Ajutor de deces 2025. Ce sumă se acordă de la stat şi ce acte sunt necesare pentru ajutorul de înmormântare

Ajutor de deces 2025. Anul acesta, Guvernul României a modificat semnificativ ajutorul de deces, oferind o sumă subtanţială familiilor care au pierdut pe cineva drag. Câți bani primesc aparținătorii persoanei decedate, ca și ajutor de înmormântare, ce acte sunt necesare pentru a primi această sumă şi cum decurge procedura de solicitare pentru acest ajutor.

CITEȘTE TOATĂ REVISTA VIVA DE SEPTEMBRIE, GRATIS, AICI

Ajutorul de deces reprezintă un beneficiu de asigurări sociale acordat de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) în România, destinat să sprijine persoana care a suportat cheltuielile ocazionate de decesul unui asigurat sau pensionar, ori al unui membru de familie al acestuia.

Ajutor de deces 2025 – câți bani se primesc de la stat

În cazul decesului unui asigurat sau pensionar, persoana care a suportat costurile înmormântării poate solicita ajutorul de deces.

în cazul decesului unui membru de familie (soţ/soţie, copii, părinţi, bunici) al unui asigurat sau pensionar, cu condiţia ca membrul decedat să nu fi fost asigurat sau pensionar la data decesului, soţul supravieţuitor, copilul, părintele sau oricare persoană fizică/juridică care dovedeşte cu acte suportarea costurilor înmormântării.

Citește și: Iubitul și mama gravidei de 24 de ani, care a murit în explozia din Rahova, sunt în stare de șoc și au avut consiliere psihologică: „De 2 zile lăsăm ușile de la intrare deschise'/ Trupul femeii, extras cu două macarale dintre ruine

Solicitantul ajutorului de deces este are obligaţia să prezinte documente justificative care să ateste cheltuielile suportate cu ocazia înmormântării.

Începând cu 13 februarie 2025, în conformitate cu Legea nr. 10/2025 privind bugetul asigurărilor sociale de stat, ajutorul de deces a fost majorat. Sumele actuale sunt:

  • 8.620 lei pentru decesul unui asigurat sau al unui pensionar.
  • 4.310 lei pentru decesul unui membru de familie neasigurat.

Această majorare reprezintă o creştere de 1.053 lei faţă de sumele acordate în anul precedent, care erau oferite în felul următor.

Plata ajutorului de deces se realizează de către Casa Teritorială de Pensii în termen de 3 zile lucrătoare de la data solicitării, fie prin mandat poștal, fie prin virament bancar.

Citește și: Locatarii blocului distrus de explozia din Rahova vor fi relocați. Stelian Bujduveanu, primarul Capitalei: „Avem disponibile locuințe. Dacă nu sunt suficiente, Primăria va plăti chirie'

Ce acte sunt necesare pentru a obține ajutorul de deces/înmormântare

Solicitarea pentru acordarea ajutorului de deces se depune la Casa Teritorială de Pensii (CTP) în a cărei rază domiciliază persoana decedată (în cazul decesului asiguratului/pensionarului) sau asiguratul/pensionarul solicitant (în cazul decesului unui membru de familie).

Acte necesare:

Cerere pentru acordarea ajutorului de deces (Anexa specifică a CNPP).

Certificatul de deces (original și copie).

Actul de identitate al solicitantului (original și copie).

Acte de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul.

Dovada cheltuielilor de înmormântare (chitanțe fiscale, bonuri, facturi, etc., în original).

Declarație pe propria răspundere (privind suportarea cheltuielilor).

Adeverință de la angajator/plătitor de venit sau dovada calității de asigurat/pensionar (după caz).

Alte documente solicitate de CTP (ex.: adeverință de studii pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 18 și 26 de ani).

O listă completă a documentelor necesare o găsiţi aici: https://www.cnpp.ro/ro/ajutorul-de-deces

Cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Citește în continuare
Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Buton