Titi Aur, despre accidentul lui Mario Iorgulescu, în care a murit un tânăr de 24 de ani: „Mașina devine o armă dacă nu este condusă corect!”

Publicat pe

Titi Aur a vorbit despre accidentul provocat de fiul președintelui LPF, Mario Iorgulescu (24 de ani), soldat cu moartea unui tânăr de vârsta lui, tată a doi copii. Fostul pilot de raliuri susţine că „mașina devine o armă dacă nu este condusă corect', mai cu seamă când eşti începător şi ai pe mână un bolid cu mulţi cai putere. În urma accidentului, vitezometrul autoturismului Aston Martin condus de Mario Iorgulescu s-a fi oprit la 240 km/h.

„Acest accident demonstrează încă o dată că maşina devine o armă dacă nu e condusă, exploatată corect. În acea zonă e vorba de 50 la ora viteză şi cu siguranţă, în acest caz impactul a fost la viteză mult mai mare. Nu ştiu care maşină a avut viteză mai mare, dacă maşina condusă de Mario Iorgulescu a intrat pe contrasens se demonstrează că era vinovatul. Nu ştiu cu ce viteză mergea sau ce viteză avea cealaltă maşina, dar un astfel de impact nu poate fi dacă ambele aveau 50 la ora şi ar mai şi frânat.

Ar fi fost un impact dar cu consecinţe mult mai mici. Dacă maşinile ar fi avut viteza regulamentară, cel putin maşina condusă de Mario, te protejează, poti să ai nişte leziuni, dar scapi cu viaţă dacă impactul ar fi fost până în 50 de kilometri la ora. Până în 60, o maşina te poate proteja. Din păcate, teribilismul, aventura, dar mai ales că cei de la volan nu conştientizeaza la ce pericol se expun, indiferent de motive: că vrea să-şi testeze masina, că o fi fost sub influenţa unor substanţe sau nu, indiferent care dintre cei 2 conducători, efectele sunt dezastruoase.

Singurul lucru care ne poate salva în astfel de situaţii e să facem în aşa fel încât majoritatea, daca nu toţi conducătorii, să conştientizeze la ce pericol se expun când se urcă la volan. Maşina ucide, e o armă dacă nu e condusă corect. În acea zona stă poliţia tocmai pentru a preveni, e o şosea largă, îţi dă senzaţia că eşti în siguranţă. A fost neşansa, pentru că dacă l-ar fi oprit poliţia, ar fi fost consecinţe mici. Bănuiesc că mergea cu viteza foarte mare', a declarat Titi Aur, pentru Digi24.

„Ai senzația că ai totul sub control!'

„Pericolul pe care îl prezintă astfel de maşini, cel de la volan, odată urcat la volanul unei maşini foarte performanțe, ai senzaţia că ai totul sub control şi la viteze ridicate maşina te salvează din foarte multe situaţii. Au sisteme de control care te ajută. Mai mult, fiind foarte silenţioasa şi, în acelaşi timp foarte performantă, nu-ţi dă senzaţia de viteză şi atunci, spus aşa, în jargon, „iei ţeapă'. Adică cel de la volan crede că viteza este mică, nu se mai uita pe vitezometru şi la viteze de 130-140 de kilometri pe oră ai senzaţia că stai pe loc. Sau exagerez, ai senzaţia că nu mergi atât de tare.

Mai mult, maşina frânând foarte bine, accelerând foarte bine şi având acea ţinută de drum impecabilă, perfectă, orice maşină nu numai acest model de maşină, maşinile performanțe, scumpe, îl fac pe cel de la volan sa aibă încredere foarte mare, dar totul se petrece la viteza foarte mare. Altfel spus, dacă mergi cu un Aro, de pe timpuri, sau cu un Oltcit sau cu o Dacie de-aia, modelul vechi, de care avea tata, de pe timpuri, la 50, la 60, 70 la ora ai senzaţia că ai viteză mare.

Nu ai cum să ajungi la viteze mari. Când te urci într-o maşină performantă şi eşti şi mai tânăr şi mai nebunatic şi mai dornic de aventură, dar se întâmplă, să zic, şi pentru persoane mai în vârstă, atunci senzaţia e că ai totul sub control.

Dacă nu înţelegi ce fac sistemele, nu treci prin programe de pregătire, atunci te expui la pericolul de a trece peste o limită peste care fizia îşi spune cuvântul. Impulsul e cel care dă efectul. Ai masă mare sau viteză mare, se înmulţeşte masa cu viteza. Indif care e masa maşinii, când ai viteză, ai impuls, inerţie mare, ceea ce înseamnă efecte după cum se vede', a încheiat Titi Aur.

