Debbie Harry - The One and Only Blondie

Publicat pe

Adaugati la aceste argumente faptul ca, in absenta MTV-ului, care avea sa se lanseze in 1983, la un an dupa ce se desparteau, Blondie era o trupa care isi castigase notorietatea in urma aparitiilor live, batatorind scenele unor cluburi legendare din New York, precum CBGB, Club 51 sau Maxs Kansas City.

Debbie i-a dat ok-ul unei case de productie care vrea sa-i ecranizeze biografia, cu Kirsten Dunst in rolul principal.

Indiscutabil, „calitatea pentru care Debbie Harry a ramas celebra pana in ziua de azi este ambalajul. La ora actuala, ea este recunoscuta mai degraba ca personalitate exponent a erei New Wave decat ca artist. Fara ca asta sa insemne ca autoritatile din show-biz ii contesta calitatile vocale sau pe cele de compozitoare. Debbie Harry era – si este si azi, la 63 de ani impliniti – o frumusete rapitoare: a readus in tendinte pletele blonde, platinate si buzele acoperite de gloss in culoarea ciresei. A revitalizat glamour-ul deceniilor precedente intr-atat incat revistele de moda incepusera sa scrie ca, daca Marilyn Monroe s-ar fi nascut cateva decenii mai tarziu si si-ar fi trait tineretile in New York-ul celei de-a doua jumatati a anilor ‘70, numele ei de scena ar fi fost Blondie si ar fi fost un punk icon.

Si totusi, solista de la Blondie e tinuta minte drept prima bomba blonda care a indraznit sa calce in picioare glamour-ul Normei Jean, vopsindu-si radacinile pletelor blonde in negru, purtand hanorace din fas peste rochii de seara cu umerii goi si asortand la short-ul de antrenament topuri cu paiete. Ar putea sa recunoasca si sa fie mandra de faptul ca a fost primul sex-simbol nascut la rascrucea dintre punk si rock. Ar putea sa scrie o carte in care sa lamureasca speculatiile potrivit carora a avut, la un moment dat, o relatie cu legendarul punker Joey Ramone. Debbie Harry prefera insa sa se considere „un accident. Unul necesar, am putea completa, tinand cont ca le-a fost muza lui Warhol si lui Giger, ca a fost prima purtatoare de cuvant a eclectismului in moda si in muzica si, nu in ultimul rand, cu faptul ca, in aceasta toamna, a lansat cel de-al saptelea album din cariera solo.De la Blondie mostenire

Gwen Stefani

GWEN STEFANI si-a inceput cariera la No Doubt imbracata in pantaloni de trening cu vipusca si fardata ca Marilyn Monroe, combinatie greu de digerat pana si de generatia MTV. Ar fi o idee sa faca un cover dupa „Heart of Glass, „Call Me sau orice alt hit Blondie, tinand cont ca vocea si stilul in care canta aduc mult cu ale lui Debbie.

Madonna

Majestatea sa, The Queen of Pop, MADONNA a calcat pe urmele lui Harry inca de la debut: machiaj strident, par blond asezonat cu suvite de abanos, haine despre care ai fi crezut ca, purtate impreuna, n-ar avea nicio noima. Glitzy&trashy, ostentativ la superlativ.

Shirley Manson

Cand Garbage mai era inca pe val, acum vreo 10 ani, SHIRLEY MANSON era cea mai fidela reincarnare a lui Debbie Harry. Solista intr-o trupa de rock alternativ, roscata devenita mai nou blonda obisnuia sa-si ridice fusta suficient cat sa i se vada chiloteii ori de cate ori uita versurile in concerte.

Catalina Sevastre

Zeita hibrid, copil de suflet al scenei punk si totodata sex-simbol al erei Studio 54, solista de la Blondie este cel mai emblematic icon al generatiei New Wave si al celei de-a doua jumatati a anilor ‘70.

Debbie Harry Peisajul muzical din cea de-a doua jumatate a anilor ‘70 tinea cont de doua coordonate: una era punk-ul, cealalta – rock-ul in varianta glam. Led Zeppelin, New York Dolls, The Velvet Underground, Iggy Pop si David Bowie intr-una din tabere, iar Ramones, The Clash, Sex Pistols si Patti Smith in cealalta. New Wave-ul a devenit apanajul unei generatii care, desi satula de beatitudinea glam a rock-ului, nu se vedea prea curand inrolata in anarhia punk. Curentul si-a facut primii adepti in cele mai hot puncte de pe harta muzicii de la acea vreme, New York si Londra, pentru ca in decursul anului 1976 sa devina trend la nivel mondial. Noua filozofie care venea la putere era cea a colajului: mix-and-match, nip-and-tuck. Noul Val isi propunea sa stearga granitele dintre „asa da si „asa nu, sa resusciteze mentalitati amortite si sa reinterpreteze valorile. In muzica, rock-ul si punk-ul serveau drept baza intr-un cocktail care asimila elemente de muzica electronica, ritmuri reggae si pop.

Blondie este una din trupele emblematice ale miscarii New Wave. In timp, cu hituri precum „Heart of Glass, „Denis, „Call Me, „One Way or Another si „Atomic, a devenit unul dintre primele nume pe care le va insirui un contemporan daca e intrebat care sunt principalii artisti care l-au influentat. Debbie Harry, alaturi de Patti Smith si de Chrissie Hynde de la Pretenders, a fost una dintre primele femei care a patruns pe teritoriul prin esenta masculin al punk-ului. Dintre cele trei, ea a fost insa singura care a mizat pe faptul ca este femeie altfel decat prin voce. In 1978, o cronica venita in intampinarea celui de-al treilea – si cel mai prolific – material discografic al trupei, albumul „Parallel Lines o ilustra pe Harry drept pilonul central al trupei si, alaturi de producatorul Richard Gotteherer, drept principal punct de interes: „posesoare a unei voci puternice, care poate oscila, in acelasi cantec, de la scrasnetul unui zombie pana la cea a unei operatoare de linie erotica, Debbie Harry a dat viata unui personaj de la care nu-ti poti lua ochii, uneori enervant, alteori amuzant. Meritul ei avea insa mai putin de-a face cu abilitatile vocale: blonda de pe ai carei pometi ai fi putut schia si picioare care, in ciuda inaltimii ei de doar 1,60 m, pareau interminabile, nu era doar solista, ci si unul dintre membrii fondatori si unul dintre principalii compozitori ai trupei. Harry nu era o momeala aruncata publicului, ea era nucleul a tot ceea ce a insemnat Blondie, intruchiparea „filozofiei New Age care dizolva tiparele, plecand de la muzica si sfarsind prin atitudine si stil.

„Daca sexul nu ar fi existat, mi-ar fi placut sa fi fost eu cea care l-ar fi inventat. Debbie Harry era prototipul vampei newyorkeze cu cåteva decenii inainte ca Samantha Jones din „Sex and the City sa fie conceputa.

Cu ani buni inainte ca Madonna sa se lanseze pe piata muzicala, Debbie Harry fusese primul sex-simbol capabil si doritor sa tina fraiele propriului sex-appeal. Iar contextul era de departe unul prielnic: in acele vremuri, femeile din muzica erau fie artisti doar cu voce si fara fata, fie paravane pentru instrumentisti netalentati. Imaginati-va socul pe care l-au avut executivii de la Sony cand dintr-o trupa alcatuita din cinci muzicieni talentati, prima care a semnat a fost blonda pe care ei o credeau venita in calitate de groupie. Harry brevetase notiunea de girl power inainte ca vreuna dintre Spice Girls sa se fi nascut si se remarcase ca voce si creier intr-o trupa de barbati, cu cel putin 15 ani inainte ca Gwen Stefani (No Doubt) si Shirley Manson (Garbage) sa o faca.

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter