Ce să mănânci pentru creșterea fertilității. Alimentele care te ajută să faci mai repede un copil

Publicat pe

Nutriționiștii ne asigură că alimentația potrivită îi poate ajuta pe cei care își doresc mai repede un copil și nu există motive medicale care să împiedice sarcina. Stilul de viață și alimentația sunt de ajutor în creșterea fertilității, după cum stresul, poluarea, insomniile sau unele alimente lipsite de nutrienți pot împiedica unele cupluri să aibă un copil.

Există mai mulți factori asociați cu infertilitatea, cum ar fi vârsta înaintată, prezența modificărilor structurale la nivelul sistemului reproductiv, poluarea și stilul de viață', explică nutriționistul Gianluca Mech.

Specialistul dezvăluie cum putem ajuta la creșterea fertilității prin consumul unor anumite alimente.

Aportul de carbohidrați complecși (fructe, legume, nuci, fasole, cereale integrale), fibre (pere, căpșune, avocado, mere, morcovi, sfecla, broccoli), grăsimi mono și polinesaturate (brânză, ciocolată neagră, ouă, pește gras, semințe de chia, ulei de măsline), cum ar fi omega-3s, ar putea avea un efect benefic asupra fertilității.

Un aport adecvat de acid folic  (sparanghel, citrice, germeni de grâu, banane), vitamina B12 (scoici, sardine, carne de vită, ton, somon, lapte), vitamina A (unt, caviar, brânză feta), D (gălbenuș de ou, ciuperci), C (ardei galben,cimbru proaspăt, pătrunjel, kiwi, lămâie) și E (semințe de floarea soarelui, migdale, alune, ardei gras roșu), calciu (sardine, tofu, spanac), fier (carne roșie, semințe de dovleac, quinoa, curcan), zinc (stridii, ciuperci shiitake, crab, linte), seleniu (orez brun, ovăz, iaurt, caju) și iod (alge marine, cod, lactate, creveți, ton) este, de asemenea, esențial pentru a preveni infertilitatea', declară nutriționistul.

Așa cum era de așteptat, dacă există alimente pe care trebuie să le consumi pentru a spori fertilitatea, există și reversul medaliei. Adică alimente pe care este de preferat să le eviți atunci când îți dorești un copil

În schimb, trebuie știut că un aport ridicat de grăsimi saturate, acizi grași trans și proteine de origine animală ar putea avea un efect dăunător asupra fertilității. La femei, consumul de TFA (acizi grași trans) este asociat cu infertilitatea ovulatorie, indiferent de vârstă, indice de masă corporală, stil de viață și nivel al hormonilor. Aportul ridicat de TFA a fost asociat cu parametrii metabolici alterați, cum ar fi rezistența la insulină și markeri inflamatori, care pot afecta funcțiile sistemului reproducător', dezvăluie Gianluca Mech.

Vezi si o lista cu alimente bogate in fibre!

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter