Legende: Larry Hagman, cel mai iubit personaj negativ de televiziune

Publicat pe

Actorul care a facut din palaria de cowboy cel mai hot accesoriu a devenit un simbol planetar odata cu rolul lui J.R. Ewing din iconicul „Dallas. Iar teribilul J.R. e singurul personaj din istorie pentru care toata lumea s-a oprit in loc ca sa afle cine l-a impuscat.

 

Isteria „Dallas' a fost intr-atat de profunda, incat pana si Parlamen­tul turc si-a intrerupt sedintele in ziua in care avea sa se difuzeze episo­dul care dezvaluia raspunsul la intre­barea „cine l-a impuscat pe J.R.?' Cu­riozitatea telespectatorilor atinsese cote paroxistice, cu atat mai mult cu cat nu era ceva obisnuit ca personajul negativ sa aiba un asemenea succes la public. Ar fi fost poate de asteptat ca suava Pamela sau bunul si chipesul Bobby sa fie preferatii telespectatori­lor. Dar nu. Petrolistul fara scrupule J.R. a strans in ziua respectiva 90 de milioane de americani in fata televi­zorului si 360 de milioane in toata lumea, record doborat doar de cifrele de audienta ale ultimului episod din „M.A.S.H.'

 

De ce J.R?

 

La inceput, intentia producatorilor a fost sa fie difuzate doar cateva episoa­de dintr-o mini-serie despre viata unei familii bogate din Texas. Interesul pe care l-au aratat americanii pentru cla­nul Ewing a facut ca proiectul sa con­tinue 13 sezoane de actiune alerta, intrigi complexe, povesti bine gandite si cadre reale din orasul Dallas. Succe­sul international a venit ca un fapt firesc, serialul fiind difuzat in 90 de sta­te din lumea intreaga. Iar personajul interpretat de Larry Hagman, oricat de malitios si intrigant, a fost unul dintre motivele pentru care fenomenul „Dallas' a lasat in urma alte productii de la vremea respectiva („The Young and The Restless' sau „The Bold And The Beautiful') si s-a clasat lejer in fruntea preferintelor telespectatorilor.

In plus, J.R. a reusit performanta de a aparea in toate cele 356 de episoade. J.R. a strans in ziua respectiva 90 de milioane de americani in fata televi­zorului si 360 de milioane in toata lumea, record doborat doar de cifrele de audienta ale ultimului episod din „M.A.S.H.'

Din 1978 pana in 1991, cand producatorii au decis sa incheie proiec­tul, dat fiind ca dintre toti actorii distri­buiti initial nu mai ramasese decat Larry Hagman. Ceva din felul in care complota sau poate din maniera bru­tala in care o aborda uneori pe Sue Ellen i-au adus totusi o popularitate necaracteristica personajului negativ. Au fost pareri conform carora tocmai in asta a constat farmecul lui Larry Hagman, in modul ingenios in care l-a inteles si interpretat pe J.R. Desi acesta a fost fara indoiala filmul care l-a trans­format pe Larry Hagman intr-o legenda si pe J.R. intr-un personaj iconic, actorul ajunsese faimos inca din 1965, cand i-a dat viata capitanului Anthony Nelson in „I Dream of Jeannie', un astronaut NASA care gaseste un spiridus intr-o sticla pe o insula pustie.

 

Omul dependentelor fatale

 

In viata personala, Hagman a fost fix opusul lui J.R. A fost casatorit cu aceeasi femeie toata viata, cu discreta Maj Axelsson, cu care a avut doi copii, o fata si un baiat. N-a tinut prima pa­gina a ziarelor cu stiri despre posibile infidelitati si nici n-a fost prins de pa­parazzi cu alte femei. Insa Larry Hag­man a avut, fara indoiala, alte pacate, la fel de grave poate. Dependenta de alcool a fost, se pare, cea care a condus la boala de care actorul a si murit in cele din urma. Desi transplantul din 1995 i-a daruit lui Hagman un nou inceput, medicamentele pe care a trebuit sa le ia pentru ca organismul sa accepte noul ficat au marit ris­cul unei boli fatale. Larry Hagman a cautat insa sa reziste bolii si chiar a glumit pe seama ei. „Ca J.R. puteam sa rezolv orice problema as fi avut, indife­rent ca era vorba de santaj, dare de mita sau adulter. Doar de cancer n-am scapat.'

In 1995, Hagman a decis sa renunte la o alta dependenta veche inca din ado­lescenta, fumatul. Sanatatea era destul de subreda mai ales ca, in urma anali­zelor premergatoare transplantului de ficat, doctorii au descoperit ca actorul avea o predispozitie genetica spre aceasta boala teribila. Chiar mama lui murise in 1990 tot din aceasta cauza.

In cele din urma, acesta avea sa fie sfarsitul si pentru el. In noiembrie 2012 complicatiile cauzate de cancerul la gat au facut imposibila salvarea sa. Descris ca fiind „cel mai iubit personaj negativ de televiziune', Larry Hagman filma la remake-ul serialului care i-a adus faima mondiala atunci cand organismul i-a cedat. De altfel, cu putin timp inainte sa moara, actorul a declarat ca asa ar dori sa sfarseasca, jucandul pe J.R.

 

Legende: Larry Hagman, cel mai iubit personaj negativ de televiziuneLegende: Larry Hagman, cel mai iubit personaj negativ de televiziune

 

Stiati ca…

• Era vegetarian.

• Ii placea sa schieze, sa mearga cu motocicleta (avea un Harley), sa navigheze si sa pescuiasca.

• In 1996 s-a oferit sa-i plateasca lui Robert Downey Jr. toate cheltuielile pentru internarea acestuia intr-o clinica de reabilitare pentru dependentii de droguri.

• Sticla spiridusului din „I Dream of Jeannie' era, de fapt, o sticla de lichior Jim Beam vopsita asa incat sa para foarte veche.

• La un moment dat, nu s-a mai in- teles cu producatorii si a amenintat ca paraseste serialul. Ca atare, acestia au planuit sa modifice sce-nariul astfel: ambulanta in care se afla J.R. dupa ce fusese impuscat ar fi facut accident si ar fi luat foc.

• Casa pe care a avut-o in Malibu este acum proprietatea lui Sting.

„Cine l-a impuscat pe J.R.? a devenit o replica intrata in cultura urbana. Dupa celebrul episod, au aparut si tricouri pe care erau imprimate aceste cuvinte.

• Inainte sa dea autografe, le cerea fanilor sa-i cânte ceva sau sa-i spuna o gluma ca sa primeasca si el ceva in schimbul pretioasei semnaturi

 

 

De Claudia Cojocea

Foto: Hepta, Northfoto

 

  

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter