Cupio susține lupta împotriva cancerului de sân și donează 100 de proteze mamare

Publicat pe

Pentru al patrulea an consecutiv, Cupio, brandul românesc de beauty, susține Asociația „Moving On Breast Cancer', dedicată creșterii calității vieții femeilor vulnerabile în fața cancerului de sân din România, printr-o donație de 40.000 RON, cu care au fost achiziționate 100 de proteze mamare pentru femeile cu cancer mamar.

Conform Institutului Național de Sănătate Publică, cancerul este a doua cauză de mortalitate la nivel global, iar cifrele sunt în creștere. În anul 2021, 20 de milioane de cetățeni ai lumii au fost diagnosticați cu cancer și 10 milioane au murit. 2,7 milioane de persoane diagnosticate și 1,3 milioane de persoane decedate sunt cetățeni europeni.

Pe lângă misiunea brandului nostru de a ajuta fiecare femeie să se simtă frumoasă în felul ei, în ADN-ul Cupio s-a aflat mereu dorința de a susține persoanele care au mai multă nevoie. Pe parcursul anilor am dezvoltat o relație consolidată cu Asociația Moving On Breast Cancer, pentru a contribui la combaterea efectelor secundare ale cancerului de sân. În acest an, am susținut femeile care au trecut printr-o operație de mastectomie, prin facilitarea accesului la proteze mamare externe noi, care altfel sunt obținute destul de greu de la stat. În urma discuțiilor cu acestea, am înțeles cât de important este pentru psihic să beneficieze de o astfel de proteză', a declarat Raluca Ștefănescu, co-fondator Cupio.

Cancerul de sân este principala cauză de deces prin cancer la femei, cu aproximativ 95 000 decese în 2020, reprezentând 17% din totalul deceselor provocate de această boală. Facilitând prin intermediul acestei campanii accesul la 100 de proteze mamare externe noi, Cupio oferă încredere și ajută femeile din comunitate să se re-conecteze la feminitatea lor, cu un impact major asupra imaginii de sine. În plus, Cupio militează împotriva inegalității de acces la serviciile de sănătate, prin facilitatea femeilor la resurse atât de necesare pentru impactul psihologic, dar și fizic.

Mulţumim Cupio, pentru sprijinul oferit ONG ului nostru de peste 4 ani. Le suntem profund recunoscători că au ales în toți acești ani să ne fie aproape, atȃt nouă, cȃt mai ales femeilor vulnerabile în fața cancerului de sân care au nevoie de serviciile noastre pentru a re-descoperi ce înseamnă feminitatea sau, şi mai bine spus, normalitatea… Proteza mamară externă  conține în interiorul ei, de cele mai multe ori, silicon lichid. Purtând, zi de zi, aceste proteze, ele devin în timp tot mai fragile și ajung în cele mai dese cazuri, să se fisureze. Chiar dacă aceste proteze mamare sunt decontate de CNAS, ele nu rezistă mereu timp de trei, iar, în aceste condiţii, multe femei ajung să ne solicite sprijinul. Datorită sponsorizărilor anuale ale companiei, reușim să și educăm femeile din comunitate cu privire la importanța auto-palpării și a diagnosticării precoce a cancerului la sân, insistând pe cel mai important aspect – acela că prevenția salvează vieți', a declarat Mihaela Ciotea, Fondator MOBC.

Unul dintre efectele adverse ale mastectomiei este impactul negativ pe care îl are pierderea sânului asupra psihicului. Pentru o femeie care este nevoită să facă o mastectomie (intervenția chirurgicală prin care țesutul mamar este îndepărtat pentru a trata sau preveni cancerul de sân) efectele emoționale și impactul asupra vieții personale pot fi devastatoare. Cele mai multe femei au nevoie de aceste proteze atât din punct de vedere estetic, cât și anatomic. De exemplu, femeile care au avut sânii mari și care au rămas numai cu unul au nevoie de proteza mamară externă pentru corectarea posturii coloanei.

La aproape doi ani de la operație, proteza de sân face parte din mine. Nu mă deranjează, mă uit în fiecare zi în oglindă și mă mir, chiar și eu, cât sunt de frumoasă. Sunt la fel de feminină poate mai mult decât înainte. Viața mea s-a schimbat de la aflarea veștii, dar în bine. Trăiesc clipa prezentă, sunt mereu cu zâmbetul pe buze ceea ce nu făceam prea des înainte. M-am reîntors la serviciu după șapte luni de la operație. SUNT FERICITĂ!! TRĂIESC și asta este important!', spune Olimpia C.

„În anul 2009 am trecut printr-o mastectomie. Atât diagnosticul cât și operația au fost un șoc cu care a trebuit să mă obișnuiesc. Proteza mamara externă mă ajută enorm să accept mai ușor absența sânului. Contează foarte mult suportul familial, suportul partenerului, al prietenilor și tu să te împaci cu ideea că suferi de această boală nemiloasă și să fii pozitivă, toate acestea le înveți pe parcurs și trebuie să înțelegi că trebuie să-ți trăiești viața și orice zi cu intensitate maximă', completează Georgiana B.  

Despre Cupio

Cupio este o companie care a devenit în scurt timp unul dintre cele mai importante repere în piața produselor de cosmetice profesionale din România. Brand-ul are peste 10.000 de produse în portofoliu, 21 magazine, magazinul online www.cupio.ro, lansat în 2012, cu peste 20.000 clienți înregistrați, 11 sub-branduri și 154 angajați. 

Despre Asociația Moving On Breast Cancer

Moving On Breast Cancer este o organizație non-profit dedicată creșterii calității vieții femeilor vulnerabile în fața cancerului de sân din România. Dincolo de campaniile de educație și prevenție, desfășurate în parteneriat cu mai multe companii din România, asociația oferă susținere femeilor diagnosticate cu cancer de sân, oferindu-le acces la peruci, proteze mamare și o comunitate în care să aibă parte de înțelegere și susținere pentru a trece prin întregul proces de vindecare.

Detalii suplimentare despre proiectele Asociației Moving On Breast Cancer pot fi obținute de pe pagina web: https://movingon.ro/ sau la numărul de telefon 0729.146276 (Mihaela Ciotea).

dinpopor.ro
Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter