Diete de vedete

Publicat pe

Cum arata o masa cu aport caloric minim? Ce trebuie sa mananci astfel incat caloriile si nutrientii sa se digere fara sa favorizeze depunerea de grasime? Afla de la Mihaela Bilic, nutritionistul vedetelor.

A venit vara si ne dorim sa descoperim o dieta minune, rapida si eficienta. Ce este cel mai indicat sa mancam in acest anotimp?
Cred ca ar fi foarte bine daca am incepe sa punem accentul pe legumele proaspete, pentru ca la iesirea din iarna organismul nostru are nevoie de un supliment de vitamine si de minerale. Apar toate trufandalele, toate frunzele, verdeturile, pe care le putem folosi in salate. Salatele sunt usoare, usor de digerat, umplu stomacul foarte bine si aduc un aport mare de fibre si de apa. In combinatie cu ele, recomand tot ce inseamna carne slaba – pui, curcan, peste, pregatite cat mai simplu cu putinta. Proteinele din aceste produse consuma energie si calorii pentru a fi digerate. Deci, combinand legumele proaspete intr-o salata cu o bucata de proteina slaba, avem o masa lejera si-n acelasi timp hranitoare. Nu trebuie sa uitam de varianta de transformare a carnii si a legumelor in ciorba sau supa. Este un aliment usor care tine stomacul plin timp de trei ore si poate constitui o masa de pranz completa pentru o doamna care are de gand sa piarda cateva kilograme. Impreuna cu un ardei iute care creste metabolismul si intensifica arderile poate constitui o masa de pranz echilibrata si satioasa. Nu trebuie sa uitam de produsele lactate, pentru ca si ele au aportul lor de calciu si de vitamine hiposolubile. Iaurtul este un aliment anorexigen care taie foarte bine pofta de mancare, asa ca putem sa apelam cu usurinta la un iaurt de baut pe care il gasim oriunde intr-un moment de foame sau de slabiciune. De asemenea, oul este prietenul curei de slabire: este anorexigen, contine un concentrat de vitamine si de minerale, are doar optzeci de calorii (cu conditia sa nu ii dublam numarul de calorii prajindu-l in ulei).

Mihaela Bilic

Invata-ne cateva trucuri care sa ne ajute sa descoperim elementele nutritive din legume si fructe dupa culoarea acestora.
In primul rand, in loc sa alegem produse aduse de la mii de kilometri distanta, care au petrecut mult timp in frigidere sau in rafturile supermarketului, ar fi bine sa cumparam produse din piata. Mai este important sa alegem fructele si legumele cat mai viu colorate. Culoarea portocalie, galbena, rosie, verde inseamna prezenta in interior a betacarotenului. In plus, rosia e o sursa extraordinara de licopen, o substanta care protejeaza pielea de efectul imbatranirii si de razele soarelui, neutralizand radicalii liberi. La legumele transformate in salata este bine daca punem si o lingura sau doua de ulei de masline sau de orice fel, deoarece grasimea in contact cu legumele face ca elementele care sunt liposolubile sa fie mai usor de absorbit. In momentul in care folosim orice salata tip frunza este important ca ea sa fie spalata exact atunci cand o mancam, pentru ca vitaminele hidrosolubile se pierd prin spalare.

Vitaminele, mineralele si fibrele se gasesc in egala masura intr-o salata de fructe si intr-o salata de legume?
Nu, cu siguranta vitamine si minerale sunt mai multe intr-o salata de legume. Fructele au mai mult vitamine si mai putin minerale. Pentru a beneficia de cat mai multi nutrienti ar fi bine sa avem varietate in consumul de fructe si de legume. Mare atentie la cantitatea de zahar din fructe. Nu trebuie sa ne bazam alimentatia unei zile preponderent pe fructe. Nu trebuie sa facem un exces din ele mai ales daca vrem sa slabim.

Ce poti manca seara fara grija ca se depune?
Pentru cei care vor sa piarda mai repede cateva kilograme, solutia ar fi sa manance seara numai proteine si legume care nu contin amidon. Deci nu cartofi, mazare, fasole boabe, ci orice tip de legume cu indice glicemic mic: dovlecel, vanata, rosii, ardei, salata de orice tip alaturi de o bucata de proteina slaba – peste sau carne slaba.

Care a fost reteta care a functionat mereu in dietele pe care le-ai prescris vedetelor?
Cred ca este vorba de cantitate, dar nu intotdeauna lucrul acesta este usor de pus in practica. Deci, daca vrem sa fim echilibrati si sa nu avem probleme cu kilogramele in plus, parerea mea este ca trebuie sa ne abtinem putin la cantitate si putem astfel sa mancam si o bucatica de pizza si zece cartofi prajiti si trei lingurite de tort.

Cat este recomandat sa slabesti intr-o luna?
Ca organismul sa nu intre in stare de criza si de spaima ca a fost pus la un regim drastic, e bine sa se slabeasca maxim un kilogram pe saptamana. Dar nu intotdeauna ritmul e acelasi. Slabim mai mult la inceput si apoi ritmul scade. Deci, daca slabim intre doua si patru kilograme pe luna, este si corect si mai mult decat satis-facator.

Ca inlocuitori pentru dulciuri, stiu ca recomanzi produsele cu indulcitori, care sunt destul de contestate. Ce trebuie sa facem ca sa fim si slabi si sanatosi?
In cazul in care cantitatea poate fi tinuta sub control, e simplu, consumam mai putin din produsul care are zahar. Este doar un mic compromis, cand vrei cantitate mai mare, automat trebuie sa apelezi la un alt sistem de indulcire. Nu se intampla nimic daca mancam trei lingurite de tort. Zaharul acela nu ne va omori. Sau putem manca toata felia de tort si ulterior sa avem trei ore de miscare.

Care sunt cele mai nocive produse atat pentru sanatate, cat si pentru silueta?
Pentru sanatate, prajelile. Prajitul duce la aparitia unor substante care au fost acuzate ca ar fi cancerigene si-n acelasi timp creeaza o crusta in jurul alimentului care il face greu de digerat. Sucurile digestive nu pot patrunde aceasta crusta. Plus ca nu beneficiem de lucrurile bune pe care alimentul le prezinta in starea naturala. Din punctul de vedere al siluetei, cele mai nocive sunt grasimile. Ele se ascund in foarte multe alimente. Zaharul a fost pus la colt, dar nu s-a atras suficient atentia asupra grasimilor. Grasimea e calorica, fie ca e animala, fie ca e vegetala.

Monica Davidescu

Are cu doar 3 kilograme mai mult decat in perioada adolescentei, iar alimentatia ei este bazata pe fructe, legume, branzeturi si peste, orice alt tip de carne fiind exclus. Se intretine facand antrenamentul de incalzire specific dansatorilor inaintea fiecarei repetitii la teatru, nu prea gateste, dar face deseori salate: andive cu portocale si samburi de floarea-soarelui, salata de gulie cu mar, salata de ridichi negre. In plus, pentru perioada de primavara, Monica este de parere ca sunt necesare vitamine recomandate de medic, miscarea si ceaiul de urzici proaspat culese care previne racelile sau gripele.

Monica Davidescu

Dimineata: cafea cu mult lapte, doua felii de paine prajita cu ceva la alegere (somon, icre, dulceata, branza, cascaval)
Pranz: un singur fel de mancare gatita (supa sau felul doi)
Seara (cat mai devreme): o salata de fructe si legume sau felul doi in portie mai mica.
Pe parcursul zilei, daca mi se face foame, mananc fructe proaspete sau uscate.

Albertina LunguAlbertina Lungu

Desi poate parea surprinzator, Albertina adora sa gateasca. „Gatitul imi da o satisfactie deosebita atunci cand eforturile mele culinare sunt apreciate. Mai mult decat atât, am grija ca de fiecare data sa aranjez masa impecabil. Pregatesc totul cu maximum de entuziasm, nu pot spune ca am o specialitate anume. Supele insa sunt cele mai apreciate, fiind urmate de sarmalute si delicioasele sosuri pentru fripturi. Cum isi pastreaza vedeta TVR silueta filiforma? Este foarte activa si mananca foarte putin!

DIETA: Desi recunoaste importanta micului dejun, dimineata nu reuseste sa bea decat un ceai sau, alteori, lapte cu cereale. Masa de pranz este mai consistenta insa: o supa de pui, carne la gratar si salata. In loc de desert, un shake de espresso. Seara, prefera salatele cu somon, pui sau doar din cruditati, insa nu mai târziu de ora 20.

SPORTUL: Cand e frig, prefera spinningul sau tenisul pe un teren acoperit si incalzit. Vara merge la piscina si la karting. „Ma simt bine dupa ce fac sport si, astfel, nu simt nevoia de a manca mai mult. Consum doar mult mai multe lichide, apa plata si neaparat sucuri naturale.'

Carmen BrumaCarmen Bruma

In toamna lui 2008 a lansat cartea „Slim – Cum am dat jos 30 de kilograme si nu le-am mai pus inapoi', bazata pe experienta ei personala. Privind-o cum arata astazi, poti fi sigura ca detine secretul siluetei perfecte. „Aspectul meu fizic decent se datoreaza unui regim de viata echilibrat, care presupune o alimentatie sanatoasa si miscare practicata in mod constant. Fac lucrurile astea de 10 ani, spune Carmen. „Daca stai in varful patului sau in fata calculatorului toata ziua, te indopi cu chipsuri si astepti ca o centura sau un aparat sa te transforme in Zana Zorilor, vei fi doar dezamagita, avertizeaza ea. Ca sa te simti in forma, vedeta Realitatea TV iti recomanda spanac, stevie, urzici, loboda, salata si gulii. Pentru a beneficia la maximum de toate vitaminele si mineralele pe care acestea le contin, este bine sa fie consumate proaspete, in salate, cat mai putin preparate termic.

Irina NicolaeIrina Nicolae

Irina nu are o reteta minune pentru silueta perfecta si asta deoarece pur si simplu a aratat bine dintotdeauna. „Cred ca exista cineva acolo sus care ma iubeste si «m-a inzestrat» cu un material genetic bun. Dar asta nu inseamna ca nu face nimic ca sa pastreze ce a primit! Desi are in casa doua unguroaice care gatesc dumnezeieste (foarte gustos, dar super caloric), Irina este adepta unui stil de viata sanatos, evita prajelile, grasimile, dulciurile, preferand in schimb salatele, legumele proaspete sau la gratar, pestele si fructele de mare. „Eram obisnuita sa fiu unica «stapana» a bucatariei mele, iar la inceputul perioadei mele la Budapesta a fost ciudat sa vad ca ajung acasa si toate pregatirile pentru masa erau deja terminate.'

Dieta Irinei: Dupa perioada de iarna, organismul are nevoie de cat mai multe legume proaspete, fructe si de cat mai putina carne. Iar daca ai drum prin Budapesta si vrei sa mergi la un restaurant bun, Irina iti recomanda Kyoto sau Gundel.

Luana Danet

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter