Caisele sunt ideale în curele de slăbire și au beneficii excelente pentru sănătate. Câte calorii au "fructele zeilor"

Publicat pe

Caisele sunt vedetele sezonului! De la îmbunătăţirea memoriei şi a sănătăţii ochilor şi până la prevenirea multor tipuri de cancer, în special a celui de piele, caisele sunt deosebit de eficiente datorită unui conţinut bogat în fosfor, vitamina A, magneziu, fier, fibre şi calciu. În plus, sunt recomandate şi în curele de slăbire pentru că au extrem de puţine calorii.

Numite şi „fructele zeilor' pentru că, în urmă cu multe secole, datorită gustului atât de bun erau oferite zeilor, drept ofrandă, despre caise se credea că cei care consumă aceste fructe vor avea un trup tânăr şi viguros şi o minte ageră, până la vârste înaintate.

Motivul pentru care medicii ne recomandă să profităm la maxim de perioada caiselor este conţinutul lor bogat în vitamine esenţiale, precum: vitamina A, vitamina C, fibre şi potasiu, dar şi în antioxidanţi puternici din categoria carotenoizilor, care le dau culoarea specifică, portocalie, galbenă, roşie, precum şi antioxidanţii luteină şi zeaxantină.

Un alt antioxidant important care se găseşte în compoziţia caiselor este licopenul. În plus, caisele mai conţin vitamine din complexul B, vitaminele E şi K, iar dintre minerale, o porţie de caise ne oferă necesarul zilnic de calciu, magneziu, fosfor, fier, precum şi urme de cupru, zinc, seleniu, mangan. Doza minimă pentru a obţine efecte terapeutice de pe urma administrării acestor fructe este de 350 de grame pe zi, aproximativ 10 caise crude.

'Parfumate, catifelate si usor de digerat, caisele sunt desertul perfect pentru mesele de vara. Culoarea lor portocalie se datoreaza continutului de betacaroten (provitamina A), un pigment cu actiune antioxidanta extrem de benefica. Betacarotenul protejeaza pielea de soare si imbatranire si asigura o bronzare mai rapida. Doar 3 caise acopera necesarul zilnic de carotenoizi.

Caisele sunt singurul aliment ne-uleios care contine vitamina E, vitamina antioxidanta care alaturi de vitamina A creste imunitatea organismului. Prin continutul crescut de potasiu, fier si calciu caisele inlatura insomnia si astenia, imbunatatesc functionarea neuro-musculara si rezistenta la boli.', spune Mihaela Bilic.

Sunt prietenele siluetei și au puține calorii

'Au calorii putine si indice glicemic mic deci sunt si prietenele siluetei. Tot in caise gasim multe fibre (in special pectine) bine tolerate in intestin si cu efect de accelerare al digestiei lente si dificile. In plus fibrele ajuta la scaderea nivelului de LDL-colesterol (cel rau).
Din punct de vedere nutritiv sunt doar lucruri bune de spus despre caise asa ca n-ar fi rau daca le-am face si un festival, asa cum au austriecii.' a scrie dr. Bilic pe pagina de Facebook.

Caisa, informaţii nutriţionale pentru 100 grame

Calorii 50 kcal

Carbohidraţi 11 g

Proteine 1,4 g

Grăsimi Totale 0,4 g

Fibre 2 g

Acid folic 9 mcg

Niacina 0,06 mcg

Acid pantotenic 0,24 mcg

Piridoxina 0,054 mcg

Riboflavina 0,04 mcg

Tiamina 0,03 mcg

Vitamina A 1900 UI

Vitamina C 10 mg

Vitamina E 3 mg

Vitamina K 3,3 mcg

Sodiu 1 mg

Potasiu 250 mg

Calciu 13 mg

Fier 0,5 mg

Magneziu 10 mg

Fosfor 25 mg

Zinc 0,2 mg

Beta-caroten 1000 mcg

Luteina-zeaxantina 90 mcg

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter