DIETA fericirii. Ce să mănânci ca să combați depresia și anxietatea

Publicat pe

Oamenii de știință arată că alimentele pot reprezenta instrumente puternice pentru persoanele care se luptă cu depresia și anxietatea pentru că au capacitatea de a îmbunătăți starea de spirit a unei persoane. Totodată, un regim alimentar echilibrat este benefic pe termen lung pentru că are nu doar beneficii pentru sănătate, cât și pentru siluetă.

Legătura dintre regimul alimentar și diferite afecțiuni este din ce în ce mai strânsă, iar depresia nu face excepție. O dietă echilibrată ne furnizează toți nutrienții necesari pentru buna funcționare a organismului, dar nu mulți oameni știu să își construiască alimentația care să le ofere nutrienții necesari pentru a combate chiar și stările de depresie.

Respectarea regulilor unei diete echilibrate poate contribui la îmbunătățirea simptomelor depresive, deoarece aceste reguli au scopul de a oferi organismului mai multă energie și nutrienți specifici pentru buna funcționare a creierului, de a ne hrăni cu alimente care stabilizează nivelul zahărului din sânge și care stimulează neurotransmițătorii creierului, precum serotonina. Este important ca alimentația unui om să conțină un aport corect de săruri minerale și vitamine', explică nutriționistul Gianluca Mech.

Alimentele ce ne pot îmbunătăți starea de spirit au în comun un aminoacid esențial: triptofanul.

„Consumul de alimente bogate în triptofan este de o importanță fundamentală pentru sănătate. Triptofanul este, de fapt, un aminoacid esențial care, prin urmare, nu este sintetizat de corpul uman și din acest motiv este necesară integrarea acestuia în dietă. Principalele particularități ale triptofanului sunt inducerea somnului și puterea antidepresivă și anxiolitică.

De asemenea, are capacitatea de a reduce senzația de foame și este folosit de psihiatri pentru a trata comportamentul agresiv. Deficitul de triptofan produce diverse probleme precum apatie, insomnie, leziuni ale pielii, creșterea în greutate și depresie', declară specialistul.

LACTATE ȘI BRÂNZETURI

Există diverse alimente bogate în triptofan care, dacă sunt consumate în mod regulat, pot ajuta la creșterea bunăstării organismului. Principale sunt produsele lactate și brânzeturile de toate tipurile. Ouăle, crustaceele și peștele sunt, de asemenea, alimente excelente, bogate în triptofan. Este important de știut că proteinele, chiar dacă sunt bogate în triptofan, încetinesc sinteza serotoninei', explică nutriționistul.

SOIA

Iubitorii de soia este bine să știe că acest aliment special este printre cele mai bogate în triptofan. La fel semințele și laptele de soia, precum și tofu. Leguminoasele și cerealele integrale nu pot lipsi din dieta celor care doresc să crească procentul de triptofan din corpul lor, în special, năutul, fasolea și lintea. De asemenea, este util să mâncați ovăz, grâu și orez brun. Fructele uscate sunt și ele recomandate, mai ales când vine vorba de alune, alune și migdale', adaugă Mech.

FRUCTE, LEGUME ȘI CIOCOLATĂ

Fructele și legumele sunt, de asemenea, bogate în triptofan. Mango, curmalele și bananele sunt printre cele mai potrivite alimente pentru a-l suplimenta. Toate legumele sunt indicate, precum și cacaoa, atât sub formă de pudră, cât și sub formă de ciocolată', recomandă nutriționistul.

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter