Sfaturile unui psiholog pentru a ne păstra calmul în plină pandemie de COVID-19: „Focusează-te pe lucruri importante, asupra cărora deții controlul”

Publicat pe

În România s-a decretat stare de urgență pentru 30 de zile în contextul evitării răspândirii noului coronavirus. Președintele a explicat că școlile vor fi închise pe această perioadă și că oamenii trebuie să respecte măsurile stabilite de autorități. Suntem sfătuiți să ne spălăm mâinile, să evităm atingerea feței și să ne distanțăm social.

Adică, să stăm mai mult în casă și să evităm să ieșim, pe cât posibil în spații aglomerate. De asemenea, toate adunările de mai mult de 100 de persoane au fost interzise pe această perioadă. 

Din respect pentru personalul medical și pentru cei care trebuie să își exercite atribuțiile în aceste vremuri, trebuie să facem eforturi pentru a limita răspândirea noului virus COVID-19.

Totodată, suntem rugați să nu lăsăm panica să ne guverneze și să nu luăm cu asalt hypermarketurile. Pentru a ne păstra calmul, există câteva sfaturi pe care le putem pune în aplicare.

Totodată, există și o linie verde la care oamenii care acuză simptome specifice noului virus, febră și tuse seacă, pot suna- 0800800358. Suntem sfătuiți să apelăm 112  doar pentru situații de urgență, iar pentru solicitarea de informații să folosim TELVERDE.

Iată câteva sfaturi pentru a ne păstra calmul în această situație venite din partea psihologului Laura Maria Cojocaru:

1. Renunță la îngrijorări imaginare, pentru că țin de un viitor pe care nu-l cunoști!

2. Renunță la nemulțumiri mărunte și crește-ți recunoștința pentru ceea ce ai, știi și poți deja sau poți căuta, întreba și învăța.

3. Rămâi cu atenția pe ce este cu adevărat important: sănătatea, relaxarea, recunoștința, familia, iubirea.

4. Menține constant un stil de viață sănătos pentru a-ți susține sistemul imunitar (mod de gândire util/bazat pe prezent, realitate palpabilă, mișcare fizică, alimentație echilibrată, socializare de calitate, hobby-uri).

5. Redu consumul de carne – procesarea ei consumă mai mult din energia organismului decât procesarea vegetalelor, hormonii de stres eliminați de animalul ucis trec în corpul nostru, având ca rezultat creșterea necontrolată a stării de panică.

6. Respectă cu această ocazie viața altor ființe, respectă curățenia, mediul înconjurător și echilibrul natural.

7. Petrece mai mult timp cu familia, prietenii, cu tine însuți.

8. Citește, citește, citește!

9. Abordează constant (zilnic) orice metodă de relaxare ți se potrivește: mișcare fizică, cititul unei cărți, un film bun, un hobby, meditație, respirație, training mental, mindfulness, psihoterapie, NLP, tehnici energetice, yoga, timp de calitate cu persoane de la care ai ceva de învățat etc.

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter