5 trucuri să reduci stresul când lucrezi de acasă

Publicat pe

Sentimentul de auto-izolare, imposibilitatea de a te rupe de problemele de la locul de muncă, transformarea spațiului care odată era exclusiv personal într-un mediu profesional, toate acestea au diminuat extrem de mult linia dintre viața privată și cea de la birou și reprezintă factori de stres și de anxietate care afectează în aceeași măsură atât planul personal, cât și pe cel profesional. Fenomenul „Work From Home' reprezintă în prezent o adevărată încercare pentru angajați și angajatori, pentru cei care au o familie mai extinsă sau cei pentru care networking-ul și un stil de viață activ erau doi piloni în modul în care își organizau viața. Astfel de schimbări, cu un impact major pe toate planurile, pot fi extrem de stresante, motiv pentru care este foarte important să știi cum să le contrabalansezi cu măsuri care îți pot face mediul înconjurător mai plăcut.

Fă-ți o rutină care funcționează pentru tine

Deseori cauți să ieși din rutină, să te rupi de lucrurile plictisitoare din jurul tău și să aduci mai multă adrenalină în viața ta. Sunt însă și situații în care rutina poate avea un efect extrem de benefic pentru tine, iar atunci când lucrezi de acasă și trebuie să stai foarte mult timp în același spațiu, te va ajuta să ai un program bine stabilit. Rutina poate implica o sesiune de yoga de 30 de minute în fiecare dimineață, înainte de a începe programul la muncă, poate include 45 de minute de lectură în fiecare seară sau o oră de relaxare într-o cadă de baie relaxantă cu apă fierbinte și spumă. Învață să îți acorzi atenție și să menții un echilibru între câtă energie depui la job și câtă mai rezervi pentru tine.

Stabilește limite între timpul dedicat jobului și cel personal

Echilibrul de mai sus se traduce prin limite. Dacă vrei să reduci stresul provocat de „Work from Home', atunci limitele te pot ajuta. Fă-ți un program clar, cu ore dedicate jobului și ore dedicate planurilor tale personale. Când vine vorba despre timpul tău personal, nu te întreba ce vrei să faci cu el, ci care este obiectivul tău principal, unde vrei să ajungi mai departe. Odată ce ai un obiectiv, vei ști cum să ajungi la el, lucrurile vor fi mai clare, iar energia te va purta și dincolo de programul de muncă. Pe scurt, vei fi nerăbdătoare să îți începi orele libere.

Diversifică-ți activitățile cât mai des

Cum poți avea o rutină, dar în același timp să îți diversifici și activitățile? Sunt lucruri complet diferite, dar care pot funcționa împreună. Rutina înseamnă organizare, structură și control, dar asta nu înseamnă că de fiecare dată trebuie să faci același lucru ca să obții rezultatul pe care ți-l dorești, în cazul de față să te poți rupe de job la tine acasă. O rutină de tipul unei ore pe care ți-o dedici zilnic se poate traduce în activități precum o ședință de alergat în parc sau un curs online de specializare în ceva ce ți-ai dorit mereu să faci. Atunci când reușești să îți împarți și diversifici astfel activitățile pe parcursul unei săptămâni sau luni, stresul va fi anulat de entuziasm.

Redecorează-ți spațiul de lucru din când în când

Un alt truc care te poate ajuta să mai reduci din stres în această perioadă este redecorarea spațiilor în care îți petreci cel mai mult timp într-o zi. Nici nu trebuie să faci achiziții costisitoare, precum o canapea nouă, un fotoliu mai mare sau să renovezi pereții, însă poți încerca să reașezi mobila în living și spațiul de birou, să aduci mai multe plante în locuință, să pui o oglindă generoasă pe un perete gol și să îți creezi un mediu poate mai luminos. Ține minte, în spațiile mici este recomandat să ai acces la lumină naturală și să te joci cu oglinzile pentru a da impresia de mai multă deschidere.

Păstrează legătura cu persoanele dragi

Comunicarea este extrem de importantă. Te ajută să vezi că nu ești singura persoană care simte sau gândește într-un fel, care se lovește de unele probleme pe care contextul unui stil de viață mai retras le ridică în acest moment și îți va oferi oportunitatea să te descarci atunci când te simți foarte stresată. Păstrează legătura cât mai des cu persoanele dragi, cu cele cu care simți că poți comunica deschis, iar acest lucru te va ajuta să îți păstrezi echilibrul emoțional.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright by baranq

(P) Material publicitar realizat împreună cu Romstal

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter