Peter Imre - Colectionarul de masini

Publicat pe

Peter Imre conduce de la varsta de 6 ani si a avut sansa sa-l cunoasca pe Ayrton Senna si sa lucreze cu Nigel Mansell, Gerhard Berger, Alain Prost si Ron Dennis. Are cateva karturi dintre care unul de competitie si impartaseste pasiunea pentru viteza cu sotia sa, Marina Melescanu. Ultima sa achizitie este o masina rara, comandata recent.

 

Ne-am intalnit cu Peter Imre in Cartierul Francez, aproape de locuinta sa. Un Mercedes SL 55 AMG rosu, un Fiat 500 negru si un Porsche Cayenne alb fusesera aliniate in parcare de soferul familiei si asteptau sa fie fotografiate. Prima este masina cu care Peter Imre a atins recordul personal de viteza, 320 km/h, Fiatul este primul 500 cumparat din Romania, iar despre Porsche nu putem spune decat ca este masina preferata a Marinei Melescanu si ca am profitat de ocazie sa o fotografiem, „stapana fiind plecata in Israel la data sedintei foto. Pentru fiecare dintre ele, colectionarul de masini isi pregatise o tinuta speciala pe care a imbracat-o la momentul potrivit.

 

Peter Imre

 

A fost un shooting fulger, Petre Imre impunand de la inceput categoric: 60 de minute. Un timing generos, daca ne gandim ca atunci cand Ion Tiriac a acceptat ca VIVA! sa-i fotografieze casa ne-a oferit 50 de minute!

 

Cum s-a nascut pasiunea dvs. pentru masini?
Tatal meu, om pedant si meticulos ca orice ginecolog, avea masini noi si frumoase, asa ca de cand m-am nascut, am vazut masini frumoase in jurul meu. De la varsta de 5-6 ani faceam excursii in Cehoslovacia, Polonia, RDG cu masina, o Skoda S 100. Era o masina care in 1969 avea centura de siguranta.

 

Cand ati condus prima data o masina?
Tatal meu m-a invatat sa conduc pe la 6 ani, cand abia atingeam pedalele. Fiind un profesor bun, m-a facut sa inteleg rolul ambreajului, cum si cand se franeaza, dinamica masinii. In mod regulat, conduc de la varsta de 10 ani.

 

Ce inseamna masina pentru dvs.?
Iubesc masinile, imi place design-ul, linia supla, interiorul, culorile si bineinteles motorul, puterea lui. Putine sunt marcile la care sa nu gasesti ceva special, unic, deosebit de celelalte. Sigur, unele sunt mai atragatoare la un moment dat, altele… Precum femeile de care ne indragostim.

 

Aveti un Mercedes SL AMG ro-su aprins care starneste pasiuni aprinse. Care e povestea lui?
Mercedesul SL AMG este o dragoste mai veche. E al patrulea model din seria roadsterelor Mercedes. Sunt la fel de indragostit de el ca atunci cand am vazut primul SLK in 1997. Modelul pe care-l conduc acum a fost facut integral pe comanda, personalizat, fara limitator de viteza, cu scaune pe masura mea, piele aleasa de mine, cu un motor de peste 550 CP. Este ca o femeie capricioasa, foarte puternica, greu de stapanit. Se poate controla si conduce numai cu mult tact si blandete. Este o masina foarte rosie. Totul in aceasta masina, de la volan pana la schimbatorul de viteze, interior, exterior, este rosu. Nu trece neobservata pe strada.

 

Aveti un Fiat 500 care este printre primele masini cumparate din Europa. Cum ati reusit sa fiti primul?
Fiatul 500 este amintirea adolescentei mele. Prietenul si mentorul meu in jazz si nu numai, Pitty Vintila, avea un Fiat 600 cu care mergeam de la Zalau pana la Sibiu la Festivalul de jazz. Mi-am dorit atat de mult masinuta asta, incat domnul Stein, importatorul marcii in Romania, s-a speriat de insistentele mele si a reusit sa convinga fabrica sa-mi livreze mie primul exemplar din Romania si printre primele in Europa, in august anul trecut. Este o bijuterie de masina, cred ca dintre toate masinile mici revitalizate – Mini, Beatle – Fiatul 500 este cel mai reusit. Usor de condus, cu o forma care sare in ochi intr-un mod placut, este tot ce poate sa-si doreasca un citadin. Fiind o masina ecologica, imi linisteste si simtul civic.

„Sunt un adult nematurizat si iubesc masinile si colectionarii adevarati – ceea ce eu nu sunt – si care au zeci de masini de epoca, sport, raritati.

 

 

Ce alte obiecte v-ar placea sa mai colectionati?
Iubesc ceasurile, nu pentru ca ma incanta trecerea timpului, ci pentru delicatetea si complexitatea lor. Seamana mult cu femeile.

 

Peter Imre

 

 


Care este recordul dvs. la km/h si cu ce masina?

Mercedesul SLK este masina cu care am condus cu cea mai mare viteza pana acum, cu 320 km/h.

 

 

Aveti o pasiune si pentru Formula 1 si chiar mai mult decat atat… Cu ce echipa tineti si ce pilot preferat aveti?
Formula 1 este sportul meu preferat. In tineretea mea rebela am lucrat ca sofer la o firma de inchiriat masini. Nu este nimic mai atractiv pentru un tanar de 24 de ani decat sa poata „lucra cu masini elegante, interesante, cat e ziua de lunga. Prin aceasta firma i-am cunoscut pe reprezen-tantii companiei la care lucrez azi. Aveam 25 de ani si in cateva luni m-am trezit responsabil pentru Marele Premiu al Ungariei. Asta se intampla in anul 1988. Am lucrat in Formula 1 timp de trei ani si am avut ocazia sa-l cunosc indeaproape pe cel mai mare pilot al tuturor timpurilor, Ayrton Senna. Am lucrat cu Nigel Mansell si Gerhard Berger, aman-doi piloti la echipa Ferrari pe atunci. Am lucrat cu Alain Prost, cu Ron Dennis. A fost probabil epoca de aur a Formulei 1, batalii crancene, orgolii imense. Azi echipa mea preferata este Mercedes. Este foarte dinamica, inovatoare, iar Hamilton e un geniu al volanului. Respect si apreciez si echipa Ferrari, dar Mercedes e dragoste.

 

 

Sotia dvs. va intelege pasiunea pentru masini?
Am mare noroc, pentru ca Marina nu numai ca intelege pasiunea mea pentru masini, dar si impar-taseste placerea vitezei, a drumurilor lungi cu masina, si conduce la fel de bine ca mine. Mai urmeaza sa vina cu mine la pista de karting. Am cateva karturi, unul de competitie, un SLR cu motor Biland foarte performant. Imi petrec o parte din timpul liber pe pista incercand sa-mi imbunatatesc stilul de conducere. Kartingul e un sport tare frumos, e practic anticamera Formulei 1. E o sen-zatie sa alergi cu 100-120 km/h intr-un carut la 10 cm de sol!

 

 

Porsche Cayenne este una dintre piesele de rezistenta a colectiei lui Peter Imre, dar si masina preferata a Marinei Melescanu.

 

Sotia dvs. ce masina conduce?
Porsche-ul Cayenne, alintat si „tanc urban de catre ecologisti, este masina in care Marina se simte in siguranta in traficul agitat din Bucuresti. E o aparitie impozanta si foarte confortabila. O masina puternica, dar docila in acelasi timp.

 

 

Credeti ca la volan femeile sunt superioare barbatilor?
Cu siguranta Marina conduce mai elegant si mai prudent decat mine. Ca de altfel toate femeile. Numai barbatii frustrati nu recunosc acest adevar irefutabil.

 

 

Fiului dvs., Peter, care are acum 27 de ani, i-ati transmis „microbul pentru masini?
Din fericire, Peter mic, fiul meu, nu este amator nici de viteza, nici de masini. Pentru el masina este un obiect de utilitate, pentru mine un obiect de cult. Nu trebuie sa-mi bat capul cand pleaca la drum lung. Nu acelasi lucru poate sa-l spuna si el despre mine. Dar el are incredere in luciditatea Marinei.

 

 

In privinta femeilor, ce sfaturi i-ati dat?
La infantilismul meu, trebuie sa primesc sfaturi, nu sa dau. Sunt un adult nematurizat si iubesc masinile si colectionarii adevarati – ceea ce eu nu sunt – si care au zeci de masini de epoca, sport, raritati.

 

 

Care este ultima achizitie in materie de masini?
Ultima masina cumparata nu a sosit inca. Abia astept sa vina, e o masina rara, comandata recent, un Black Series. Las cititorii curiosi sa afle despre ce este vorba sau sa astepte pana imi va veni masina si atunci, la dvs. in revista, o vor vedea.

 

 

Luana Pesa, Fotograf Radu Chindris, Asistent foto Dana Voicea

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter