Câte proteine trebuie să mâncăm zilnic? Nutriționistul te învaţă de unde să le iei, chiar dacă eşti vegetarian sau vegan

Publicat pe

Atunci când vrei să adopți un stil de viață sănătos, specialiștii recomandă o alimentație bazată în proteine și cât mai puțini carbohidrați. Proteinele nu doar că ajută la creșterea musculară, dar au un rol important în menținerea stării generale de sănătate a organismului.

Este important să consumi în primul rând legume cu o cantitate mare de proteină (broccoli, edamame, cartofi, linte, mazăre, asparagus, fasole sau avocado),  limitând proteinele animale la aproximativ 1/3 din doza zilnică. Este esențial să se consume cantitatea și calitatea corespunzătoare de proteine pentru un stil de viață sănătos, deoarece acestea îndeplinesc mai multe funcții esențiale în corpul nostru.

De exemplu, proteinele sunt componente ale țesuturilor musculare, ale organelor interne și ale pielii. Proteinele sunt, de asemenea, necesare pentru creșterea și repararea celulelor și pentru producerea de enzime și hormoni', spune nutriționistul italian Gianluca Mech.

Consumul de proteine este strâns legat de scăderea, menținerea sau creșterea cantității de masă musculară a organismului, iar nutriționistul recomandă consumarea a două grame pe proteină pe kilogram de greutate corporală în faza de menținere.

„Rația zilnică de proteine depinde de mai multe variabile: nevoia de menținere sau de creștere a masei musculare, activitatea fizică, stilul de viață, vârstă și sex. Ca recomandare generală pentru un stil de viață sănătos trebuie să consumi zilnic 1-2 grame de proteină pentru fiecare kilogram de greutate corporală. Spre exemplu, dacă greutatea ta este de 74 de kilograme atunci este recomandat să consumi cel puțin 150 de grame de proteină zilnic pentru menținerea masei musculare', continuă nutriţionistul.

Consumul zilnic de proteine nu îi exclude însă pe cei vegani sau vegetarieni, care-și pot lua aportul zilnic necesar din surse vegetale, spune specialistul în nutriţie.

Trăim într-o perioadă în care industria alimentara s-a diversificat și oamenii găsesc aproape peste tot alimente ce conțin proteina derivată din surse vegetale. Există multe suplimente pe bază de proteină de soia sau de cânepă sau chiar paste făcute din făină de leguminoase- foarte bogate în proteine. O persoană vegană sau vegetariană poate obține proteinele în principal din legume și fructe deshidratate, dar este posibilă și utilizarea anumitor alimente cum ar fi tofu sau seitan pentru a acoperi necesarul zilnic'.

Citește și:

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter