E momentul să îți îmbunătățești circulația venoasă! Ai nevoie de 30 de minute pe zi

Poate că nu bagi de seamă, dar și sistemul tău venos are nevoie de atenție, de îngrijire, la fel ca sistemul digestiv, sistemul respirator. E momentul să îl protejezi, să te documentezi și să îi aloci zilnic 30 de minute!

Ai varice și glezne umflate? Nu le mai neglija și ia măsuri! Toate acestea sunt simptomele bolii venoase cronice. De asemenea, aici intră și durerea, senzația de arsură, crampe nocturne, furnicături, mâncărimi, varice sau colorarea pielii. Potrivit specialiștilor, boala se manifestă cu mult timp înainte de apariția varicelor, deci este important să o tratezi înainte de a se agrava.

Astfel, poți preveni toate aceste neplăceri și îți proteja sistemul venos. Cu câteva mișcări, masaj intens și alte metode eficiente, poți scăpa de aceste probleme.

Metode pentru protejarea sistemului venos

·         STAI CU PICIOARELE RIDICATE cel puțin 15 minute în fiecare zi, în timpul nopții sau ori de câte ori este posibil

·         STROPEȘTE-ȚI PICIOARELE CU APĂ RECE sau folosește ciorapi medicinali compresivi (la sfatul medicului)

·         MASEAZĂ-ȚI PICIOARELE cât de des poți

·         POARTĂ haine lejere și pantofi cu toc de înălțime moderată, nici prea înalt, nici prea jos.

·         EVITA expunerea prelungită la căldură, epilarea cu ceară fierbinte, băile fierbinți, saună.

·         EVITA fumatul, consumul în exces de cafea, ceai și condimente iuți.

·         EVITA IMOBILIZAREA PRELUNGITĂ. Dacă slujba ta presupune o perioada mai lungă de imobilizare, îți recomandăm să faci pauze scurte, să mergi sau să îți miști picioarele, efectuând mișcări circulare pentru scurt timp. În călătoriile lungi cu mașînă, trenul sau avionul, ridicarea și mersul pe jos la intervale regulate sunt bune pentru circulație, favorizând întoarcerea venoasă.

·         ALEGE SPORTUL POTRIVIT. Atunci când este practicat regulat și cu încălțămintea adecvată, mersul pe jos este cel mai bun exercițiu pentru circulația venoasă. Contracția mușchilor picioarelor ajută întoarcerea sângelui către inima. Exercițiile fizice, dansul sau înotul facilitează întoarcerea venoasă.

·         EVITA SĂ TE ÎNGRAȘI FOARTE MULT și ia măsuri dacă ai câștigat mult în greutate.

Exerciții de îmbunătățire a circulației venoase

Pentru îmbunătățirea circulației venoase, e momentul să faci câteva exerciții. Alocă aproximativ 30 de minute pe zi.

  1. Realizează mișcări energice de pedalare (15 – 20 de cicluri)
  2. Realizează mișcări de forfecare
  3. realizează până la 10 mișcări circulare cu fiecare picior
  4. Ridică ușor picioarele, apoi mișcă degetele
  5. Mergi pe călcâie
  6. Stai în vârful picioarelor
  7. Realizează mișcări pendulare spre călcâie
  8. Apropie și api depărtează vârfurile picioarelor
Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe viva.ro