Gem de caise. Rețeta tradițională

Publicat pe

Dacă vrei să faci gem de caise, atunci trebuie să știi câteva secrete. Gemul de caise este una dintre bunătățile de sezon preferate de mulți. Fie că îl pregătești ca să îl mănânci pe loc sau pentru la iarnă, acest gem este ușor de făcut și se păstrează foarte bine. 

Despre caise

Originile caiselor se pierd în timp. Caisele sunt un aliment apreciat de atât de mult timp, încât locul și momentul în care au fost domesticite pentru prima dată sunt fapte pierdute în timp.

Denumirea științifică Prunus Armeniaca le leagă de Armenia, unde sunt cultivate cu siguranță de secole și unde se produc astăzi cincizeci de soiuri. De asemenea, au fost o cultură importantă în Persia antică (Iranul modern) și, în timp ce unele autorități insistă că istoria cultivării lor începe în India, încă din anul 3000 î.Hr., altele susțin că totul a început în China.

Rețetă de cobbler cu caise

Caisele sunt un aliment recomandat pentru sănătate. Porția recomandată este de 30 g (3 sau 4 caise).

Așadar, caisele uscate sunt recomandate pentru beneficiile lor pentru sănătate, care includ niveluri importante de vitaminele A și C, fibre și minerale.

Caisele sunt o sursă excelentă de fibre. Caisele sunt o sursă excelentă de fibre elementul din dieta noastră pe care cei mai mulți dintre noi îl neglijează, dar care poate ajuta la prevenirea bolilor de inimă, a diabetului, a creșterii în greutate și a unor tipuri de cancer.

Trei caise uscate întregi conțin 5 g de fibre, ceea ce reprezintă aproximativ 20% din necesarul zilnic de fibre. În mod util, fibrele din caise sunt împărțite jumătate-jumătate între tipurile solubile și insolubile.

Pe lângă faptul că ajută sistemul digestiv, fibrele insolubile sunt asociate cu reducerea riscului de cancer intestinal. Fibrele solubile se combină cu colesterolul, împiedică absorbția acestuia și îl elimină din organism.

Prăjitură cu caise și iaurt. Cea mai simplă rețetă

Caisele conțin caroten – o formă de vitamina A. Vitamina A este esențială pentru menținerea structurii și funcției pielii și a membranelor mucoase. Ea se prezintă sub două forme. Retinolul se găsește în alimentele de origine animală, iar carotenoizii se găsesc în principal în plante.

Betacarotenul din caise este cel care le face să fie o sursă remarcabilă de beneficii carotenoide, care pot include contribuția la protejarea ochilor împotriva daunelor cauzate de vârstă. Dar acesta este un fruct care conține, de asemenea, catechine care au contribuit la obținerea reputației pozitive a ceaiului verde.

Caisele ne ajută organismul să absoarbă vitamina C. Vitamina C nu poate fi stocată în organism și, prin urmare, trebuie să o consumăm în fiecare zi. Aceasta ajută la protejarea celulelor și este implicată în crearea colagenului care menține țesuturile conjunctive, care sunt vitale pentru întreținerea pielii, a cartilajelor și a oaselor, fiind, prin urmare, crucială pentru procesul de vindecare.

Vitamina C este, de asemenea, un antioxidant important și ajută, de asemenea, la absorbția fierului în organism. Acest lucru este util deoarece fierul conținut în caise este din varietatea (numită non-hem) care are nevoie de ajutor pentru absorbție.

Caisa este printre cele mai aromate fructe cu sâmburi și nimic nu se compară cu un gem de caise făcut în casă, de la zero, cu doar trei ingrediente simple.

Dacă ești un fan al gemului de casă care este pur și simplu plin de multe fructe proaspete și cu o aromă și un gust delicios de dulce, gemul acesta de caise este rețeta perfectă pentru a îndulci acest sezon însorit!

Cum se face gem de caise

Procesul de preparare a unei gemuri de casă de la zero este destul de simplu, iar dacă lucrezi cu fructe care conțin multă pectină naturală, cum ar fi caisele, atunci nu ai nevoie decât de fructul propriu-zis pentru a lucra.

