Urmează acea perioadă a anului când trebuie să te prezinți cu mașina la ITP? Nu-i așa că te iau palpitațiile dacă nu ai mai fost cu ea de curând în service? Dacă nu știi la ce să te aștepți în acest an la Inspecția Periodică Tehnică, mai jos vei regăsi o listă cu cele mai frecvente motive pentru care șoferii sunt respinși la ITP.
Această listă te poate ajuta să identifici punctele slabe ale mașinii tale și implicit să le repari. Iar dacă nu ești fan al statului la coadă pentru o inspecție ce nu durează în medie mai mult de 30 de minute, atunci recomandat este să îți faci o programare la ITP Bluline. Această stație de ITP se află în topul preferințelor clienților din Cluj pentru eficiența cu care personalul își desfășoară activitatea, dar și pentru faptul că îți permite să te programezi simplu și rapid prin intermediul website-ului oficial: itpbluline.ro.
Să nu mai batem pasul pe loc și să vorbim despre cele mai frecvente motive pentru care ai putea fi respins la ITP în 2023.
Motive pentru care poți fi respins la ITP
Sistemul de iluminare
O mașină a cărei lumini nu funcționează la capacitate maximă nu va fi suficient de vizibilă pentru ceilalți participanți la trafic, însă nici șoferul acesteia nu se va bucura de suficientă vizibilitate.
Fie că este vorba despre un far ars, a cărui bec se poate schimba cu mare ușurință, sau probleme la nivelul sistemului de iluminare, există toate șansele să fii respins la ITP.
Sistemul de frânare
Sistemul de frânare este, fără prea multe discuții, cel mai important angrenaj pe care trebuie să îl ai în vedere. Mașinile a căror sistem de frânare nu funcționează corect vor fi categoric respinse la ITP.
Chiar dacă doar un element al sistemului de frânare este defect, cum ar fi discurile de frână, etrierii, cablul frânei de mână și așa mai departe, nimic nu te va salva. Sistemul de frânare trebuie să funcționeze în parametri normali, altfel te vei bucura' de o respingere.
Dacă nu ai probleme cu sistemul de frânare și ești cât se poate de pregătit să mergi la ITP, atunci fă-ți o programare imediată la ITP Cluj pe itbluline.ro. Durează doar câteva minute și ai posibilitatea de a alege ce oră și ce zi îți dorești.
Sistemul de direcție
Un alt sistem al mașinii tale căruia i se acordă o importanță deosebită la ITP este sistemul de direcție. Acesta poate fi afectat destul de ușor, chiar și după o simplă vizită în service.
Recomandat este să verifici periodic dacă direcția mașinii tale funcționează corespunzător și să soliciți efectuarea geometriei roților.
Reține că o mașină a cărei sistem de direcție este defect nu este o mașină ce prezintă siguranță în trafic, deci automat va fi respinsă la ITP.
Martorii de bord
Atunci când te prezinți la ITP, ideal este să nu ai niciun martor aprins în bord. Fiecare are o semnificație distinctă, iar unii dintre ei, atunci când sunt aprinși, indică probleme extrem de grave.
Dacă ți s-a aprins un martor în bord, ideal ar fi să te prezinți la o diagnoză. Este o intervenție ieftină și te poate scăpa de o respingere la ITP.
Anvelopele
Există mai multe motive legate de anvelope pentru care poți fi respins la ITP. În primul rând, vorbim despre starea acestora. Dacă sunt extrem de uzate, nu ai nicio șansă să treci la ITP.
În al doilea rând, dimensiunile lor trebuie să fie aceleași cu cele înscrise în talon. În cazul în care vrei să schimbi anvelopele actuale cu unele de dimensiuni mai mari, pentru a nu avea probleme cu legea, este obligatoriu să fie omologate la RAR și înscrise în cartea mașinii.
Parbrizul
Dacă parbrizul tău este crăpat sau lovit, acest lucru este considerat un factor care scade în mod semnificativ nivelul de vizibilitate al șoferului. Parbrizul este o piesă vitală în raport cu nivelul de siguranță în trafic.
Acestea sunt cele mai frecvente motive pentru care șoferii români sunt respinși la ITP. Dacă nu vrei să te numeri printre ei, fă o vizită în service înainte de ITP. Și tot înainte de ITP nu uita să îți faci o programare la ITP Bluline – stație de ITP din Cluj.