Viva! Health – Vedetele au descoperit beneficiile seminţelor

Publicat pe

 Pe lângă clasicele fructe și legume, o dietă sănătoa­să include cereale și semințe (preferabil cât mai exotice). Nutriționiștii avertizează, totuși, să nu exagerăm cu nici unul dintre aceste ingrediente.

 

12495253_952609404828378_8158389039635443023_n

 

 

De la o vreme încoace, consumul de cereale integrale și semințe a explodat, devenind aproape o „modă să spunem că ne plac ovăzul sau secara integrale, semințele de chia, quinoa, susan sau cânepă. Însă oricât de „cool ar fi să aderăm la noul trend, specialiștii atrag atenția că atât cerealele inte­grale, cât și semințele trebuie consumate în cantități mo­derate.

 

MAGIA CEREALELOR

Datorită amidonului, a fibre­lor, a proteinelor, dar și a vi­taminelor (E și B) din compo-ziție, cerealele sunt unul din cele mai importante ingredi­ente ale unei diete sănătoase. Totuși, pentru un stil de viață echilibrat, cantitatea de cere­ale consumată trebuie să fie moderată, pentru că excesul de amidon se poate transfor­ma în grăsimi. Luna trecută, pe pagina ei de socializare, medicul nutriționist Mihaela Bilic atrăgea atenția asupra pericolului de a exagera cu cerealele integrale. „Oare or­ganismul nostru ce zice? El cum se simte având în vedere că cerealele sunt ceva nou pentru intestinele noastre in­capabile să digere fibre. (…) Dar cine a văzut vreun afiș legat de sănătate care să folo­sească imagini cu produse din carne sau pește? Ni se induce ideea că doar ce e ve­getal e bun, sigur, sănătos și de slăbit. Eu aș spune că să­nătos e totul, dacă e puțin. Când vine vorba de alimen-tația ei și a familiei ei, actrița Ioana Ginghină respectă întru totul teoria echilibrului. „Pentru mine stilul de viață sănătos înseamnă echilibru, mănânc absolut de toate, dar cu măsură. Lunea, miercu­rea şi vinerea nu mănânc carne/ lactate şi țin toate posturile, dar în rest mănânc orice. Dar acest orice depin­de cum este preparat, căci contează combinațiile prost făcute şi cât de procesate sunt alimentele. Eu la asta am gri­jă foarte mult. Ceva evit într-adevăr, zahărul. Încerc să înlocuiesc dulciurile cu preparate raw vegane care îmi ies foarte bine.

 

seminte

 

Principalele dezavantaje ale cerealelor ar fi conținutul scăzut de vitamine (A, D și C), dereglări digestive sau iritări ale colonului.

 

SEMINȚE ÎN BUCATE

 

Deși puțin obișnuite în dieta europeană, semințele de chia sunt printre cele mai va­loroase din punct de vedere nutrițional: conțin de cinci ori mai mult calciu decât laptele, de trei ori mai mult fier decât spanacul și de două ori mai mult potasiu decât bananele. Consumate cam de două, trei ori pe săp­tămână în smoothie-uri, bu­dinci sau chiar salate, semin-țele de chia contribuie substanțial la menținerea stării de sănătate.

 

Semințele de quinoa încep să devină și ele un ingredient obișnuit al alimentației noas­tre. Bogate în proteine, ami­noacizi, minerale și vitami­ne, acestea se prepară destul de ușor (prin fierbere timp de 15 minute). E important de știut că trebuie spălate foarte bine cu apă rece pen­tru a îndepărta saponina, o substanță toxică contra dăunătorilor, asta deși la procesarea dinaintea comer­cializării saponina e elimina­tă în mare parte.

 

De asemenea, e bine să in­cludem în dieta noastră semințele de susan, foarte apreciate pentru acidul oleic (care înlătură colesterolul rău din organism), de in (omega 3, antioxidanți pu­ternici și lignani, ingredient care echilibrează nivelul hormonilor la femei), pre­cum și semințele de dovleac sau cânepă (considerată un super-aliment).

 

 

12189079_939503042787173_761134530137968785_n

 

STAR TIPS

 

IOANA GINGHINĂ:

„Dieta mea este «plină» cu semințe. Le folosesc în smoothie-uri, piureuri sau salate de fructe, în dulciurile raw vegane și în salate de legume. Semințele de chia, de susan, de dovleac, de floarea-soarelui, de cânepă nu lipsesc din dieta mea zilnică.

 

FLORIN  DUMITRESCU:

„În fie­care an apar noi tendințe, noi alimen­te considerate super-foods, care devin revelații, până ce apare un alt super-food la ori­zont. Este adevărat, cu cât mâncăm mai aproape de natural, cu atât mai bine. Aceste semințe, combinate cu niște ingre­diente cu gusturi intensi­ve, pot fi interesante. De cele mai multe ori, com­bin semințele cu salate. Mi se par foarte bune în pâini, brioșe.

 

CLAUDIA COJOCEA, Foto SHUTTERSTOCK, Facebook

 

 

 

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter