Dieta scandinavă creată de un CEO și dietetician danez este considerată ”cea mai simplă din lume”. Exemple de rețete

Publicat pe

Daneza Suzy Wengel este un dietetician și CEO al unei companii de biotehnologie care a scris 'The Scandi Sense Diet'. O altă carte de diete cum au scris mulți anii, ai putea spune. Ei, se pare că nu este chiar așa. Dieta ei este, mai degrabă, un plan alimentar bazat pe un principiu foarte simplu de care, probabil, ai mai auzit: măsurarea în căușul palmei a porției de mâncare.

Potrivit dietei gândite de Wengel, fiecare masă nu trebuie să aibă mai mult de patru 'mâini' de mâncare: o mână de proteine, o mână de carbohidrați și două de legume. La care se adaugă o lingură de grăsimi sănătoase.

Cu acest stil alimentar, Suzy Wengel susține că a pierdut în zece luni nu mai puțin de 40 de kilograme. Dieteticianul spune că, atunci când este vorba despre sănătate și stare de bine, simplitatea este cheia. De aceea, dieta scandinavă nu presupune nici să numeri caloriile, nici să cântărești porțiile de mâncare.

Wengel s-a inspirat când a scris cartea 'The Scandi Sense Diet' din experiența personală.

'Aveam aproape 100 de kilograme (după ce l-am npscut pec el de-al doilea copil), iar acum am cu 40 de kilograme mai puțin. Greutatea mea a rămas neschimbată de mai bine de șase ani doar urmând principiile dietei scandinave.

 

Iată câteva imagini cu Wengel înainte și după dieta scandinavă

 


Suzy a urmat tot felul de diete de-a lungul timpului și chiar a reușit de câteva ori să slăbească considerabil. Dar de fiecare dată a pus mai multe kilograme la loc. 'După 17 ani de diete cu effect yo-yo și mâncat compulsive, am decis că este momentul să mă opresc', spune dieteticianul care subliniază că nu există niciun fel de magie în acest stil alimentar. Totul este echilibru

Wengel spune că orcine ar urma dieta scandinavă poate pierde săptămânal între jumătate de kilogram și un kilogram. De asemenea, dieta propusă de ea presupune un consum caloric zilnic de 1500 de calorii pentru o femeie și 2.000 pentru un bărbat.

Cum urmezi exact dieta scandinavă

Așa cum spuneam, acest plan alimentar se ghidează după un pricipiu simplu: porția la o masă nu trebuie să depășească de patru ori căușul proprie palme, sau, așa cum este cunoscut popular, 'o mână de mâncare'.

În cazul în care ești în căutare de inspirație de rețete pentru această dietă, Wengel spune că pe Inatagram, adunate sub hashtagul #sensekost, se află nu mai puțin de 44.000 de fotografii cu preparate care se încadrează în acest plan alimentar.

*vom folosi terminologia 'mână' penrtu cea de 'căuș' (atunci când dai mâinii forma unui recipient, apropiind degetele și adâncind palma)

** Nu uita că o masa se bazează pe 4 mâini de mîncare (o mână de proteine, o mână de carbohidrați și două de legume. La care se adaugă o lingură de grăsimi sănătoase)

Micul dejun

Mâna 1 și mâna 2 – asparagus și salată verde

Mâna 3 – două ouă ochiuri moi și, extra, un albuș la care se adaugă o jumătate de mână de brânză telemea

Mâna 4 – în acest caz, nu există, pentru a face mai mult loc proteinelor

  • Se asezonează totul cu sare, piper, chili sau usturoi

 Prânz

 

Mâna 1 și mâna 2: morcovi, castravete, ardei, roșii, ciuperci

Mâna 3: pate, ou, o felie de bacon

Mâna 4: pâine

Grăsime: câte o feliuță din trei tipuri de brânză

Te poți îndulci cu un pic de marmeladă și chiar poți bea o ceașcă de ceai neîndulcit

Cina

 

Mâna 1 și mâna 2: ceapă, felii de roșii uscate, varză alba

Mâna 3: carne de vită tăiată

Mâna 4: un pahar de vin alb la cină nu strică

 

Poți asezona cu sare, usturoi, oregano și fulgi de chili.

  • Wengel spune că bărbații și copiii pot adăuga paste la acest preparat.

 

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter