Alimentele care îngrașă cel mai mult. Mare atenție în ce cantitate le consumi!

Publicat pe

Orice dietă sănătoasă este și o dietă variată, însă sunt anumite alimente care te îngrașă, asta pentru o cantitate mică din ele ascunde un număr mare de calorii. Printre aceste alimente se numără maioneza, uleiul, untul de arahide, dar și altele. Dacă îți dorești să fii atent la ce mănânci sau vrei să slăbești, îți recomandăm să ai grijă mare la aceste alimente și să le mănânci doar cântărite.

CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE DECEMBRIE, GRATIS, AICI!

Alimentele procesate, bogate in grasimi adaugate, zahar adaugat si sare, sunt in mod special greu de combatut. Iata o lista cu cele mai de temut 10 alimente, inamicii siluetei. Pentru început, trebuie menționat că orice aliment procesat are multe calorii și, automat, te îngrașă. Din aceste alimente fac parte produsele de fast food, sucurile carbogazoase dulci, dulciurile din comerț sau chipsurile.

  • 1. Sucuri cu zahar
  • 2. Cafea indulcita cu zahar
  • 3. Inghetata
  • 4. Pizza
  • 5. Prajituri si gogosi
  • 6. Cartofi prajiti si chipsuri de cartofi
  • 7. Unt de arahide
  • 8. Ciocolata cu lapte
  • 9. Suc de fructe
  • 10. Alte alimente procesate din comert

Consumul alimentelor ultra-procesate, nu doar chipsuri sau prăjituri, ci și alimente precum cerealele pentru micul dejun, carnea procesată, mezeluri sau fructele din conserve în sirop îndulcit c zahăr, îi face pe oameni să se supraalimenteze și să crească în greutate, în comparație cu persoanele care consumă alimente neprocesate. Acest lucru reiese dintr-un mic studiu, publicat de Cell Metabolism.

În studiu au fost implicați 20 de bărbați și femei care au stat la o unitate de cercetare timp de o lună și au fost repartizați la întâmplare la una din cele două diete.

Un grup a primit alimente ultra procesate, iar celălalt grup a fost hrănit cu alimente neprocesate (cum ar fi un mic dejun cu ovăz cu banane, nuci și lapte degresat). După două săptămâni, participanții au fost comutați la dietele opuse. Ambele diete au fost potrivite uniform pentru calorii totale, macronutrienți, fibre, zaharuri și sodiu, iar participanților li s-a permis să mănânce cât mai mult sau atât cât au dorit.

Alimente procesate, câștig mai mare în greutate

Constatările arată că participanții la studiu au mâncat mai multe calorii atunci când consumau alimente ultra-procesate, în comparație cu cele două săptămâni în care au mâncat alimente neprocesate. De asemenea, au câștigat mai mult în greutate în dieta ultra-procesată.

Cerctătorii spun că nu este tocmai clar de ce, dar au descoperit că hormonii care suprimă pofta de mâncare au scăzut și hormonii foamei au crescut, atunci când oamenii mâncau alimente procesate.

Citește și: Geanina Ilieș nu depășește niciodată 54 kg. O singură dată a pierdut controlul greutății:’După ieșirea din Fermă, am luat cam 8-9 kg din cauză că mâncam foarte prost’/ INTERVIU

Citește și: Tavi Colen, lovitură pentru Alin Oprea, în plin proces de divorț:„Unui frate nu-i bagi cuţitul pe la spate!’

Citește și: Oana Roman și Marius Elisei, decizie finală, înainte de divorț.Ce se întâmplă cu fetița lor

Cei 6 factori nutriționali cu un impact notabil asupra greutății corporale sunt următorii:

  1. ​O dietă exagerat de gustoasă, mereu apetisantă (hiperpalatabilă)
  2. ​Varietatea alimentară prea mare în cadrul unei mese
  3. ​Concentrația prea mare a caloriilor în alimentele pe care le consumi (densitate calorică mare)
  4. Concentrația prea mică a micronutrienților în alimentele pe care le mănânci (alimentele consumate conțin prea putine vitamine și minerale)
  5. ​Aspectul socio-relațional al consumului alimentar
  6. ​Abundența alimentară exagerată în mediul alimentar înconjurător
Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter