George Simion a cheltuit trei milioane de euro pe publicitate la Realitatea Plus pentru turul 2 al alegerilor prezidențiale din anul 2025. Suma colosală depășește bugetele anuale de publicitate ale unor mari companii private și ridică întrebări privind influența mediatică și transparența finanțării campaniilor electorale. Ilie Bolojan intenționează să limiteze fondurile alocate partidelor. Iată ce spune președintele interimar al României despre reducerea subvențiilor publice pentru partide!
CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE APRILIE, GRATIS, AICI!
Cuprins
În doar două săptămâni de campanie pentru turul al doilea al alegerilor prezidențiale, George Simion, candidatul AUR, a cheltuit aproape 28 de milioane de lei, potrivit datelor publicate de Autoritatea Electorală Permanentă. Cea mai mare parte a banilor, 15 milioane de lei, echivalentul a trei milioane de euro, a mers către Realitatea PLUS, prin intermediul unei firme apropiate postului.
George Simion a cheltuit trei milioane de euro pe publicitate la Realitatea Plus pentru turul 2 al alegerilor
Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a publicat ieri, pe data de 21 mai 2025, o nouă serie de informații privind cheltuielile de campanie ale candidatului AUR, George Simion, în turul al doilea al alegerilor prezidențiale. Potrivit datelor analizate de site-ul de investigații snoop.ro, politicianul a cheltuit 27,9 milioane de lei în doar două săptămâni, sumă record pentru o campanie electorală de finală în România.
Cea mai mare parte a bugetului a fost direcționată către Realitatea PLUS, care a încasat 15,05 milioane de lei, echivalentul a trei milioane de euro, pentru servicii de promovare electorală. Banii au fost virați prin intermediul firmei DBV Media House, controlată de familia Păcuraru, aceeași care deține și licența postului Realitatea Plus.
Pentru promovarea online, campania președintelui Alianței pentru Unirea Românilor a folosit două entități-cheie: DGI Multimedia Design, firma de casă a AUR, care a încasat 3,2 milioane de lei, și Hirschkorn Verlag und Media SRL, deținută de Claudiu Catargiu, care a primit 350.000 de lei pentru publicitate politică digitală.
Pentru comparație, surse din industria publicității consultate de hotnews.ro au explicat că un buget de trei milioane de euro pentru promovare TV este comparabil cu cel al unei companii mari din sectorul privat din România, dar acești bani sunt consumați într-un an.
În cazul lui George Simion, întreaga sumă a fost epuizată în doar două săptămâni, și doar pe Realitatea Plus, fără a include celelalte cheltuieli ale partidului.
Ce spune Ilie Bolojan despre reducerea subvențiilor publice pentru partide
Ilie Bolojan a fost întrebat miercuri de un reporter HotNews ce părere are de sumele consistente încasate de partidele politice sub formă de subvenții de la bugetul de stat și dacă are în vedere inițierea unui demers către Parlament pentru a limita cheltuielile destinate promovării electorale.
În cadrul conferinței susținute la Palatul Cotroceni, președintele interimar al României a declarat că, în viziunea sa, „sumele care sunt alocate partidelor politice pot fi reduse în perioada următoare, dar mai ales reglementate'.
Laurențiu Ungureanu, jurnalist HotNews, i-a atras atenția că, potrivit unei investigații realizate de Cristian Andrei de la Snoop, finanțarea formațiunilor politice din bani publici a crescut de 26 de ori în ultimii opt ani, ajungând la aproape 380 de milioane de lei anual. Această sumă se referă strict la subvențiile directe de la buget, fără a include și rambursările de campanie, unde apar sume suplimentare de ordinul zecilor de milioane de euro.
:contrast(8):quality(75)/https://www.viva.ro/wp-content/uploads/2025/05/001-cover-138.jpg)
Președintele interimar al României intenționează să limiteze fondurile alocate partidelor
În acest context, întrebat din nou dacă intenționează să limiteze fondurile alocate partidelor sau să ceară restrângerea bugetelor pentru publicitate electorală, Ilie Bolojan a răspuns imediat. Președintele interimar al României a explicat că intenționează să facă acest lucru.
„Consider că sumele care sunt alocate partidelor politice pot fi reduse în perioada următoare, dar mai ales reglementate în așa fel încât, după modelul fundațiilor germane, aceste sume să se ducă în principal pe partea de pregătire a membrilor acestor partide pentru a fi mai competitivi, mai profesioniști, pe partea de traininguri, pe partea de schimburi de experiență, pentru că în felul acesta această investiție, practic, care se face din banii publici, se va întoarce, prin serviciile pe care acești oameni le vor aduce țării noastre acolo unde sunt pe un post, în favoarea cetățenilor', a spus politicianul.
Sursa foto: Facebook