Ce este dieta antică Paleo și cum putem slăbi rapid

Publicat pe

Ce este dieta antică Paleo? Dacă nu, aflați că este un regim de slăbire cu originea în Paleolitic și este, mai degrabă, un set de reguli alimentare de care țineau cont oamenii din antichitate pentru a fi sănătoși și supli și care ne pot ajuta și pe noi să slăbim.

CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE FEBRUARIE, GRATIS, AICI!

Nu este un secret faptul că dacă consumi în cantități mici sau chiar deloc zahăr, mâncare procesată, mâncare fast-food sau alte alimente care au E-uri, viața ta se va îmbunătăți. În antichitate, aceste elemente nu existau nici la nivel de gând în dieta oamenilor, dar asta nu înseamnă că nu putem avea un regim alimentar sănătos și în zilele noastre.

Ce este Dieta Paleo

Dieta Paleo, care face referire la perioada din Paleolitic, a început să fie recomandată abia în anii 1960. Ideea de bază este că oamenii antici – adică oameni care au trăit oriunde între 10.000 și 2 milioane de ani în urmă – aveau obiceiuri alimentare mai sănătoase în mod natural.

Adepții Dietei Paleo insistă, de asemenea, că oamenii nu sunt meniți să mănânce cereale, ci doar carne și produse, citează ciao.ro.

Dieta reală din Paleolitic are, totuși, la bază adevărul crunt al acelei vremi: oamenii erau nevoiți să vâneze și să se adapteze fiecărui sezon, asta înainte ca agricultura și creșterea animalelor să devină o activitate obișnuită în rândul oamenilor. Cu alte cuvinte, dieta Paleo reprezinta opusul alimentatiei moderne.

Fructele pe care le găseau în anotimpul verii nu puteau fi găsite iarna, iar la acea vreme oamenii trebuiau să se 'descurce' cu ce au. Și, evident, nici nu intra în discuție un posibil 'moft'.

Dacă vrei cu adevărat să le copiezi obiceiurile sănătoase, ai putea începe prin renunțarea la pâine albă și făină, mese congelate procesate și băuturile răcoritoare.

Pe lângă caloriile suplimentare din zahăr și ulei, aceste produse sunt încărcate cu sare și conservanți care vă afectează inima, nivelul colesterolului și chiar memoria.

Regulile de baza in dieta Paleo:

  • Ai voie sa mananci: carne, peste, oua, legume, fructe, nuci, seminte, ierburi aromate, condimente, grasimi sanatoase si uleiuri sanatoase.
  • Trebuie sa eviti: alimentele procesate, zaharul, bauturile carbogazoase, cerealele, majoritatea produselor lactate, leguminoasele, indulcitorii artificiali, uleiurile vegetale, margarina si grasimile trans.

Citește și:

Ce este și cum se ține corect postul intermitent, dieta sigură și sănătoasă de slăbit

Apa cu lămâie slăbește? Adevărul despre cea mai simplă dietă

Dieta ținută de Cate Blanchett, mamă a patru copii, la 51 de ani! Diva mânâncă puțin și consumă o băutură simplă, dar care face minuni

Dieta PALEO, meniu pentru o săptămână

Dieta Paleo ajuta la scaderea in greutate, imbunatateste sensibilitatea la insulina, controlul glicemic si secretia de leptina – un hormon care regleaza tesutul adipos si care provoaca senzatia de saturatie in timpul mesei.

Medical News Today a propus un meniu pe 7 zile potrivit pentru aceasta dieta:

Ziua 1

  • Mic dejun: Smoothie din banana, kale, avocado, mar si lapte de migdale (sau apa).
  • Pranz: Peste de mare prajit, vegetale cu frunze verzi la alegere, seminte de dovleac si ulei de masline.
  • Cina: Friptura de pui cu ceapa, morcov si rozmarin

Ziua 2

  • Mic dejun: Omleta cu spanac sotat, rosii gratinate si seminte de dovleac
  • Pranz: Friptura de pui (ramasa din prima zi) cu garnitura de vegetale cu frunze verzi si ulei de masline.
  • Cina: Somon la cuptor cu sparanghel si si broccoli sotati.

Ziua 3

  • Mic dejun: Salata de fructe – banana cu afine si migdale.
  • Pranz: Somon la cuptor (ramas din ziua 2) cu vegetale cu frunze verzi si ulei de masline.
  • Cina: Carne de vita prajita rapid in stil asiatic (in tigaie wok) cu mix de ardei gras.

Ziua 4

  • Mic dejun: Ou posat cu migdale prajite si broccoli sotat
  • Pranz: Mix de salata cu ton, oua fierte, seminte si ulei de masline.
  • Cina: Aripioare de pui la cuptor cu broccoli gatit la abur.

Ziua 5

  • Mic dejun: Smothie din fructe de padure, spanac si lapte de cocos.
  • Pranz: Omleta cu dovleac, rosii si broccoli cu mix de salata.
  • Cina: Somon, broccoli si ardei gras rosu, preparate prin prajire rapida asiatica.

Ziua 6

  • Mic dejun: Omleta cu rosii
  • Pranz: Supa de legume si pui cu turmeric.
  • Cina: Miel la gratar cu spanac la tigaie si varza rosie

Ziua 7

  • Mic dejun: Omleta cu ceapa verde, rosii si ciuperci.
  • Pranz: Mix de salata cu pui, avocado, seminte si ulei de masline.
  • Cina: Tocana de vita cu legume gatita lent

Gustări simple dacă ții dieta Paleo

Nu este nevoie sa mananci mai mult de trei mese pe zi, dar daca ti se face foame, exista cateva gustari Paleo, care sunt simple si pe care le poti lua la pachet:

  • morcovi baby
  • oua fierte tari
  • un fruct
  • o mana de nuci (arahide, migdale, etc.)
  • ce ti-a ramas de la cina din seara anterioara (daca ai gatit prea mult si ai resturi de mancare ramase in frigider)
  • felii de mere cu putin unt de migdale
  • un bol de fructe de padure cu putina smantana de cocos
  • pastrama de vita facuta in casa si uscata.
Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter