCR.

Reamintim că certificatul nu este un document obligatoriu, însă cu ajutorul lui persoanele care s-au vaccinat anti COVID-19, s-au recuperat după această afecțiune sau dețin un rezultat negativ la testarea COVID-19 pot dovedi situația lor epidemiologică.

Sursa foto: Shutterstock, pixabay

 
Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter