Alimente bogate în vitamina D, care ajută sistemul imunitar să lupte împotriva COVID-19

Publicat pe

Vitamina D este produsă de corp în timpul expunerii la soare, iar în lipsa ei apar numeroase dezechilibre care pot determina probleme grave de sănătate. Există o serie de alimente bogate în vitamina D, nutrient care întărește sistemul imunitar și ajută în lupta cu COVID-19.

CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE MARTIE, GRATIS, AICI!

În lipsa expunerii la soare putem suplimenta cantitatea de vitamina D prin consumul de alimente bogate în acest nutrient, însă este important ca măcar trei-cinci minute pe zi să stăm la soare, așa încât corpul să-și refacă singurul stocul.

Lipsa vitaminei D în organism afectează oasele și buna funcționare a organismului. Copiii cu deficiență de vitamina D pot avea oase moi și rahitism, potrivit unui articol publicat de University of Florida, Institute of Food and Agricultural Sciences. În cazul adulților, aceștia se pot confrunta cu osteomalacie sau osteoporoză.

Există numeroase surse de vitamina D în alimente precum ulei de ficat de cod, somon, pește-spadă, ton, hering, păstrăv, suc de portocale îmbogățit cu vitamina D, lactate, brânzeturi (iaurt, margarină, lapte de soia, lapte cu 1-2% grăsime), sardine, ficat de vită, gălbenuș de ou, cereale fortificate, ciuperci, băutură de orez.

Heringul poate fi consumat atât proaspăt cât și conservat, la fel ca tonul și sardinele – o conservă de 100 de grame de pește asigura 34% din doza zilnică necesară.

Un gălbenuș de ou conține 5% din doza zilnica necesară de vitamina D. Iaurtul este o sursă de vitamina D şi conţine probiotice, bacterii sănătoase care se găsesc în mod natural în flora intestinală.

Carnea de porc reprezintă o sursă excelentă de vitamina D. Este de preferat să optezi pentru carnea macră, deoarece aici se găseşte cea mai mare concentraţie de substanţe nutritive.

Tofu este sărac în calorii şi un bun înlocuitor al brânzei. Acest produs oferă în 100 de grame circa 30% din doza zilnică necesară de vitamina D.

Cum ne afectează lipsa vitaminei D

„Vitamina D este necesară pentru buna funcționare a sistemului imunitar, prima linie de apărare a organismului împotriva infecției și bolilor. Are atât proprietăți antiinflamatorii, cât și imunoregulatoare. Vitamina D este cunoscută pentru că îmbunătățește funcția celulelor imune. Inclusiv celulele T și macrofage, care protejează corpul împotriva agenților patogeni. 

În plus, deficiența de vitamina D este în strânsă legptură cu scăderea funcției pulmonare. Atsfel, o carență de vitamina D poate afecta capacitatea corpului de a lupta împotriva infecțiilor respiratorii.

Apropo de alimentație, mulți oameni adoră conservele de ton. Sunt delicioase și ușor de păstrat în timp. În plus, reprezintă o variantă mai accesibilă ca preț decât peștele proaspăt. Conservele de ton sunt bogate în vitamina D, deci ajută la întărirea sistemului imunitar. Nu vă faceți însă un obicei în a le consuma prea des. Ele conțin metilmercur, o toxină ce se regăsește în multe tipuri de pește. Consumată în exces, poate duce la probleme de sănătate.”, spune nutriționistul Gianluca Mech.

Citește și:

Alimentele care îngrașă cel mai mult. Mare atenție în ce cantitate le consumi!

Ce alimente trebuie să consume bolnavii de COVID-19. Pot ajuta la refacerea mai rapidă a organismului

Top 10 alimente toxice, care îngrașă și conțin multe chimicale. Cu ce le puteți înlocui

Simptomele excesului de vitamina D

-stări de greață

-vomă

-slăbiciune

-urinare frecventă

-pietre de calciu la rinichi

-dificultăți în concentrare

-stări de confuzie

-apatie

-stări de somnolență

-probleme cu auzul

Ce spun studiile despre vitamina D

Un studiu publicat în 2006 de Journal of the American Medical Association sugerează că vitamina D are un rol important în prevenirea sclerozei multiple.

În 2006, un studiu publicat de revista Circulation sugerează că deficiența de vitamina D este asociată cu unele cazuri de boli de inimă.

Americal Journal of Clinical Nutrition a publicat în 2010 un studiu care sugerează că suplimentarea nivelului de vitamina D3 pe perioada iernii poate contribui la reducerea riscului de îmbolnăvire cu gripă de tipul A, în special în cazul copiilor.

Un studiu realizat de Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism a arătat că 82% dintre pacienţii cu COVID-19 au deficienţă de vitamina D. Studiul a fost realizat pe 216 pacienți internaţi la Hospital Universitario Marques de Valdecilla din oraşul spaniol Santander.


Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter