Mandarine - proprietăți, beneficii, curiozități 

Publicat pe

Madarinele sunt o varietate mică de citrice, cu pulpa de obicei mai dulce și mai puțin acidă decât portocalele. Considerate a fi originare din India, mandarinele au călătorit prin China, de unde au preluat acest nume. Au ajuns în Anglia și au călătorit în Europa până în Italia, ajungând în cele din urmă în portul marocan Tanger, unde au căpătat un alt nume, „tangerine”.

Soiuri de mandarine

Sunt mandarinele și clementinele același lucru? Mandarinele sunt un descendent mai mic al portocalei comune. Deoarece mandarinele sunt ușor de încrucișat cu alte soiuri de citrice și pot crește în mai multe climate, au fost create multe soiuri de mandarine, în jur de 200. În timp ce mandarinele au o coajă mai groasă și sunt mai ușor de decojit decât clementinele, acestea sunt diferite de mineole sau portocale. 

Beneficii pentru sănătate

Nu numai că mandarinele sunt încântător de dulci și ușor de decojit, dar sunt, de asemenea, pline de vitamine, minerale și antioxidanți.

Rezistență la boli

Beta-carotenul și beta-criptoxantina sunt compuși care conferă citricelor, cum ar fi mandarinele și mandarinele, culoarea portocalie intensă. Aceștia sunt antioxidanți care pot contribui, de asemenea, la reducerea riscului de a dezvolta unele tipuri de cancer.

Citește și:Ce alimente sunt interzise în cuptorul cu microunde.Aparatul riscă să explodeze

Mandarinele au chiar mai mult beta-caroten și beta-criptoxantină decât portocalele obișnuite, ceea ce le face să fie un adaos excelent la orice dietă.

Organismul transformă beta-carotenul și beta-criptoxantina în vitamina A, care este esențială pentru un sistem imunitar sănătos, o vedere bună și o creștere și dezvoltare normală. 

Au multă vitamina C

Mandarinele sunt, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina C, un alt nutrient esențial pentru funcționarea sistemului imunitar, precum și pentru menținerea sănătății pielii și vindecarea rănilor. 

Vitamina C din alimente este mai bine absorbită de organism decât mega-dozele de vitamina C pe care le-ai obține dintr-un supliment.

Îmbunătățirea nivelului de colesterol 

Mandarinele sunt un deliciu fără colesterol care te ajută să rămâi sănătos. Ele sunt o sursă bună de fibre solubile, adică te vei simți sătul, fără să mănânci prea mult.

Citește și:Ce alimente sunt interzise în cuptorul cu microunde.Aparatul riscă să explodeze

De asemenea, fibrele solubile ajută la reducerea colesterolului LDL, adesea numit „colesterolul rău”, deoarece se poate acumula în vasele de sânge și poate provoca probleme cardiace.

Scăderea tensiunii arteriale

Fibrele din mandarine pot ajuta, de asemenea, la gestionarea tensiunii arteriale ridicate. Această afecțiune poate fi cauzată de consumul de alimente grase, de consumul excesiv de alcool sau de fumat. Dacă nu este reglată, te poate pune în pericol de a dezvolta boli de inimă. Consumul de fructe bogate în fibre ajută la scăderea nivelului tensiunii arteriale și la o viață mai sănătoasă.

Portocalele mandarine conțin și ele potasiu. Potasiul scade tensiunea arterială ajutând organismul să scape de excesul de sodiu (sare) și ușurând tensiunea din pereții vaselor de sânge.

Oase mai puternice

Alături de potasiu, mandarinele conțin calciu și magneziu. Persoanele care primesc mai multe din aceste trei minerale în dieta lor tind să aibă o densitate minerală osoasă mai mare. Asta înseamnă că oasele lor sunt mai puternice și mai puțin predispuse să se rupă.

Citește și: Patru diete de slăbit, recomandate femeilor peste 50 ani

Au puține calorii

Dulci în mod natural, mandarinele nu au nevoie de zaharuri adăugate pentru a avea un gust grozav și te pot ajuta să îți satisfaci pofta de dulce. Nu conțin grăsimi și sunt sărace în sodiu, ceea ce le face o alegere sănătoasă pentru o gustare.

Curiozități despre mandarine

Mandarinele sunt o sursă bună de fibre alimentare și de vitamina A și sunt o sursă excelentă de vitamina C, o mandarină asigurând până la 80% din necesarul zilnic, fiind, de asemenea, bogată în antioxidanți și contribuind la prevenirea bolilor de inimă și a cancerului.

Mandarinele sunt cel mai des consumate crude, dar pot fi consumate în salate, în feluri principale și deserturi și pot fi chiar și conservate.

Coaja de mandarine are un ulei esențial valoros care este folosit ca ingredient comercial de aromă în lichioruri, băuturi răcoritoare, produse de cofetărie, înghețată și produse de patiserie.

Citeşte şi: Alimentele care scad pofta de mâncare

Unele varietăți de mandarine au multe semințe, în timp ce altele au doar câteva, iar unele soiuri nu au deloc semințe.

Mandarinele au un termen de valabilitate destul de scurt și încep să se deterioreze după 2 până la 4 săptămâni de depozitare.

Mandarinele sunt citrice mici, de culoare portocalie, care cresc, de obicei, pe un copac de dimensiuni mici sau medii și sunt asemănătoare cu o portocală, dar sunt adesea mai dulci.

Se spune că mandarinele sunt denumite după oficialii chinezi cu același nume care purtau robe portocalii și sunt adesea folosite la sărbătorirea Crăciunului în Statele Unite și Canada și sunt un simbol al Anului Nou chinezesc.

Mandarinele sunt originare din Asia de sud-est, iar denumirea științifică este Citrus reticulata, aparținând familiei Rutaceae, familia citricelor.

Citește și: Ce alimente să consumi seara dacă vrei să nu te îngrași

Mandarinele se decojesc ușor cu mâna, iar segmentele din interior pot fi desprinse cu ușurință fără a face mizerie.

China este de departe cel mai mare producător de mandarine, producând puțin peste jumătate din producția mondială totală de mandarine de 24,6 milioane de tone (27,1 milioane de tone) în 2011.

Sursa foto: Shutterstock.com

dinpopor.ro
Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter