Amalia Nastase - ”Toate vedetele din Romania ar trebui sa-si ia un consilier de imagine”

Publicat pe

Faptul ca PR-ul presupune imagine implica din partea omului de PR un anumit stil (masina scumpa, ceasuri pretioase, haine de designer etc.)?
Cel mai important este sa ai o imagine curata, decenta si sa inspiri incredere. Nu sunt de parare ca opulenta te poate ajuta la ceva, dimpotriva, clientul nu trebuie sa se simta inferior tie.

Care a fost cea mai mare provocare a ta ca om de PR pana acum?
E o provocare faptul ca vreau sa fac din Eventures una dintre cele mai cunoscute companii de evenimente din Romania.

Te-ai surprins folosindu-te in viata privata de tehnicile persuasive, retorice invatate in PR, pentru a influenta pe cineva?
Comunicarea este cheia in tot, daca poti sa beneficiezi de asta si acasa, te numesti un om norocos!

Cum se impaca statutul de vedeta cu cel de om de PR? S-a intamplat ca partenerii de afaceri sa fie sceptici in privinta ta din cauza faptului ca esti o persoana publica, care merge la evenimente mondene si apare in reviste glossy?
In ceea ce presupune activitatea de PR, asta e ceea ce vor clientii de la mine, sa fiu cunoscuta, sa le aduc lume cunoscuta la evenimente si sa cunosc cat mai multa presa. Pentru „Copii in Dificultate', asta e vital in activitatea mea de ambassador, sa apar la tv, in reviste, etc…

Crezi ca orice vedeta ar trebui sa aiba un consilier de imagine?
Da, daca e o vedeta in adevaratul sens al cuvantului, atunci este foarte important. O vedeta nici nu are timp sa mearga la cumparaturi pentru ea si atunci are nevoie de un stilist, la fel nu poate sti tot ce se intampla in oras si in lume si ce evenimente sa aleaga si atunci are nevoie de un consilier de imagine care sa-i spuna unde sa apara, sa-i aleaga interviurile, care sa-i faca discursurile, etc. Eu cred ca toate vedetele din Romania care au de comunicat o anumita imagine ar trebui sa-si ia un consilier de imagine, asa cum politicienii apeleaza la acesti consilieri pentru imaginea din campania electorala, si nu numai, si vedetele ar trebui sa asculte de un asemenea consilier. Poate, la un moment dat, Eventures va putea avea si asa ceva pentru eventuali clienti.

Ai refuzat sa faci PR pentru un produs, persoana sau cauza in care nu ai crezut?
Da, sigur. Sunt multe produse sau actiuni in care nu am crezut si deci, nu aveam cum sa le fac imagine pentru ca nu facem nimic de mantuiala si ca sa bifam evenimente multe. Le luam doar pe cele in care credem.
 

Oana Popoiag, Foto: Arhiva Viva!

Cate evenimente ai organizat pana acum? De care dintre ele esti cel mai mandra?
Am organizat multe evenimente, in ultimii ani. Au fost cele cu sampania, PR-ul pt invitatii galei de lansare a primului magazin Louis Vuitton in Bucuresti si de cand am inceput serios treaba cu compania pe care am infiintat-o anul trecut cu un bun prieten, Razvan Vasilescu, am facut un eveniment pentru BRD-Groupe Societe Generale, si anume lansarea primei carti de credit black in Romania. De acesta sunt cea mai incantata pentru ca a fost foarte reusita si a fost printe primele evenimente pe firma noastra, Eventures, I love the name! Cu aceasta ocazie, imi fac si putina reclama gratis la voi. (rade)

Ce calitati ale tale te-au ajutat sa practici activitati de comunicare si ce abilitati a trebuit sa-ti dezvolti?
Nu ascund faptul ca nu am studii in comunicare, dar, pe de alta parte, arta de a comunica, cred eu, e innascuta la unele personae. Mie imi place foarte mult sa fac asta si e foarte important sa faci o meserie cu placere. Imi place foarte mult sa am prieteni si cunostinte multe si daca asta ma ajuta in comunicare si e considerata o calitate, atunci asta este cea mai importanta. Abilitatea de a tine minte toata lumea si toate numele este una la care lucrez de mult si e foarte importanta atunci cand lucrezi in comunicare.

Ce parere ai despre ideea preconceputa (inca prezenta in mintea unora) cum ca PR-ul inseamna doar femei frumoase cu fuste scurte care stiu sa zambeasca? Te-ai izbit de asemenea prejudecata?
Inchipuiti-va ca trebuie sa faci PR atat cu barbatii aflati in diferite joburi dar, si cu femei, in egala masura si deci nu poate fi vorba doar de impresionat cu o fusta scurta, asta fac secretarele care vor o marire de salariu.

Cum trebuie sa se imbrace o femeie care lucreaza in acest domeniu?
La fel cum trebuie sa se imbrace orice femeie care lucreaza. Decent si elegant. Nu au ce cauta camasi care pleznesc pe sani, fuste scurte pana sub fund si haine tipatoare, pentru ca transmiti cu totul alt mesaj si uita toata lumea ce vrei sa promovezi.

Ai anumite secrete' care te ajuta sa te simti mai increzatoare, mai norocoasa la intalnirile de afaceri?
Nu ma iau prea in serios, adica mai glumim si consider ca orice eveniment pe care il organizam e unic si il tratez ca atare.

Initial, nici nu stia ca ceea ce face ea se numeste PR. A inceput prin a se ocupa de imaginea sotului sau, Ilie Nastase; apoi a trecut la PR-ul de produs, pentru marcile de sampanie pe care le importa prin De Silva Intermed, ca, in final, sa se opreasca la organizarea de evenimente, prin infiintarea firmei Eventures, pe care o conduce alaturi de Razvan Vasilescu, un bun prieten. Recunoaste, insa, ca ipostaza de Ambasador CID (n.r. – Fundatia Copii in Dificultate), ii este cea mai draga, pentru ca ii da ocazia sa sprijine o cauza nobila.

Amalia NastaseCum ai inceput sa realizezi activitati de PR si care a fost traseul profesional parcurs?
La inceput nici nu stiam ca ce fac era PR, ca asa se numeste socializarea si utilizarea relatiilor pentru a crea o imagine de calitate unui obiect sau unei persoane. Am inceput cu PR-ul lui Ilie. De fapt, felul meu de a fi ma recomanda pemtru asta. Iubesc sa-mi fac prieteni si sa cunosc lume, e natural pentru mine. Daca, ulterior, aceste relatii se pot si fructifica intr-un fel, cu atat mai bine. Apoi am facut PR-ul marcilor de sampanie pe care le importam. PR-ul pentru aceste bauturi este foarte usor de facut pentru ca te ajuta foarte mult calitatea, numele si faptul ca sampania inseamna sabatoare, lux, sofisticare, deci e usor sa atragi oameni care vor sa experimenteze toate aceste atribute. Apoi a fost asta-vara PR-ul organizarii evenimentului de lansare a magazinului Louis Vuitton in Romania. Eu m-am ocupat de petrecerea restransa la care au participat doar 50 de persoane alaturi de presedintele Louis Vuitton, Mr Carcell. A fost foarte magulitor ca au apelat la mine pentru ca mi-a dat incredere ca ceea ce fac e bine si ca pot incerca sa fac PR for a living…

Se spune ca Relatiile Publice se fac mai degraba dupa ureche decat dupa manuale. Ce calitati trebuie sa aiba un om pentru a face aceasta meserie? Crezi ca oricine poate invata sa faca PR?
Oamenii care au inventat PR-ul nu aveau cum sa se duca la scoala de PR, ca nu exista. Vorbind serios, eu am invatat de la lumea din jurul meu, si mai ales de la cei din strainatate, cum sa-mi fac prieteni, cum sa-mi cultiv prieteniile intr-un mod constructiv care sa ma ajute sa promovez fie imaginea mea, fie a altora fie a produsului pe care vreau eu sa-l promovez. Calitati pt a face PR… sa fi sociabil, sa ai o fire placuta, sa stii sa raspunzi tuturor mereu, nu numai cand ai nevoie de ceva. Sa stii sa multumesti. E foarte important sa stii sa spui multumesc pentru orice serviciu de care beneficiezi.

A fi ambasadorul unei cauze reprezinta o catogorie aparte in activitatea de PR. Esti in acelasi timp comunicatorul cauzei, dar si personajul garant, cel care se expune. Cum este sa fii ambasador CID ? Care sunt atributiile tale in aceasta postura?
Aceasta este partea de suflet a PR-ului meu. Cei de la „Copii in Dificultate' m-au contactat cu rugamintea de a le fi ambasador si am acceptat cu mare bucurie pentru ca am reusit sa ma fac utila unei cauze nobile si fiind vorba de copii, cu atat mai multi imi face placere sa ajut. Sper ca de cand sunt cu ei ne-am imbogatit reciproc. Eu cu experienta cunoasterii unor copii extraordinari care lupta in fiecare zi cu niste boli groaznice, dar o fac cu zambetul pe buze si cu o demnitate extraordinar de miscatoare, iar ei cu recunoasterea pe care o merita.

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter