6 feluri de pâine sănătoasă. Le poți consuma fără să te îngrași

Publicat pe

Deși toată lumea știe că îngrașă, pâinea poate fi inclusă într-o dietă sănătoasă. Pentru asta trebuie să știi ce sortimente alegi atunci când mergi la cumpărături. Deși conține carbohitrați, care îngrașă, totuși ei nu trebuie să lipsească complet din alimentația noastră zilnică.

CITEȘTE REVISTA VIVA! DE SEPTEMBRIE, GRATIS, AICI!

Specialiștii susțin că exista pâine sănătoasă, care pot fi consumate fără grijă. Studiile despre dietetică recomandă ca 45-65% din totalul caloric zilnic să provină din carbohidrați, iar cel puțin jumătate să fie din cereale integrale. Ele asigura necesarul de fibre, dar conțin vitamine și cereale.

Mai mult decât atât, cerealele integrale nu cauzează creșteri bruște ale nivelului de zahăr din sânge (datorită fibrelor) și pot menține senzația de sațietate (fibrelor le trebuie mai mult timp pentru a fi digerate).

Citește și: De ce salata de roșii și brânză trebuie mâncată cu pâine

Citește și: De ce este mai bună pâinea prăjită, deși îngrasă la fel

Citește și: Frigănele sau pâine prăjită cu ou

Iată cele mai recomandate sortimente de pâine sănătoasă

Pâinea este făcută din cereale integrale în care se adaugă germenii de grâu și are mai puțin sodiu și nici nu coține zahăr adaugat. Acest fel de pâine sănătoasă, are consistența mai densă și ușor gumoasă și este potrivită pentru prăjit și mai puțin recomandata pentru sandvișuri. Poate fi păstrată și la congelator.

Pâinea integrală

Este o optiune clasică de pâine pentru o dietă foarte sănătoasă. Trebuie ales sortimentul care are ca ingredient principal făina integrală de grâu și trebuie verificat conținutul de zahăr și de sodiu.

Pâinea cu maia

Maiaua se face fermentarea făinii cu apă sau din adăugarea de drojdie. Procesul de fermentare poate favoriza dezvoltarea anumitor nutrienți. În cele mai multe cazuri, nu se adaugă zahăr în acest tip de pâine, care este prietenoasă cu stomacul, scrie libertatea pentru femei.

Pâinea cu semințe

Despre semințe putem spune că sunt unele dintre cele mai încărcate de nutrienți alimente care se pot consuma: conțin fibre, proteine, grăsimi sănătoase, vitamine și minerale.

Totodată, au consistența crocantă. Când alegem pâinea cu semințe, trebuie să ne asigurăm că este din făină integrală. Se poate face pâine cu semințe și din făină de migdale sau de cocos.

Banana Bread

Când vine vorba de pâine sănătoasă, banana bred este ideală dacă e redusă cantitatea de zahăr adăugată, e controlat adaosul de grăsimi și se folosesc cereale integrale. Se poate păstra la congelator și se poate cosnuma ca gustare.

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter