Ai observat că termenul „natural” apare astăzi peste tot? Pe etichete, în descrieri scrise cu majuscule, în reclame şi chiar în discursurile influencerilor. Îl citim şi îl căutăm instinctiv, ca pe o garanţie a calităţii. Dar oare ce înseamnă „natural” în industria skincare şi cât este de relevant şi de sigur? Este despre plante sau oare despre lipsa conservanţilor? Descoperă răspunsul, în rândurile următoare...
„Natural' în skincare?
Ce nu îţi spune nimeni despre trendul de la rafturile de beauty
„Natural' este astăzi un cuvânt puternic de marketing. Este minunat să punem pe masă ingrediente naturale, dar nu ar trebui să le căutăm şi atunci când vine vorba despre frumuseţea noastră, şi asta pentru că poate fi periculos. Din păcate, în prezent cuvântul „natural' nu este încă reglementat în industria de skincare, astfel că fiecare brand a ajuns să îl definească după bunul plac şi, deci, după propriile interese. Pentru noi, clienţii, practica este bulversantă: produse „bio', „clean', „organice'… Şi tot nu ştim dacă, odată puse în coşul de cumpărături, am făcut alegerea corectă!

„Unii cred că <
Cu alte cuvinte, uleiurile esenţiale pe care le considerăm naturale pot fi extrem de iritante, dacă le aplici direct pe piele. La fel şi extractele brute din plante, care pot conţine alergeni. În general, cele mai multe astfel de ingrediente sunt instabile la lumină şi îşi pierd rapid eficienţa. Iar fără conservanţi, un produs de îngrijire a pielii poate dezvolta bacterii. În schimb, ingredientele sintetizate în laborator, cum ar fi niacinamidele şi peptidele, au în spate studii clinice serioase, deci au fost testate suficient, astfel încât experţii să ştie exact cum acţionează şi în ce concentraţii sunt eficiente. Ele pot calma şi proteja pielea mai bine decât orice extract din flori!
„Ingredientele create ştiinţific sunt inspirate de ceea ce corpul nostru produce deja. Sunt curate şi testate dermatologic. Vorbim despre control, despre dozaj precis, despre puritate, eficienţă şi siguranţă. Imaginaţi-vă cum ar fi să aplicaţi fructe acide, ca lămâia, portocala sau ananasul direct pe piele. Deşi sunt naturale, ele pot provoca arsuri serioase!', mai completează antreprenoarea.

Ingrediente pe care să le cauţi în produsele de beauty
Cele mai eficiente produse de beauty ar trebui să fie, de fapt, o combinaţie între natural şi ştiinţă, între eficacitate şi blândeţe, fără ingrediente adăugate de dragul numelui. În 2025, frumuseţea nu înseamnă ritualuri complicate, formate din zece paşi, ci o înţelegere profundă a ceea ce are nevoie, cu adevărat, pielea ta, mai spune Irina Panait: „Pentru mine, naturalul nu înseamnă fără chimicale. Înseamnă fără compromisuri. Înseamnă ingrediente reale, validate ştiinţific, extrase din plante sau inspirate din ele, dar filtrate prin rigurozitatea dermatologică a anului 2025.'
Iar dacă ai nevoie şi de câteva exemple, ca să ştii ce cauţi la următoarea rundă de shopping, ţi-am pregătit câteva ingrediente recomandate pentru ten, dar despre care este posibil să nu fi aflat încă! Silybinul, un activ extras din planta de armurariu, este un antioxidant puternic, dar stabil şi bine tolerat, dedicat unei pieli întinse şi sănătoase. Este vedeta anului 2025, comparabil cu celebrul retinol, doar că nu îţi va sensibiliza tenul şi, în plus, poate fi purtat şi pe timp de zi! Şi derivatul din Vitamina C este recomandat: spre deosebire de Vitamina C pură, derivatul este mai blând cu tenul tău, deci te ajută să scapi de agresivitatea cunoscută a acidului ascorbic. Eficient împotriva petelor pigmentare, derivatul din Vitamina C va fi sprijinul tău pentru un ten luminos şi strălucitor!
„Ideal pentru tenurile sensibile este şi SPF încapsulat. Nu lasă o peliculă albă, dar oferă o protecţie reală! În această formulă, moleculele filtrului UV sunt îmbrăcate într-un strat protector, astfel încât filtrele solare să nu intre în contact cu pielea şi, deci, nici să nu fie absorbite de ea.', spune fondatoarea brandului de skincare.
Ia în seamă şi acidul hialuronic cu greutate moleculară diversă, care este mai mult decât un termen sofisticat. El face o reală diferenţă în modul în care pielea ta este hidratată. Recomandat pentru nutriţie şi volum, acidul hialuronic se regăseşte şi în mod natural în organism, doar că odată cu vârsta, cantitatea sa scade. Prin acest nou acid hialuronic, ai parte de o hidratare multi-stratificată, adică atât la suprafaţă, cât şi în profunzime. Efectul este aproape imediat, iar pielea ta va simţi diferenţa: va fi mai elastică, iar liniile fine vor fi şterse.
Dincolo de trenduri, caută branduri de încredere
Specialiştii spun însă că niciun ingredient nu este o garanţie absolută, dacă nu face parte dintr-o formulă construită cu responsabilitate, echilibrată şi concepută în acord cu nevoile pielii tale. Adevăratul „natural' nu este cel care arată bine pe Instagram şi în reclame, ci acela care funcţionează fără să îţi facă rău.
„În skincare, ca în multe alte domenii, eficienţa nu vine din promisiuni, ci din coerenţă. Coerenţă între ce conţine un produs, cum acţionează, cum este prezentat. Transparenţa unui brand cred că valorează cel mai mult în ochii unui client. Comunicarea clară şi asumată te propulsează, nu frunzele verzi, cuvintele vagi şi emoţiile fără substanţă.', mai enunţă fondatoarea Mayie.
Aşadar, începe următoarea alegere cu o întrebare: în cine decid să am încredere? În era skincare-ului modern, adevărata frumuseţe şi grijă pornesc de la alegeri conştiente şi informate şi de la branduri care nu se ascund în spatele unor etichete care doar sună bine.
Sursa foto: www.mayie.ro