Caisele sunt ideale în curele de slăbire și au beneficii excelente pentru sănătate. Câte calorii au „fructele zeilor”

Poți folosi zahăr organic din trestie de zahăr ca îndulcitor ales, deoarece acesta sporește în mod natural dulceața gemului.

Singurul alt ingredient pe care trebuie să îl adaugi este puțin suc de lămâie, doar pentru a înveseli gemul și a crea un plus de savoare pentru a compensa dulceața.

Toate aceste ingrediente – caisele tăiate cubulețe, zahărul și lămâia – sunt pur și simplu adăugate într-o oală mare, aduse la fierbere și apoi lăsate să fiarbă până când se îngroașă și fructele se desfac, aproximativ 22-25 de minute.

Rezultatul este un gem de caise fantastic și aromat, preparat cu ingrediente naturale și fără conservanți, pe care îl poți savura pe tot parcursul sezonului. Poți face prăjituri, deserturi sau îl poți savura simplu, pe o felie de pâine cu unt.

Rețeta de gem de caise

Pentru a începe, pregătește caisele tăindu-le în două și îndepărtându-le sâmburii. Apoi, taie-le în bucăți mari pentru a le ajuta să își păstreze o parte din formă în timp ce fierb și se desfac puțin. 

Poți lăsa coaja caiselor, deoarece acestea tind să se topească direct în gem, dar poți decoji fructele mai întâi, dacă preferi.

Adaugă caisele tocate în oală, împreună cu zahărul și sucul de lămâie, și dă focul la mediu-mare, amestecând totul pentru a ajuta caisele să elibereze puțin suc. 

Amestecul va fierbe la foc mic, apoi viguros/fierbinte, iar când se va fierbe, redu ușor focul și fierb la foc mic amestecul de caise timp de aproximativ 22-25 de minute, sau până când devine ca un gem și se îngroașă.

Odată ce gemul de caise este fiert, lasă-l să se răcească complet pentru a ajuta pectinele naturale să continue să îngroașe gemul, apoi pune-l cu lingura într-un recipient cu capac etanș.

Topul fructelor care conțin mult zahăr. La ce riscuri te expui dacă le consumi în exces

Păstrează gemul în frigider.

Informații nutriționale: 60 calorii (pentru 2 linguri)

Ingrediente:

  • 2 kilograme de caise, tăiate în jumătate și fără sâmburi, apoi tăiate în bucăți mari
  • 1 cană de zahăr din trestie
  • 2 linguri de suc de lămâie

Adună și pregătește toate ingredientele conform listei de ingrediente de mai sus pentru a le avea pregătite și organizate pentru utilizare.

Pune caisele tocate într-un vas mare cu zahărul și sucul de lămâie și amestecă. Adu la fierbere (la foc aproximativ mediu-mare), apoi redu ușor focul și lasă amestecul să fiarbă. Când s-a îngroșat, lasă-l puțin la răcit apoi pune gemul în borcane și depozitează-l.

Sfaturi utile

Caisele sunt cele mai aromate și mai dulci în timpul lunilor de vară (din mai până în iulie și până în august).

 Optează pentru caise proaspete, care sunt frumoase și coapte, deoarece acestea vor da cel mai mult suc și dulceață. Poți lăsa coaja sau o poți curăța de coajă dacă preferi doar fructele.

Poți folosi orice fel de zahăr, însă zahărul organic din trestie de zahăr are o culoare mai aurie, ceea ce echivalează cu ceva mai multă aromă. 

Lasă gemul să se răcească înainte de a-l depozita. Pe măsură ce gemul de caise se răcește, se mai îngroașă puțin. După ce s-a răcit, sau cel puțin la temperatura camerei, pune gemul cu lingura în recipientul sau borcanul acoperit cu un capac și păstrează-l în frigider până la 4 săptămâni.

Sursa foto: Shutterstock.com

substantial.ro
Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter