Cum îți întărești sistemul imunitar în sezonul rece

Publicat pe

Sursă photo: Shutterstock

Sistemul imunitar este cel mai bun prieten al tău. Depinde doar de tine dacă întreții corect legătura dintre voi. Acesta este într-o luptă continuă pentru a te proteja de boli și slăbește în rezistență în timpul iernii.

Aici intervii tu, pentru a-i oferi un stimul suficient de puternic pentru a trece ușor peste perioada cea mai friguroasă din an.

Motivul pentru care răcim mult mai des în timpul sezonului rece este acela că virusurile se transmit mult mai ușor. Mulți specialiști consideră că „hibernarea' în spații închise facilitează transmiterea virusurilor. Un aer curat și un spațiu cât mai deschis vor influența pozitiv starea sănătății tale.

Iată câteva sugestii pentru un tonus minunat și un sistem imunitar viguros în perioada rece a anului:

1. Ai grijă la alimentație

Nimeni nu contestă că viața zbuciumată și plină de griji contribuie foarte mult la haosul alimentar cu care te poți confrunta. Dar simplul fapt că îți dai seama de această greșeală este suficient pentru a începe să o îndrepți. Cum anume? Odată ce conștientizezi situația în care te afli, vei începe să respecți mesele principale principale ale zilei, cu atât mai mult micul dejun, atât de necesar pentru un boost de energie încă de la primele ore ale zilei.

Dacă citind articolul realizezi că nu ai timp să mănânci micul dejun dimineața, ar fi recomandat să te trezești cu o jumătate de oră mai devreme, timp în care îți poți pregăti un bol cu cereale bogate în fibre.

O altă idee rapidă care te ajută să economisești timp ar putea fi un smoothie consistent de fructe. Ingrediente precum: o banană întreagă, un măr verde fără coajă, o portocală bogată în vitamina C și baby spanac nu sună rău deloc. O sfeclă mică introdusă în acest mix gustos de sănătate are un efect puternic detoxifiant. Adaugă o linguriță generoasă de miere și un iaurt grecesc, iar micul dejun este gata pregătit și poți să-l iei cu tine la birou.

2. Dormi liniștit

Somnul este un proces fiziologic natural și necesar pentru fiecare ființă vie. Acesta ajută la buna funcționare a psihicului și a organismului uman. Mulți sunt de părere că opt ore de somn sunt suficiente pentru a te trezi bine pregătit pentru o nouă zi.

Dar contează foarte mult să îți asculți corpul și nevoile lui. Dacă pentru adulți șapte sau opt ore de somn relaxant sunt suficiente, pentru cei mici sunt recomandate până la 10-11 ore.

Cunoaște-te bine și concepe un program de somn care să acopere nevoile tale de odihnă.

De altfel, pe lângă faptul că somnul stimulează imunitatea, acesta sprijină activitatea cerebrală și îmbunătățește memoria. Pentru un somn bun și odihnitor, evită pe cât de mult poți consumul de alcool sau țigări și cafea. Deschide fereastra camerei în care te vei odihni, pentru a intra aer curat. Stai cât mai departe de telefon înainte de a adormi și evită să amplasezi televizorul în dormitor.

3. Nu evita sportul

Beneficiile sportului sunt deja cunoscute. Pentru a ține sub control greutatea este necesar să practici mișcare regulat și astfel organismul va deveni cu timpul din ce în ce mai puternic.

Efortul fizic crește imunitatea și îmbunătățește circulația sângelui. Alege o formă de mișcare potrivită pentru tine, care să-ți și placă, nu să fie o corvoadă.

Practică sport cu regularitate și hidratează-te cât mai des. Nu contează în ce sezon suntem, corpul uman are nevoie de lichide atât în zilele toride de vară, cât și pe timp de iarnă.

Socializarea este un factor important pentru o stare bună mentală și fizică. Nu ignora evenimentele sociale și întâlnirile cu prietenii în weekend.

Îngrijește-ți atât mintea, cât și corpul și învață să ai grijă de organismul tău în fiecare zi, prin deprinderi sănătoase care să devină un stil de viață.

(P) Material publicitar realizat împreună cu Philips

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter