(P) Elementele cheie pentru delimitarea spațiilor din magazin

Publicat pe

Retailul este un sector care trebuie să implice cumpărătorii într-o experiență, magazinele care nu decorează și nu distribuie spațiile bazându-se pe o experiență riscă să dispară.

Așadar, nu rămâneți ancorați în trecut. Dacă doriți să creșteți numărul potențialilor clienți care intră în magazin, fie să transformați un procent consistent din trafic în clienți, trebuie să luați în serios decorul și distribuția spațiilor.

Este imperios necesar să cunoașteți elementele cheie privind distribuția  spațiilor în magazin și să vă bazați pe principii solide de merchandising vizual și design interior în sectorul de retail.

Rețineți că un magazin în afară de a cufunda potențialul client într-o experiență unică, trebuie să transmită o poveste, să dezvolte o narațiune care să stea la baza experienței de imersiune a clientului. Dacă veți crea o astfel de poveste, atunci vânzările vor crește.

Decorul ca element de diferențiere în magazin

Înainte de a merge mai departe, ar trebui să vă fie clar faptul că rolul decorului în magazin este de a realiza o diferențiere, de a crea o imagine vizibilă din exterior, care vă permite să ieșiți în evidență. Dacă vindeți produse cosmetice într-un mall care a grupat în mod logic magazinele de cosmetice într-un singură zonă a acestuia, trebuie să ieșiți în evidență. 

Trebuie să faceți asta prin intermediul marketing-ului subliniind caracteristicile unice sau propunerea unică de valoare pe care o oferiți prin produsele vândute, dar acesta este doar un pas. Această propunere comunicată prin intermediul canalelor de marketing trebuie să se observe în decorul magazinului dvs.

Pentru a face acest lucru, trebuie să stabiliți accesoriile pe care le veți plasa în spațiile existente și cum vor fi vizibile din exterior, astfel încât cei care intră în mall în căutarea de produse cosmetice, să poată surprinde în decor valorile legate de produsul sau brandul dvs. și să  îi atragă atât de mult încât să-i determine să intre în magazin.

Iar atracția este primul pas, fără un decor corect și eficient nu ați putea realiza acest prim pas. Intenția este de a crea o senzație plăcută, astfel încât toți oamenii să intre în magazin, iar odată aflați în interiorul acestuia să parcurgă traseul trasat pentru ei, sporind posibilitatea unei achiziții.

De aceea, trebuie bine puse la punct toate detaliile, în baza principiilor privind decorarea spațiilor din sectorul de retail. Dintre elementele de decor cele mai eficiente fac parte iluminatul, vopseaua de pe pereți, mobilierul. Noi însă vom discuta despre mobilier, având în vedere că este elementul transcendental în amenajarea spațiilor.

Când vorbim despre mobilier comercial, ne referim la piesele de mobilier și la obiectele din magazin care contribuie la expunerea eficientă a produsele. În această categorie intră:

  • Rafturi
  • Expozanți
  • Panouri
  • Podiumuri
  • Mobilier secundar etc.

Funcțiile mobilierului comercial

Deși îndeplinește o funcție decorativă, mobilierul trebuie să faciliteze accesul clienților la produse. Există diferite tipuri de mobilier, iar acestea facilitează alegerea mobilierului, care trebuie să fie în armonie cu spațiul și să ușureze accesul la produse. De asemenea, trebuie să fie plăcut, practic, vizibil și în concordanță cu decorul în general.

Mobilierul trebuie integrat în conceptul brandului, altfel îndeplinirea funcțiilor sale nu va fi eficientă. Asigurați-vă, așadar, că formele sale sunt în concordanță cu aspectul spațiilor, încât culorile să provoace senzațiile pe care doriți să le generați.

 De asemenea, asigurați-vă că, dintr-o perspectivă generală, mobilierul dvs. comercial ajută la emiterea corectă a mesajului pe care doriți să îl comunicați clienților.

Factorii care trebuie luați în considerare în alegerea mobilierului comercial

Indiferent dacă doriți să reproiectați sau să restaurați spațiul comercial, este indicat să schimbați mobilierul. Acesta este motivul pentru care este important să fiți la curent cu evoluția acestui aspect, deoarece, așa cum am spus, mobilierul comercial este un element de bază, esențial în amenajarea și decorarea spațiilor din magazin.

Trebuie să țineți cont de produsele pe care le veți expune pe mobilier, astfel încât să alegeți unul potrivit expunerii corespunzătoare a acestora. Totodată, ar trebui să luați în considerare și spațiul disponibil pentru mobilier. Nu uitați că trebuie să aveți suficient spațiu pentru ca cei care intră în magazin să parcurgă traseul trasat pentru ei, iar acest spațiu ar trebui să fie plăcut și să provoace un sentiment pozitiv.

Prin urmare, dacă zona dvs. de vânzare este mică, cel mai bine este să utilizați panouri, umerașe și expozanți. Dacă aveți suficient spațiu în magazin, optați pentru rafturi metalice pentru magazin precum cele care se află în oferta Rafturi Metalice de la A la Z, o companie care pune la dispoziția retailerilor o gamă variată de rafturi potrivite pentru orice tip de magazin.

Un alt factor de luat în considerare este bugetul. În mod logic, aveți nevoie de mobilier potrivit bugetului. Dar este important să stabiliți unul destul de generos, deoarece va fi o investiție cu un procent bun în raport cu randamentul investiției. Mult succes!

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter