De ce să iei suplimente alimentare pe bază de colagen

Publicat pe

Colagenul este una dintre cele mai importante proteine, ce susține sănătatea imunitară, bunăstarea oaselor, îmbunătățește sănătatea digestivă și accelerează metabolismul. Pierderea acestuia afectează organismul, iar deși suplimentele nu înlocuiesc niciodată un stil de viață sănătos, bazat pe o dietă echilibrată, acestea contribuie la diminuarea semnelor îmbătrânirii.

Pe măsură ce se înaintează în vârstă, capacitatea de a sintetiza această proteină scade, iar în anumite situații (excesul de greutate, activitatea sportivă excesivă etc.) uzura este accelerată, ca atare, suplimentele de colagen sunt o modalitate eficientă de a realiza echilibru.

Persoanele care practică sport în mod regulat pot suferi, odată cu înaintarea în vârstă, dureri articulare. Practicarea exercițiilor fizice de orice tip, un timp mai îndelungat, provoacă o degradare a țesutului cartilaginos, făcând articulațiile să sufere. Deoarece această proteină se regăsește în piele, scalp, gingii, cornee, unele organe sau țesuturi ale corpului nostru sunt afectate atunci când colagenul scade. În cazul pielii, pierderea compusului conduce la riduri, linii de expresie, pierderea fermității, elasticității și în cele din urmă, îmbătrânirea pielii. 

Beneficiile colagenului asupra oaselor și articulațiilor

Acesta contribuie la menținerea integrității cartilajului, care este țesutul asemănător cauciucului, responsabil de protejarea articulațiilor. Pe măsură ce cantitatea de colagen din organism scade pe măsură ce îmbătrâniți, riscul de a dezvolta tulburări degenerative ale articulațiilor, cum ar fi osteoartrita, crește.

Oasele sunt făcute în principal din colagen, care le ajută să se mențină puternice. La fel cum colagenul din corpul tău se deteriorează odată cu trecerea timpului, la fel se întâmplă și cu masa osoasă. Acest lucru poate cauza afecțiuni precum osteoporoza, care se caracterizează printr-o densitate osoasă scăzută, fiind, de asemenea, asociată cu un risc crescut de fracturi. Administrarea de suplimente alimentare pe bază de colagen îmbunătățește peretele intestinal, astfel încât tranzitul devine mai elastic și flexibil. Un aminoacid conținut de colagen este glicina, care are acțiuni antiinflamatorii. 

Cum poate ajuta pielea

În ceea ce privește pielea, colagenul are un rol extrem de important: Pentru a îmbunătăți calitatea pielii în general, putem acționa extern cu produse cosmetice, dar va fi mult mai eficient dacă acționăm intern, stimulând fibroblastele, acolo unde cosmeticele nu ajung. Pare cel mai logic să acționăm asupra acestor celule din interior și cel mai bun mod este cu o dietă sănătoasă, însoțită de administrarea pulberii de colagen, astfel încât rezultatele să fie unele spectaculoase.

Ar putea crește masa musculară

O parte din țesutul muscular este compus din colagen. Această proteină este necesară pentru a menține mușchii puternici și a le asigura o funcționare optimă. Studiile sugerează faptul că suplimentele de colagen ajută la creșterea masei musculare la persoanele cu sarcopenie, ce reprezintă pierderea masei musculare care apare odată cu înaintarea în vârstă. Experții sugerează faptul că administrarea de colagen poate promova sinteza proteinelor musculare, cum ar fi creatina, precum și stimularea creșterii musculare după exerciții fizice.

Bineînțeles, beneficiile colagenului depind de la un organism la altul. În zilele noastre, nu lipsesc factorii de stres pe care îi întâlnim. De aceea, un număr tot mai mare de persoane apelează la suplimente pentru a-i ajuta să încetinească procesul de îmbătrânire. Căutarea frumuseții este atemporală, iar oamenii continuă să o urmărească fără încetare. Această condiție a făcut indivizii să introducă în dieta lor utilizarea suplimentelor pe bază de colagen, ca ajutor nu doar în obținerea tinereții, ci și pentru a sprijini anumite țesuturi să funcționeze într-un mod optim.

dinpopor.ro
Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter