Rutina de îngrijire în timpul sarcinii

Publicat pe

În timpul sarcinii, schimbările hormonale vor modifica multe aspecte ale vieții tale, vei lua în greutate, poate va trebui să renunţi la sport, va trebui să ai grijă de pielea ta. Sunt multe schimbări pe care trebuie să le faci destul de rapid. Însă să te simţi bine în pielea ta este unul dintre factorii indispensabili pentru ca totul să meargă cum trebuie în timpul sarcinii.

În general, nu este nevoie să te izolezi într-o bulă de sticlă. Acum trebuie să o faci doar social, dar aceasta este o altă problemă, legată strict de perioada pe care o traversăm. În aceste condiţii, nu îţi rămâne decât să îţi menţii pe cât posibil calmul şi să adaptezi rutina de înfrumuseţare şi îngrijire zilnică în funcţie de nevoile tale de acum.

Ai grijă ce mănânci 

Să te simți bine în pielea ta înseamnă să ai grijă și ce mănânci. În primul trimestru, anumite alimente chiar joacă un rol crucial în buna dezvoltare a fătului. Un rol important îl are aportul de vitamine in sarcina, dar și cel de minerale. Acestea susțin evoluția normală a sarcinii și oferă energie viitoarei mame.

Ce să incluzi în dietă: 

  • fructe și legume – pentru antioxidanți și fibre care favorizează tranzitul; 
  • produse lactate pasteurizate – pentru aportul lor de calciu necesar pentru formarea oaselor; 
  • ouă și carne roșie (dacă nu ești vegetariană sau vegană) – pentru fierul pe care îl conțin și care este esențial pentru mușchii și sângele bebelușului; 
  • quinoa, fulgi de ovăz și leguminoase – pentru o bună sursă de fier în dieta vegetariană;
  • peşte gras – pentru vitamina D şi acizi graşi Omega 3.

Aportul caloric trebuie să fie suficient, respectiv mai mare de 1.800 de calorii.

Ce să eviți: 

  • alimentele prea dulci și prea grase, în ciuda poftelor; 
  • carnea crudă sau uscată, pentru riscul de transmitere a parazitului care provoacă toxoplasmoză; 
  • peștele crud sau marinat, crustaceele, brânzeturile cu mucegai, pentru riscul de listerioză.

Renunță la tocurile înalte

În timpul sarcinii, corpul își schimbă postura și axa sa de echilibru se modifică, motiv pentru care purtarea pantofilor cu toc înalt implică mai mult efort. Cu toate acestea, dacă nu ți se pare dificil să porți încălțăminte cu tocuri înalte, continuă să o faci. Mai ales spre finalul sarcinii sunt, însă, de preferat pantofii cu tocuri de maximum 3–5 cm și vârful nu prea ascuțit, picioarele având tendința să se umfle.

Dormi suficient

Pentru a se adapta la această nouă situație, organismul are nevoie de mai mult somn în primele luni ale sarcinii. Inima, plămânii și rinichii își intensifică activitatea considerabil, iar somnul este modalitatea prin care îți poți recăpăta energia. Este chiar ideal să te odihnești mai mult în timpul zilei și să încerci să dormi măcar o jumătate de oră.

Bea mai multă apă

Organizația Mondială a Sănătății recomandă, în medie, aproximativ 2 – 2,5 litri de lichide pe zi, în special apă, deoarece corpul are tendința de a se deshidrata mai repede decât în ​​mod normal. Consumul de lichide va crește treptat pe parcursul sarcinii, cu până la 300 de mililitri zilnic în ultimele luni. De asemenea, consumul de lichide va crește dacă afară este foarte cald sau dacă faci sport. Poartă mereu cu tine o sticlă de apă pentru a te putea hidrata suficient.

Schimbă produsele cosmetice

Sunt de preferat cremele emoliente și hidratante, altfel nu vei scăpa de senzația de uscăciune a pielii provocată de sarcină. Alege uleiuri de duș, șampoane ușoare și nu uita să îți hidratezi mâinile și unghiile, care vor deveni moi și fragile. 

În timpul sarcinii, pielea tinde să fie mai sensibilă, un ten uscat poate deveni și mai uscat, unul gras, și mai gras. Unele probleme ale pielii, precum eczema și acneea, se pot agrava sau, dimpotrivă, pot dispărea.

Limitează numărul produselor cosmetice și evită-le pe cele cu parabeni, ftalați, nanoparticule, deodorantele cu aluminiu, cremele cu retinol sau vitamina A, vopselele de păr. Produsele de înfrumusețare trebuie să conțină cât mai puține ingrediente, cât mai naturale, deci citește cu atenție etichetele. Există numeroase platforme online care te pot ajuta să le descifrezi.

Al doilea aspect de care trebuie să ţii cont în ceea ce priveşte aspectul fizic este prevenirea apariţiei vergeturilor și a măştii de sarcină.

Pentru prevenirea vergeturilor, încearcă să nu iei în greutate prea mult, o medie normală și chiar recomandată fiind 10–12 kilograme. Folosește o cremă antivergeturi, oricare de calitate mai bună, fiind mai important să o foloseşti zilnic.

În ceea ce priveşte masca de sarcină, adică acea hiperpigmentare a pielii care apare în general pe frunte, nas și obraji, protejează-te de soare cu o cremă anti UVA și UVB cu un indice ridicat.

Fii activă fizic, dar moderat

Optează pentru plimbări lungi, înot şi yoga, pentru că au efect calmant şi îmbunătăţesc respiraţia, dar și pentru pilates, ciclism sau orice formă de activitate fizică moderată care te face să te simţi bine. Este recomandat să poți vorbi normal pe durata efortului fizic și să te poți recupera în mai puțin de 15 minute, pentru că, dacă ai probleme respiratorii, acestea pot fi preluate de făt. 

În timpul celor nouă luni de sarcină este esenţial să îţi faci timp să ai grijă de tine, pentru a te simţi bine în pielea ta atât în această perioadă specială, cât şi după ce vei deveni mamă.

Sursa foto: Unsplash.com

(P) Material publicitar realizat împreună cu Secom

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter