8 lucruri pe care trebuie să le faci în primele luni de sarcină

Publicat pe

Dacă ești la primul tău copil, primele luni de sarcină vor fi un adevărat test pentru tine, iubitul tău și întreaga familie. Multe lucruri vor fi necunoscute, vei primi informații din toate părțile, vei avea sute de întrebări de pus și calcule de făcut și nu vei ști de unde să începi să rezolvi toate neclaritățile din mintea ta. Din clipa în care ai aflat cu siguranță că vei deveni mămică, iată care sunt următorii pași pe care trebuie să îi faci.

8 lucruri pe care trebuie să le faci în primele luni de sarcină:

  1. Un screening prenatal

De obicei, vizita pentru un screening prenatal se face undeva la 8 săptămâni de sarcină, iar de foarte multe ori te vei trezi cu un calendar extrem de plin la orice clinică. Poți apela însă și la un serviciu de analize medicale care funcționează în regim de urgență, unde poți primi rezultatele analizelor mai repede, pentru a scăpa mai ușor de stresul începutului de sarcină.

  1. Vitaminizează-te

Acidul folic este extrem de important în primul trimestru de sarcină, acesta reducând riscul producerii unor afecțiuni periculoase pentru fetus, printre care spina bifida, un defect congenital al coloanei care determină dezvoltarea incompletă a tubului neural din zona lombară.

  1. Scapă urgent de vicii

Nu credem ca e nicio surpriză dacă odată cu sarcina vei afla că trebuie să renunți la fumat și la consumul ocazional de alcool. Aceste două vicii pot fi extrem de periculoase pentru sarcina ta, dar și pentru sănătate ta generală.

  1. Încearcă să reduci consumul de cofeină

Dacă ești una dintre acele femei care nu se pot ridica din pat până nu simt mirosul de cafea proaspăt făcută, atunci e posibil să ai o problemă odată cu sarcina. American College of Obstetricians and Gynecologists sfătuiește orice viitoare mămică să reducă drastic consumul de cofeină în perioada de sarcină la 200 miligrame pe zi, adică, mai simplu de înțeles, la o ceașcă. Și nu, teoria cu „depinde cât de mare este ceașca' nu funcționează.

  1. Ai grijă la activitățile zilnice

Odată cu sarcina, multe lucruri din viața ta se vor schimba, iar printre ele se pot număra și o parte a activităților tale zilnice. Evită contactul cu produsele de curățat, nu mai bea apă de la chiuvetă și păstrează o atenție mare la activitățile fizice, care sunt recomandate doar sub atenta observație a unui specialist.

  1. Fii atentă la alimentația zilnică

Unele alimente pot fi periculoase în perioada sarcinii, iar aici vorbim în primul rând de cele care nu au fost gătite cum trebuie sau cele care folosesc produse crude, precum sushi cu pește crud, scoici crude sau chiar brânză nepasteurizată. Ai grijă totuși să ai o alimentație variată.

  1. Află mai multe despre grețurile de dimineață

Din nefericire, termenul „de dimineață' nu este tocmai exact, și asta din cauză că aceste grețuri încep dimineața, dar pot continua pe o bună perioadă din zi. Încearcă să mănânci în porții mici, iar alimentele să fie mereu la temperatura camerei. Există și vitamine și medicamente care te pot ajuta cu această problemă, dar mai întâi trebuie să discuți cu medicul despre asta.

  1. Dormi suficient  

În prima parte a sarcinii vei fi mai epuizată decât te-ai aștepta. Cel mai bun sfat este să încerci să te culci devreme în fiecare seară, chiar dacă asta te face să te simți ca o femeie bătrână.

Află totul despre sarcina pe saptamani!

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Ocskay Mark

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter