Top 7 alimente care ne pun viața în pericol. Le mănânci frecvent, dar nu știi cât de periculoase sunt!

Creșterea în greutate are legătură directă cu sănătatea, așa că alimentele bogate în calorii și sărace din punct de vedere nutrițional nu au ce căuta în dieta zilnică a unei persoane care își dorește să țină la distanță bolile asociate obezității. Grăsimile trans se regăsesc în multe din alimentele procesate pe care le găsim în comerț și pe care populația le consumă îngrijorător de mult. Este important să știm ce sunt acești compuși artificiali, unde se ascund și ce efecte devastatoare pot avea asupra organismului.

 

1. Pizza

Pizza este un aliment foarte popular, dar pe cât este de gustos, pe atât de periculos. Aluatul se face din faină albă de grâu, iar topingurile de carne sunt de obicei procesate și bogate în grăsimi, ceea ce face ca pizza să fie un aliment bogat în calorii și sărac în nutrienți. Puțini știu că grăsimile trans pot provoca boli extrem de grave și pot chiar duce la deces. Acizii grași trans (TFA), numiți și grăsimi trans artificiale, sunt grăsimi industriale cu caracteristici particulare: rezistă la temperaturi ridicate, sunt mai rezistente la îmbătrânire și ranciditate. Sunt uleiuri cu costuri reduse, care reduc costurile generale de producție ale produselor alimentare', declară nutriționistul Gianluca Mech.

2. Pâinea albă

Pâinea este, în general, făcută din grâu, care conține gluten de proteine​. Astfel, pâinea este o idee proastă pentru persoanele care au boală celiacă sau intoleranță la gluten. Făina rafinată conține foarte mulți carbohidrați simpli care se asimilează rapid în sânge devenind astfel comparabilă ca efect cu zahărul rafinat. Încercați, pe cât posibil, să înlocuiți pâinea albă cu cea integrală.

3. Sucurile carbogazoase

Adaosul de zahăr rafinat este cel mai prost și nefavorabil ingredient în dieta modernă. Creierul percepe sucurile carbogazoase drept o hrană, se ajunge la un aport caloric mult mai mare decat necesarul și deci, implicit, la transformarea lor în depuneri de grăsime, potrivit fine4u.ro. Consumat periodic, în cantități mari, va determina organismul să genereze rezistență la insulina secretată de pancreas și implicit la apariția de boli grave ca diabetul, afectiuni ale ficatului sau ale inimii.

4. Sucurile din fructe

Sucul de fructe este adesea considerat a fi sănătos, dar această este totuși o greșeală. Multe sucuri de fructe sunt de fapt ceva mai mult decât apă cu zahăr și aromă de fructe. Este adevărat că sucul conține unii antioxidanți și vitamina C, dar acest lucru trebuie să fie cântărită în raport cu cantitatea mare de zahăr lichid. De fapt, cele mai multe sucuri de fructe conțin la fel de mult zahăr că o băutură carbogazoasă.

5. Margarina și uleiurile vegetale industriale

Margarina este un produs pseudo-alimentar, prelucrat în exces pentru a arăta și a avea gust de unt. Acesta este încărcată cu ingrediente artificiale și se face din uleiuri vegetale industriale care au fost hidrogenate pentru a le face mai solide.

„Acizii grași trans cresc nivelul LDL (colesterolul „rău'), dar nu și HDL (colesterolul „bun'), crescând riscul de a dezvolta boli cardiovasculare și diabet. Studiile arată că acizii grași trans sunt responsabili de 500 de mii de decese pe an, din cauza patologiilor asociate acestora', explică nutriționistul Gianluca Mech.

6. Iaurt cu conținut redus de grăsimi

Deși, teoretic, este un aliment sănătos, iaurtul din comerț este bogat în zahăr și aditivi, iar eliminarea grăsimilor din lactate nu este deloc un lucru de dorit.  În plus, multe iaurturi nu conțin, așa cum ni se spune pe etichetă, bacterii probiotice pentru că, din cauza pasteurizării, bacteriile bune sunt ucise. În plus pentru a se obține consistența dorită se adaugă elemente de îngroșare care sunt adesea produse cancerigene.

7. Înghețata

Înghețata este unul dintre cele mai nesănătoase alimente pentru că are o cantitate mare de zahăr și grăsimi nesănătoase.

 

sursa foto: www.thin2win.net

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe viva.ro