(P) Recomandări de stil: se poartă inimile mari

„Cele patru fantastice' specialiste în stil de la 4Creative au vise și inimi mari. Experiența în show-biz-ul de la noi le-a dat curajul să se lanseze ca echipă de beauty & style full service, iar acum visează să colaboreze cu Ruby Rose, Marilyn Manson, printre alții.

Frumusețea se asortează perfect cu generozitatea: cele patru fete 4Creative au fost complice la organizarea unei experiențe unice cu scop caritabil, și au ajutat o tânără o să fie vedetă pentru zi. Acest răsfăț complet, ce a inclus make-up, hairstyling, styling și fotografie profesioniste, a avut loc la studioul Eclipa, iar experiența vândută de iwonder.ro a ajutat la salvarea copiilor bolnavi. Fetele și-au oferit serviciile voluntar, iar noi am vorbit cu ele și le-am descusut puțin despre secrete de stil, seninătate și entuziasmul de a lucra în echipă.

Cum vă dați seama la prima vedere care este stilul care se potrivește unei persoane ?

Tara Holtea, stilist: Stilul unei persoane se definește în primul rând, după postură. Dacă o femeie stă tot timpul înclinată, cu mâinile în buzunar și are un mers bărbătesc, în zadar încerci să-i schimbi stilul zilnic, încercând să o faci elegantă. Omului trebuie să îi alegi hainele în care se simte bine, să se placă   îmbrăcat așa. Hainele ar trebui să fie o extensie a personalității. Excepție fac ședințele foto cu o anume temă.

Laura Perian, make-up artist: Când văd pentru prima dată o persoană recunosc că o scanez repede. Am câteva detalii la care mă uit prima dată – ochi, buze, pomeți și pantofi.  Primele trei vin ca defect profesional, însă ultimul, habar nu am de ce. Poate pentru că sunt pasionată de pantofi. Dar pentru a descoperi stilul cuiva e nevoie de mai mult decât o primă impresie, așa că îmi place să pun diferite întrebări care să îmi dezvăluie mai multe despre persoana pe care o am în față.

Irina Gache, fotograf: În primul rând îmi place să cunosc modelul puțin, stăm de vorba la o cafea, vreau să știu ce o/îl face să se simtă confortabil, să se deschidă, că să știu cum să îi fiu alături în proces. Nu-mi place să fotografiez de dragul de a face o fotografie corectă tehnică și să pun modelul să stea nemișcat într-o poziție, cu indicații mai ceva ca la școală. Cred în libertatea de exprimare, dincolo de granițe și bariere mentale și cu asta lucrez. Îmi îndrept eforturile dincolo de a lucra cu aparatul, în a crea din autenticitate și emoție.

Ana Maria Mortasipu, hairstylist: La prima vedere, ar trebui să-ți dai seama de trei caracteristici ale tipologiei modelului: angelică, îndrăzneață sau provocatoare. Și de aici reiese stilul potrivit fiecăreia.

Ce înseamnă în domeniul fiecăreia un machiaj reușit, un stil vestimentar sau coafură reușite pentru o ședință foto (cu model neprofesionist)? Iar în final, o fotografie reușită?

Laura: Un machiaj reușit e acela care îi oferă purtătoarei un mare zâmbet pe față când se uită în oglindă și o face să să simtă cea mai frumoasă și puternică. Un machiaj reușit nu este cel care transformă persoană care îl poartă în altă persoană, ci îi scoate în evidență atuurile.

Tara: Pentru mine, un stil reușit ține și de îmbinarea perfectă a machiajului cu părul perfect aranjat. Nu poți fi plăcută privirii dacă arăți că o sorcovă ofilită. De altfel, sunt câteva reguli de bază care ar trebui respectate, cum ar fi măsura potrivită a hainelor, dar și lenjeria intimă  potrivită.

Irina : Uite asta cu shootingul reușit e cu dus și întors pentru că, oricât de dificil poate fi un shooting, cumva mereu scot ceva din el reușit, chiar dacă poate nu exact așa cum mă așteptăm. Dar dacă ar fi să definesc un shooting reușit, aproape de o oarecare perfecțiune ar o împletitură de setting mișto, cu model, care simte chemarea către deschidere artistică, și multă emoție exprimată liber, nu sub forma unor tipare rigide și gata de fotografiat cum scrie la carte'.

Ana Maria: Pentru mine, un styling reușit înseamnă că modelul se simte bine cu ceea ce i se potrivește.

Care este strategia voastră cu clienții dificili?

Laura: Cuvântul cheie este răbdarea. Cu răbdare, dar și cu o minte deschisă încerc să o descopăr pe cea care îmi este clientă. Și mai am un truc pentru sănătatea mea emoțională: pe cât posibil încerc să nu mă încarc cu energii negative. Știu că nu poți mulțumi pe toată lumea și sunt ok cu asta. Iubesc ceea ce fac și încerc să dau din bucuria cu care îmi fac muncă și celor din jur.

Tara: Nu există clienți dificili. Există doar oameni care vor să se facă înțeleși și nu știu exact cum. Răbdarea este cea mai bună strategie. Să ai răbdare să îi asculți și apoi să le explici ce funcționează și ce nu, și mai ales de ce.

