Ce este dieta MIND și pe ce alimente se bazează

Publicat pe

Dieta MIND este cel mai nou trend la capitolul regimuri de slăbire. Diferența majoră o reprezintă faptul că MIND promite o slăbire sănătoasă, de durată și este,  de fapt, o combinație între dieta mediteraneeană și DASH. Unul dintre scopurile sale este menținerea sănătatea creierului și prevenirea bolilor neurodegenerative.

CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE IULIE, GRATIS, AICI!

Dieta MIND a fost creată pentru sănătatea creierului și specialiștii recomandă introducerea câtorva alimente în meniu. Este o combinație între două diete, DASH și mediteraneeană, iar diferența principală este că alimentele care pot dăuna creierului au fost eliminate în totalitate, după cum spune Martha Clare Morris, cea care a inventat dieta MIND.

Citește și: Ce dietă ține Alina Laufer după nașterea gemenilor: „Am eliminat toți…'

Citește și: Dieta cu pepene verde. Cum să slăbești 5 kg în 5 zile

Citește și: Ce dietă ține Elena Gheorghe, la 36 de ani. Lista de alimente la care a renunțat / EXCLUSIV

Citește și: Ce dietă ține Nicoleta Luciu, la 41 de ani. Are un truc pentru a scăpa de celulită!

Creatoarea programului este epidemiolog nutriționist la Rush University Medical Center și a dezvoltat regimul alimentar, promovat ulterior ca stil de viață, după ce a urmărit regimul alimentar ținut de 923 de vârstnici din Chicago. Studiile inițiale arată că dieta MIND reduce riscul de demență cu 35% pentru persoanele care nu urmează chiar toate regulile și cu 53% pentru cei care respectă rigorile întocmai.

Ce este dieta MIND și ce alimente trebuie să consumi

În cazul dietei MIND, alcoolul poate fi consumat în cantități mici. La fel ca în alte regimuri alimentare, poți bea un pahar de vin, spre exemplu. De altfel, dieta MIND este văzută ca fiind sănătoasă pentru că nu impune renunțarea la nicio grupă alimentară. Recomandările principale sunt bazate pe consumul de alimente verzi, proaspete, reducerea consumului de carne și de grăsimi.

Alimentele care vor fi evitate în dieta MIND sunt: untul și margarina, brânza, carnea roșie, mâncărurile prăjite, produsele de patiserie și dulciurile. Totuși, după cum am menționat anterior, alimentele nu vor fi excluse total din alimentația persoanelor care urmează dieta MIND, ci vor fi consumate în cantități mult mai mici.

Alimente care mențin sănătatea creierului

Alimentele pe care se bazează dieta MIND sunt, preponderent, cele care mențin și sănătatea creierului, dar și a altor organe. Legumele verzi, kale, spanac, legume gătite și salată se vor consuma 6 sau mai multe porții săptămânal, alte legume în afara de cele verzi se consumă zilnic, cel puțin o dată. Se recomandă legumele fără amidon, care au mai puține calorii.

Fructele de pădure sunt recomandate de cel puțin două ori pe săptămână, căpșunele, afinele, zmeura, murele, coacăzele și afinele fiind bogate în antioxidanți. De altfel, în acest regim, alimente de bază sunt și nucile, care trebuie să își regăsească un loc în meniul zilnic de cel puțin 5 ori pe săptămână. Uleiul de măsline, cerealele, peștele, fasolea și carnea de pasăre au beneficii asupra creierului.

Sursa FOTO: Pixabay.

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Newsletter