Cum îți dai seama că ai anemie de fier. Lista alimentelor bogate în fier pe care să le consumi

Publicat pe

Atunci când suferi de anemie de fier, sau oricare alta, organismul tău nu are suficiente globule roșii, iar calitatea hemoglobinei din sânge nu este cea optimă. Celulele roșii (eritrocitele) sunt cele care transportă oxigenul din plămâni în tot corpul.

CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE MARTIE, GRATIS, AICI!

Fierul este foarte important pentru funcționarea normală a organismului, inclusiv, în ceea ce privește producerea de hemoglobină, adică a moleculelor din sânge care transportă oxigenul în tot corpul. Fierul este necesar și pentru menținerea sănătății celulelor, a pielii, părului sau a unghiilor.

Fierul din alimente este absorbit prin celule care se regăsesc la nivelul tractului gastrointestinal. Organismul nu reține decât o cantitate foarte mică de fier ingerat, din hrană. Odată absorbit, el este eliberat în sânge, unde o proteină numită transferină se atașează de el și îl transmite către ficat.

Fierul este stocat în ficat sub formă de feritină și eliberat în cantități suficiente pentru a produce noi celule roșii în măduva spinării. Când celulele roșii nu mai pot funcționa (120 de zile de activitate în sistemul circulator), ele sunt reabsorbite de splină. Fierul din aceste celule uzate poate fi reciclat de organism.

Doza zilnică recomandată de fier variază în funcţie de vârstă: 10 mg la copiii între 1-14 ani, 15 mg la adolescenţi, 8 mg la bărbaţi şi 18 mg la femei cu vârste cuprinse între 19 şi 50 de ani şi 8 mg pe zi la femei şi bărbaţi peste 51 de ani. În cazul gravidelor, necesarul de fier este mai crescut, putând ajunge până la 27 mg pe zi.

Acestea sunt alimentele bogate în fier

Ficatul

Ficatul este alimentul animal cu cel mai mare continut de fier. Cantitatea de fier difera in functie de originea ficatului:

  • – ficat de gasca: 30 miligrame
  • – ficat de porc: 22,1 miligrame
  • – ficat de vitel: 7,9 miligrame

Carnea de vita

Carnea, in specal muschiul de vita, este o sursa importanta de fier. Aproximativ 85 de grame de friptura asigura organismului 2,1 miligrame de fier.

Pestele gras

Dintre soiurile de peste, cele mai bogate in fier sunt macroul sau sardinele. In plus, acestea, contin si o considerabila cantitate de Omega 3.

Pieptul de pui

Desi nu la fel de bogat in fier cum este carnea de vita, 100 de grame de piept de pui contine aproximativ 0,7 miligrame de fier.

Galbenusul de ou

Un galbenusul de ou contine 7,2 miligrame de fier, iar daca este consumat impreuna cu albusul ajuta la asimilarea mult mai buna a fierului.

Fructele de mare

Fructele de mare contin fier si, in plus, sunt recomandate si persoanelor vegetariene sau care tin post.

Spanacul

Spanacul este unul dintre cele mai importante alimente care contin fier, fiind pe locul 1 in topul legumelor.

Doar 3 cani de spanac contin 18 mg de fier, astfel incat o salata de spanac este suficienta pentru a acoperi necesarul zilnic de fier.

Broccoli

Broccoli contine nu doar fier, ci si vitamina C, vitamina K si magneziu, vitamina C contribuind major la imbunatatirea capacitatii de absorbtie a fierului in organism.

Germeni de grau

Germenii de grau contin aproximativ 16 miligrame de fier la 100 grame de produs, si pentru o buna absorbtie se pot combina cu sucuri naturale din fructe.

Orezul brun

Un aliment bogat in fier care a devenit din ce in ce mai popular gratie proprietatilor sale este orezul brun. O ceasca preparata de orez brun contine aproximativ 0.8 mg de fier.

Ovazul

Tot in topul alimentelor gobate in fier se afla si ovazul. O ceasca preparata de fulgi de ovaz contine 1,6 mg de fier.

Lintea

Lintea este bogata in proteine, fibre alimentare si potasiu, iar o cana adaugata in salate sau in supa contine mai mult fier decat o friptura medie.

Seminte de dovleac

Seminte de dovleac contin 10 -12 miligrame e fier la 100 de grame, ceea ce reprezinta aproximativ 83% din doza zilnica recomandata.

Citește și: O mai ții minte pe Plușica de la Puterea Dragostei?A ajuns de nerecunoscut, după ce a slăbit 13 kg în 4 luni!

Citește și: Ce planuri are Pepe, după divorțul de Raluca Pastramă:„Cred în dragoste, cred în căsnicie’ / EXCLUSIV

Citește și: Alina Laufer și-a pus sarcina în pericol! Motivul pentru care a ajuns de urgență la spital:’Am făcut efort’

Cartof copt

O leguma foarte apreciata si des consumata, cartoful copt, face parte din lista alimentelor bogate in fier. Un cartof copt de marime medie contine de 3 ori mai mult fier decat o portie de 85 de grame de piept de pui.

Seminte de susan

Seminte de susan pot fi usor consumate sub forma de batoane, in salate sau hummus, iar 100 grame de seminte de susan contin 10 miligrame de fier.

Fasolea

Fasolea contine foarte mult fier si cantitatea difera in functie de soi, astfel:

  • – fasolea mung: 6,8 mg/100 gr
  • – fasolea alba: 6 mg/ 100 gr
  • – fasolea rosie: 3 mg/ 100 gr
  • – fasole verde – 2 mg/ 100 gr

Semintele de in

Semintele de in contin aproximativ 8,2 miligrame de fier la 100 de grame si sunt cunoscute pentru continutul mare de fibre vegetale si pentru actiunea lor laxativa.

Caju

Reprezinta nu doar o gustare delicioasa, ci si una sanatoase pentru ca doar o jumatate de cana de caju contine 4 miligrame de fier.

Soia

Soia poate fi consumata in foarte multe combinatii, fiind o sursa veritabila de fier. 100 grame de boabe de soia contin 8,6 miligrame de fier, iar o ceasca de lapte de soia contine 1,4 miligrame de fier.

Fisticul

Fisticul este unul dintre alimentele bogate in fier, dar si gustoase si pe placul papilelor gustative. Fisticul contine 7,5 miligrame de fier la 100 de grame si, in plus, este o importanta sursa de acizi grasi nesaturati.

Nautul

Pe lista alimentelor bogate in fier regasim si nautul. Acesta este bogat in fier si poate fi consumat intr-o varietate de retete. O cana de naut contine 4,7 miligrame de fier.

Ciupercile

Nu toate soiurile de ciuperci sunt bogate in fier, insa 100 grame de galbiori proaspeti contin 6,5 miligrame fier, in timp ce ciupercile champignon contin doar 1 miligram de fier.

Sfecla rosie

O alta sursa importanta de fier este sfecla rosie. O ceasca de sfecla rosie contine 1,8 grame de fier, iar o ceasca de sfecla elvetiana contine 4 miligrame de fier.

Pepenele verde

Un aliment bogat in fier si pe placul tuturor, mai ales al copiilor care sunt mai greu de convins cu alte variante, este pepenele rosu. O singura felie contine 3 miligrame de fier.

Ciocolata neagra

Un alt aliment bogat in fier si delicios totodata este ciocolata neagra, acaesta avand in proportie de 80% cacao. Aproximativ 100 de grame de ciocolata neagra contin 17 miligrame de fier, iar o tableta pe zi este un bun remediu pentru anemie si carentele de fier.

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter