Actualizarea datelor la bancă poate părea un lucru neimportant și chiar o pierdere de timp, mai ales dacă nu s-au schimbat datele din documentele personale sau ale societății. Însă, trebuie să știți că actualizarea datelor la bancă este obligatorie atât pentru persoanele fizice, cât și pentru persoanele juridice.
Ce se întâmplă dacă nu actualizez datele societății la bancă?
Ca urmare a directivei UE privind serviciile de plată, cunoscută și sub numele de DSP2, persoanele juridice și cele fizice au obligația să își actualizeze datele furnizate băncilor, periodic sau de fiecare dată când apar modificări ale documentelor personale sau ale societății, după caz.
Refuzul de a face aceste actualizări, pot duce la situația în care puteți pierde accesul la serviciile băncii, iar contul poate fi blocat sau chiar închis.
100% online, pentru că timpul este prețios
Dacă tot este obligatorie actualizarea datelor la bancă, măcar să fie un proces rapid. Astfel, ING oferă posibilitatea societăților care au un singur acționar să își actualizeze datele companiei 100% online, reducând destul de mult timpul pentru efectuarea acestei operațiuni. Dacă înainte se putea pierde câteva zeci de minute pentru a face actualizările, acum, întregul proces durează aproximativ 5 minute.
În cadrul procesului de actualizare de date, informațiile primite de la clienți sunt comparate cu datele obținute automat de la Registrul Comerțului, pe care aceștia trebuie sa le confirme.
„Procesul digital de actualizare a datelor a fost construit împreună cu clienții, pe baza feedback-ului primit de la aceștia. Suntem în dialog permanent cu antreprenorii ING și le ascultăm atent nevoile, iar actualizarea digitală a datelor s-a numărat printre principalele lor cerințe. Fără drumuri la bancă și fără documente solicitate, clienții eligibili își pot finaliza acum procesul de actualizare a datelor în doar 5 minute în platforma web ING Business.
În această primă fază, opțiunea de actualizare digitală a datelor este posibilă pentru companiile cu un singur acționar, ceea ce reprezintă aproximativ 60% din portofoliul ING de persoane juridice cu afaceri mici și mijlocii. În viitorul apropiat, urmează sa fie extinsă și pentru alte categorii de clienți. ' – Ionuț Stan, Director Dezvoltare Produse Persoane Juridice, în cadrul diviziei Business Banking, ING Bank România
Care este procedura de actualizare online a datelor în platforma ING Business?
Trebuie să accesați meniul Tranzacții și solicitări -> Solicitare nouă (Self Service) -> Actualizare date companie.
Să nu uitați să țineți cont și de condițiile de eligibilitate:
- Firma este activă, în funcțiune și înregistrată la Registrul Comerțului;
- Compania are un unic acționar, administrator și persoană autorizată unică/ reprezentant legal unic cu banca;
- Reprezentantul companiei este rezident în România și nu deține alte cetățenii;
- Reprezentantul companiei are datele actualizate în calitatea de client persoană fizică ING.
***
„Inspirație financiară' este un proiect editorial în colaborare cu ING Bank România, ce oferă idei și informații pentru administrarea bugetului personal, identificarea produselor bancare potrivite, banking online și plăți sigure pe Internet.
Mai multe detalii despre procesul de actualizare de date, legislația relevantă, informațiile și documentele necesare actualizării datelor, pot fi accesate aici.