Irina: Relaxarea și răbdarea sunt cheile care deschid orice poartă când vine vorba de un shooting cu client dificil. Încerc să vorbesc cu ei, să le explic întreg procesul înainte dacă simt nevoia să afle cât mai multe detalii și îi ascult, le ascult temerile, rușinile, neputințele și îi țin de mână' ca o călăuză pe parcurs. Îmi expun și eu punctul de vedere și comunicăm cât mai deschis pentru a crea o atmosferă de încredere și relaxare. Oamenii dificili, ca să le spun așa, nu sunt neapărat dificili, doar că au și ei ca noi toți preconcepții, frici și multă rușine la bază. Și mai este și replica aia des auzită: eu nu știu să pozez'. Răspunsul meu va fi întotdeauna: „Nici nu trebuie, eu nu vreau să îmi pozezi deloc. Nu fac genul ăla de fotografie.'

Ana Maria: Nu cred că am putea să spunem dacă există o strategie anume pt clienții dificili. Ei,de multe ori nu știu exact ceea își doresc și poate de aceea sunt numiți „dificili”. Pentru asta, venim în ajutor prin profesionalism, consultanță, diagnoză, comunicare, recomandând exact ceea ce li se potrivește cel mai bine.

Care a fost momentul vostru preferat din experiența Shoot a Lookbook, organizată de platforma de surprize I wonder, cu care ați colaborat pro bono?

Irina: Pentru mine au fost două, de intensități și nuanțe diferite: întâi când am început să vorbesc cu Alexandra, modelul, în timp ce o fotografiam și vedeam cum începe să se simtă bine și să se deschidă cu fiecare click. Iar al doilea a fost la final, când ne-am uitat toate peste fotografii și ne-am bucurat că suntem așa faine și talentate și lucrăm grozav împreună. Fetele astea sunt într-un mare fel!

Ana Maria: Cel mai frumos moment din experiența „I wonder” a fost atunci când modelul nostru Alexandra ne-a îmbrățișat pe noi, întreaga echipă, și ne-a mulțumit, spunând că a fost o zi unică din viață ei. Aș adăuga faptul că pentru mine, stilul potrivit îi pune în valoare oricărei femei cele mai frumoase trăsături.

Laura: Experiența cu totul a fost foarte faină. Momentul meu preferat a fost să îi văd față Alexandrei când toată echipa era în jurul ei pentru ultimele retușuri. Zâmbetul acela de femeie răsfățată a meritat totul!

Tara:  Cât de greu este să alegi doar un moment preferat când ți-a plăcut întreagă experiență I wonder….

Ce ați vrea să ne puteți povesți peste un an sau doi?

Laura: Peste un an sau doi vreau să îți pot povesti aventurile 4CREATIVE de la campaniile pe care le-am făcut pentru branduri de afară, despre zâmbetele de pe chipurile femeilor pe care le-am ajutat să-și descopere frumusețea. Ah și că am machiat-o pe Ruby Rose!

Tara: Pentru majoritatea proiectelor colaborez cu Resaleshop.ro, care are că motto ” Save the Planet”. Mi-ar plăcea ca în următorii ani să pot transmite oamenilor că modă nu înseamnă  capricii satisfăcute, ci înseamnă responsabilitate și maturitate.

Irina: Nu avem loc în nicio revistă pentru răspunsul meu! Dar ceva ce îmi doresc foarte mult să fac este să colaborez pe plan artistic cu Marilyn Manson cândva.

Ana Maria: Am foarte multe planuri și idei, pentru peste 1 sau 2 ani, dar aș putea să va împărtășesc că îmi doresc foarte mult să lucrez cu vedetele de pe covorul roșu.

Cine sunt fetele 4Creative

Laura Perian, make-up artist, a lucrat mulți ani în mediul corporatist în marketing, de 4 ani este freelancer, și de peste 2 ani și-a transformat pasiunea pentru make-up in job. Și-a cultivat talentul alături de Dana Argeșan, iar acum colaborează cu publicații de top, celebrități și branduri foarte faine. Machiajul a pasionat-o întotdeauna, pentru ea este o artă și de aceea îl tratează ca atare.

Tara Holtea are o vastă experiență în domeniul showbiz-ului, a studiat arta styling-ului cu Ovidiu Buta și a învățat despre PR-ul in Fashion de la Noemi Meilman și Vicki Nicola. Experiența a căpătat-o pe platou, anul trecut a lucrat pentru două scurt metraje, iar numele ei apare pe IMDB la secțiunea Costume Designer. A fost parte a unui reality show televizat, în calitate de stilist vestimentar, dar probabil multă lume o știe ca artistă pop.

Irina Gache este artist vizual, iar în echipa 4Creative, fotograf.  Are studii de psihologie și și-a găsit chemarea în artă. Simte că stilul său  fotografic s-ar putea defini ca fotografie psihologică, arhetipală. Face fotografie, scrie un roman suprarealist, pictează și face colaje și instalații de artă, iar în curând va începe și un proiect de performance art.

Ana-Maria Mortasipu este hairstylist-ul echipei, o persoană creativă în tot ceea ce înseamnă  „arta modelării părului, culorilor și formelor”, pentru a evidenția orice trăsătură și fizionomia fiecăruia dintre noi. Lucrează pe orice tip de model atât pe partea de beauty, tv, reviste, shooting-uri, vedete dar și cu persoane obișnuite din viața de zi cu zi.

Experiența Shoot a Lookbook a avut loc în studioul foto Eclipa din București, care a găzduit cu generozitate toată experiența vândută de iwonder.ro. Fondurile rezultate merg către copiii bolnavi prin Fundația Ringier.

Echipa 4Creative

Echipa 4Creative

FOTO: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe viva.ro
Loading...