De ce este mai bună pâinea prăjită, deși îngrasă la fel. Explicațiile Mihaelei Bilic

Publicat pe

O felie de pâine, fie ea proaspătă sau prăjită, are 80 de calorii. Nutriționiștii spun că îngrașă la fel de mult, așa că nu are rost să ne îmbătăm cu apă rece la gândul că odată ce o prăjim, pâinea nu mai îngrașă. Însă, Mihaela Bilic spune că pâinea prăjită este mai ușor de digerat.

CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE AUGUST, GRATIS, AICI!

Pâinea este un aliment esenţial pentru dieta oamenilor, însă este considerată un inamic pentru cei care doresc să slăbească. Unii experți în nutriție susțin că nu există dovezi că pâinea contribuie la creşterea în greutate, iar pâinea integrală conţine fibre, vitaminele B, magneziu şi fier, ceea ce o face potrivită consumului.

Există câteva trucuri, însă, pentru a face pâinea nu doar mai gustoasă, ci și mai sănătoasă, iar unul dintre ele este prăjirea ei.

'Când vine vorba de pâine trebuie să știm că toată îngrașă la fel, indiferent că este albă sau neagră, proaspătă sau prăjită, cu drojdie sau cu maia, simplă sau cu semințe. Ce este diferit între sortimente?

Aportul de fibre/tărâțe, care însă nu are impact pe conținutul caloric, ci doar ajută la digestie/tranzit intestinal.

Unii ar spune că pâinea din făină integrală este mai bogată în vitamine din grupul B și minerale, însă ele nu pot fi absorbite din cauza fitaților prezenți în cereale', a explicat medicul nutriționist Mihaela Bilic pe pagina sa de Instagram.

Cea mai bună este pâinea din făină integrală, din făină de secară care, deşi au un conţinut caloric mai ridicat decât cea albă, oferă rapid senzaţia de saţietate.

Citește și: Dieta cu pepene verde. Cum să slăbești 5 kg în 5 zile

Citește și: Mască anti-age cu scorțișoară

Citește și: Ce dietă ține Elena Gheorghe, la 36 de ani. Lista de alimente la care a renunțat / EXCLUSIV

Pâinea devine mai ușoară după ce este prăjită

Nutriţioniştii mai precizează că pâinea albă conţine de trei ori mai puţine vitamine şi oligoelemente, iar magneziu, calciu şi fosfor – de cinci ori mai puţin – decât pâinea integrală. Procesul tehnologic de măcinare a grâului scade calitatea nutritivă a pâinii.

Astfel, în făina albă mai rămân mici cantităţi de vitamina B1, acid pantoenic, acid folic, fier, cupru, zinc şi magneziu.

'Ce se întâmplă cu pâinea prin prăjire, în afară de faptul că se rumenește frumos și miroase delicios? Pierde apa, devine mai ușoară și se concentrează în nutrienți/calorii- de la aprox 240cal/100g, ajunge la 340 cal prin prăjire.

Dar noi nu mâncăm pâinea cu suta de grame, ci cu felia, iar o felie de pâine (proaspătă sau prăjită) are tot 80 calorii.

Care e avantajul pâinii prăjite? Faptul că e mai ușor de digerat, nu balonează. Explicația: microorganismele din drojdie/maia își încetează activitatea și nu mai fermentează amidonul. Același avantaj îl prezintă și pâinea veche de o zi, al cărei proces de dospire s-a încheiat', a mai spus Mihaela Bilic.

Nutriționista a mai subliniat că atunci când prăjim pâinea trebuie să evităm să o rumenim prea tare. 'Tot ce este ars conține acrilamidă, cu efect toxic',a explicat Bilic.

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter