4 trucuri utile pentru a găti mai sănătos, fără grăsimi

Chiar și alimentele renumite pentru beneficiile lor asupra sănătății noastre se pot transforma în adevărate bombe calorice atunci când le gătim în baie de ulei sau le combinăm cu sosuri grele, bogate în grăsimi. De cele mai multe ori, de vină este modalitatea prin care gătim alimentele. Prăjirea în exces, în baie de ulei, nu numai că adaugă în plus sute de calorii unei mese, dar există numeroase studii care au atras atenția asupra faptului că, prin prăjire, unele alimente pot deveni cancerigene. 

Atunci când gătim este important să ne concentrăm asupra menținerii gustului natural al ingredientelor folosite. Iar acest lucru se poate face atunci când nu adăugăm uleiuri sau grăsimi rețetelor pe care le punem în practică sau încercăm să le eliminăm utilizând în schimb produse alternative, mai puțin nocive. Dacă vrei să gătești mai sănătos și cu mai puține grăsimi, iată care sunt metodele prin care poți face acest lucru:

Gătește mai des la cuptor

Cuptorul este cea mai bună metodă pentru a găti orice tip de alimente rapid, cu minimum de efort și în cantități mari, pentru întreaga familie. Un cuptor modern îți permite să setezi temperatura de preîncălzire, să controlezi pe deplin temperatura din interior în timpul coacerii, dar și să pui o alarmă care să te atenționeze atunci când mâncarea este gata. 

În plus, alimentele gătite la cuptor nu au nevoie de grăsime. Pentru a găti carnea, tot ce ai de făcut este să îndepărtezi grăsimea vizibilă, apoi să condimentezi bucățelele de carne și să le pui în tavă, adăugând o cană de apă, sau pe rotisor. Nu numai că o carne gătită astfel va fi mult mai suculentă și gustoasă, dar vei putea să prepari mese mult mai sărace în calorii. În schimb, pentru a găti legume ai nevoie doar de o folie de copt, cu care să tapetezi pereții tăvii, astfel încât legumele să nu se lipească. Nu le lăsa, însă, la cuptor până când se înmoaie și își pierd culoarea. De regulă, 20 de minute sunt suficiente pentru a găti majoritatea legumelor. 

Folosește tigaia cu aburi

Gătitul la aburi este soluția perfectă pentru cei care vor să prepare rapid mâncarea. La fel ca în cazul coacerii, atunci când gătești la aburi se pierd mai puțini nutrienți din alimente, iar mâncarea se prepară foarte repede, fără să fie nevoie să folosești un strop de grăsime. Dacă vrei să dai un gust mai intens alimentelor este suficient să adaugi un vârf de cuțit de unt. Chiar și așa, vei găti mese mult mai sănătoase decât cele prăjite în baie de ulei. 

Dacă vrei să gătești des la aburi ai grijă să alegi o tigaie cât mai rezistentă, din teflon, astfel încât să poți prepara multe mese fără ca alimentele să se lipească. În momentul în care începi să ai probleme cu lipitul legumelor de fundul tigăii vei ști că a sosit timpul să o schimbi. 

Cum poți reduce grăsimea din sosuri 

Dacă ai preparat o mâncare cu sos, dar vrei să reduci un pic din grăsimea pe care acesta o conține, pune alimentele într-o caserolă sau într-o oală și lasă-le peste noapte la frigider. Vei vedea că deasupra se va forma o pojghiță de grăsime, pe care o vei putea îndepărta apoi cu ușurință. Un alt truc prin care poți găti sosuri mai slabe este să înjumătățești cantitățile de ulei sau unt recomandate în rețete. 

De regulă, această practică nu afectează foarte tare gustul mâncărurilor, însă numărul de calorii ale unei porții va fi mult mai mic. De asemenea, dacă prepari supe sau ciorbe care conțin carne, nu mai este nevoie să adaugi nici măcar tradiționala lingură de ulei pe care o puneau mamele noastre. Carnea își va lăsa o parte din grăsime în apă, iar gustul ciorbei va rămâne cel pe care îl știi. 

Nu adăuga uleiul direct din sticlă

Indiferent că vrei să prăjești ceva sau vrei să adaugi ulei de măsline în salată, nu este recomandat să îl adaugi direct din sticlă. În schimb, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să folosești un pulverizator. Astfel, uleiul se va întinde uniform, dar cantitatea pe care o vei folosi va fi mult mai mică. La fel de utilă este și o pensulă cu ajutorul căreia poți aplica atât uleiul, cât și amestecul de condimente atunci când faci un grătar afară, iar gustul va fi unul mult mai intens. 

Sursa foto: Pexels.com

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Badabum

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe viva.ro