Prima reacție a lui Gino Iorgulescu după accidentul lui Mario

Șefului Ligii Profesioniste de Fotbal, Gino Iorgulescu, a a avut o primă reacţie duminică, 8 septembrie, la câteva ore de la accidentul în care a fost implicat Mario.

„Cu o durere imensă în suflet, vrem să aducem la cunoștința oamenilor regretul nostru, care nu încape în cuvinte, față de tragicul accident care a avut ca urmare decesul tânărului de vârstă cu copilul nostru, Mario. Transmitem condoleanțe sincere familiei îndoliate, durerea noastră fiind de nerostit. Toate rugile noastre se îndreaptă către Dumnezeu, gândindu-ne că situația putea fi cu același deznodământ și pentru copilul nostru, aflat acum în stare gravă la spital.

Suntem copleșiți de lacrimi și de durere în urma tragicului accident din dimineața de 8 septembrie și sperăm ca oamenii, opinia publică, să înțeleagă clipele grele prin care trecem și noi, și cealaltă familie. Gabriela și Gino Iorgulescu', se arată în comunicatul trimis de președintele LPF.

 

Daniel avea 24 de ani şi era tatăl a doi copii

 

Tânărul care a murit în accidentul provocat de Mario Iorgulescu avea 24 de ani şi era tatăl a doi copii. Daniel Vicol se întorcea de la un priveghi în momentul în care fiul şefului LPF a intrat pe contrasens şi i-a curmat viaţa, iar în spatele mașinii lui se aflau alte rude care l-au însoțit și au asistat șocate la această tragedie. Părinţii victimei sunt doborâţi de durere, mai ales că au mai pierdut o fetiţă de şase ani.

„Se întorcea de la un priveghi. În spate era familia (…) A decedat pe loc, nimeni nu l-a mai putut ajuta. Mario era conștient, era în picioare, vorbea ceva incoerent. Mario, la Elias, vorbea! Sper ca presa să prezinte corect situația, era conștient, vorbea, nu știu după aceea ce s-a întâmplat, dar și la Elias l-am văzut pe picioarele lui. Părinții sunt în stare de șoc, am avut nevoie de ambulanță și pentru tatăl nepotului meu, dar și pentru mama, a cărei zi de naștere este azi.

Ei au mai pierdut o fetiță, din cauza unei boli incurabile, la vârsta de 6 ani. Vor amândoi să moară acum! L-am ținut pe tatăl lui la mine până dimineața, de frica mamei, să nu sufere un șoc. Până la urmă i-am spus și i s-a făcut rău (…). Mario venea de la o partidă de poker unde băuse și se distrase, iar nepotul meu venea de la un priveghi și urma să meargă la un grătar la mama lui, de ziua ei', a declarat Vali Guță, unchiul lui Daniel, la Radio Sport 1.

„Dani locuiește în Chitila. Accidentul s-a produs la maxim un kilometru de casa lui. Făcea sacrificii mari pentru creșterea celor doi copii, un băiat de patru luni cu actuala soție și o fetiță de șase ani din prima căsătorie. Îl ajutau foarte mult și părinții lui. Aproape în fiecare weekend se întâlnea cu fiica lui la ei acasă. În ultima vreme lucra în străinătate, a fost în Anglia, iar recent se întorsese din Germania, au declarat pentru Cancan persoane apropiate lui Dani Vicol.

Accidentul a avut loc la 3 dimineața

Brigada Rutieră a Capitalei a anunțat că în jurul orei 03.00, un șofer în vârstă de 24 ani (Mario Iorgulescu n.r), care se deplasa pe Șoseaua Chitilei dinspre Centura Capitalei către Pod Constanța, a pierdut controlul asupra volanului, a pătruns pe contrasens și s-a izbit de un alt autovehicul condus de un bărbat tot în vârstă de 24 ani. După impactul extrem de violent, ambele mașini au ieșit de pe carosabil, iar prima dintre ele a luat foc. În accident a murit șoferul din cel de-al doilea autoturism. Mașina la volanul căreia se afla Mario Iorgulescu era marca Aston Martin.

Poliția Română anunță primele măsuri

Polițiștii Capitalei, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1, au deschisdosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă în cazul accidentului provocat duminică de Mario Iorgulescu, la ieșirea din București, în urma căruia a murit șoferul lovit de fiul președintelui Ligii Profesioniste de Fotbal.

Polițiștii precizează că accidentul s-a petrecut în urma nerespectării regimului legal de viteză și pătrunderea pe contrasens.

Fiul președintelui Ligii Profesioniste de Fotbal a rămas fără permisul de conducere, potrivit reprezentanților Brigăzii Rutiere a Capitalei.

  

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter